حمايت اصلاح طلبان به شرط معامله!

خبر ويژه 
حمايت اصلاح طلبان به شرط معامله!يعني چه كه روحاني خود را وامدار ما نمي داند؟! 16 مرداد -95
ازابتدا تا انتهای اوین نامه کیهان گزارش وخبر و..... جز تهیه وتنظیم خبر وگزارشات گوناگون با محتوای لمپنی وتحقیر وانتفادی .... که همراه باتجربه بازجویی و تحریف وبرج مقابل بارو است بطور دربست علیه سخنرانی و گفت گوی  روحانی و  دولت وی و رفسنجانی وحامیانش و صدالبته مخالفت با برجام از موضع ضد آمریکایی وچاشنی ضد عربستان می باشد. غیرا زاین اثری از خبر و مطلب دیگری نیست .دریغ که ناپرهیزی شود و کلامی علیه ی خودی ها گزارش شود .

افراطيون مدعي اصلاحات فاز سهم خواهي جديد از روحاني به بهانه انتخابات سال 96 و دردسرهاي پيش روي روحاني را کليد زده اند.
    
در حالي که منتجب نيا گفته «براي حمايت مشروط از روحاني، با او مذاکره مي کنيم»، محمود صادقي عضو فراکسيون اميد مدعي شد «امکان حضور آلترناتيوها در کنار روحاني در انتخابات 96 وجود دارد»!
    
روزنامه اعتماد از قول منتجب نيا (قائم مقام حزب نيمه تعطيل اعتماد ملي) نوشت: «در اينکه اصلاح طلبان هر چه زودتر بايد وارد مقدمات انتخابات رياست جمهوري شده و فرصت را از دست ندهند، ترديدي نيست. در سال 92 با تدبير بزرگان اصلاحات و شوراي هماهنگي بدون هيچ گونه مذاکره اي آقاي عارف کناره گيري کرد.
    
بنابراين يک جانبه از آقاي روحاني حمايت کرديم، بدون اينکه شرط و شروطي داشته باشيم. چنين رويکردي از نظر سياسي در دنيا مردود است. ائتلاف بايد همراه با معامله و مذاکره طرفين باشد. کساني که عامل پيروزي يک فرد هستند بايد سهمي در اداره امور داشته باشند».
    
وي ادامه مي دهد: نتيجه چنين رفتاري از سوي اصلاح طلبان اين بود که دولت منهاي اصلاح طلبان تشکيل شد و اگر افرادي در کابينه قرار گرفتند با صبغه اصلاح طلبي نبود. همچنين گروه کوچکي که خود را وابسته به رئيس جمهور مي دانستند، دچار توهم شدند و تصور مي کنند که عامل پيروزي آقاي روحاني در سال 92 حزب اعتدال و توسعه بوده است؛ نه اصلاح طلبان و شخصيت هاي بزرگ اصلاح طلب. بنابراين اصلاح طلبان اگرچه در سال 92 توانستند عرصه انتخابات را به نفع خود بسازند اما کاري غير معمول در سياست ورزي انجام دادند. اگر بنا باشد از آقاي روحاني در سال 96 حمايت کنيم بايد بعد از مذاکرات طولاني و تعامل وسيع با او اين کار را انجام دهيم. اين درست نيست که از شخصيتي حمايت شود اما او به هيچ وجه خود را وامدار نداند. از اين رو قبل از آنکه اصلاح طلبان به تصميم برسند آقاي روحاني بايد جلساتي را با شخصيت هاي بزرگ اصلاح طلب برگزار کند و حلقه افراد نزديک به او با اصلاح طلبان جلساتي داشته باشند تا به يک توافق و تعامل مشخص و مکتوب برسند. دولت بايد نسبت به تغيير کابينه به افراد با نشاط تر و قوي تر اقدام کند. اين مسئله تنها محدود به وزرا هم نيست و شامل بسياري از استانداران و فرمانداران نيز مي شود.
    
از سوي ديگر محمود صادقي عضو فراکسيون اميد به روزنامه آفتاب يزد گفته است: مي توان به نيروهاي آلترناتيو اصلاح طلب در کنار حسن روحاني نيز فکر کرد.
    
مي توان به اين سناريو هم فکر کرد که عيبي ندارد برخي آلترناتيوها در کنار ايشان مجال بروز و ظهور داشته باشند.
    
وي گفت: فضا بايد به گونه اي باشد که افراد اين آزادي را داشته باشند که در عرصه انتخاباتي حضور يابند در واقع نبايد موضوع را تابو کنيم و يا يک سويه به مسئله نگاه کنيم.