روحاني هيچ حرف تازه اي نداشت جز يك حرف مهم

خبر ويژه 
روحاني هيچ حرف تازه اي نداشت جز يك حرف مهم 14 مرداد - 95
اگر روضه خوانی های ضد آمریکایی خامنه ای حذف شود که  محورکلیدی  درهمه دیدارو سخنرانی ها وروضه خوانی هایش می باشد .البته چند سالی است که برجام و مخالفت با آنهم چاشنی شده است که نه در دفاع از منافع ملی کشور و نه پیگیری وبرآورده شدن مطالبات انباشت و پرداختن اشده مردم است .چون ربط به جنگ قدزت وثروت جناحی وباندی و  حمایت از پاسداران واقتصاد جهادی- مقاومتی شان  و انتخابات 96دارد .بنابراین  در بین روضه خوانی هایش چه چیزی برای گفتن و قابل استفاده کردن وجود دارد  که تکرار اندارتکرار  نمی باشد که قرار است گفت گوگوی تلویزیونی روحانی معجزه گر و پر محتوا  و قابل استفاده باشد و شعاری وتبلیغاتی نباشد .چون هنر آخوند جماعت روضه خوانی وروده درازی کردن و.... می باشد؟

مرور صفحات اول روزنامه هاي حامي دولت نشان مي دهد که از نگاه آنها سخنان سه شنبه شب روحاني تقريباً هيچ حرف جديدي نداشته است.
    رئيس جمهور سه شنبه در پايان سومين سال دولت در گفت وگوي تلويزيوني شرکت کرد. به نظر مي رسد جزو معدود نکات تازه و مهم اين گفت وگو، تصريح روحاني به اين نکته بود که آمريکا در برجام حسن نيت نشان نداد. بي بي سي در اين زمينه از قول روحاني تيتر زد «اگر آمريکا با حسن نيت برجام را اجرا مي کرد در موضوعات ديگر هم مذاکره مي کرديم مفهوم ديگر اين حرف پايان خيال امکان برجام هاي جديد با آمريکاييست که زماني به شکل انبوه در رسانه ها القا مي شد اما بدعهدي و شيطنت آمريکا ثابت کرد معامله نقد و نسيه از اين قبيل با آمريکا جز خسارت محض چيز ديگري نيست.

    هر چه اين نکته مهم در تيتر هاي هيچ يک از نشريات حامي دولت نيامده اما درعين حال تيترهاي همين نشريات نشان مي دهد که از نگاه آنان هم روحاني حرف جديدي براي گفتن درباره آثار عجيب و غريب برجام و نيز کارنامه اقتصادي دولت ندارد؛ به ويژه اينکه اين مصاحبه گزارش عملکرد 3 ساله است و تيترها بايد پرمحتوا و معنا باشد:

    - ايران: برجام، لطف ديگران نبود، حق مان را باز ستانديم

    - شرق: برجام، حاصل حمايت ملت و رهنمودهاي رهبري بود

    - فرهيختگان: آرامش و ثبات ادامه دارد

    - وقايع اتفاقيه: هتاکان و نارواگويان بايد منزوي شوند

    - شهروند: برجام باشد يا نباشد، راه ما اقتصاد مقاومتي است.

    - آفتاب يزد: بايد هتاکان را منزوي کنيم.

    اما دو روزنامه ديگر، ضمن اذعان به همين واقعيت کم محتوايي مصاحبه روحاني، ريل «توافق با آمريکا معجزه مي کند» را به اين بهانه جويي جديد که روحاني ناگفته هايي دارد که نگفت و موانعي در داخل وجود دارد بازگردانده اند؛ که احتمالاً خط عمليات رواني جديد افراطيون در دوره محتواي «تقريباً هيچ» کارنامه شان خواهد بود. شبيه اين خط فريبکارانه را افراطيون مدعي اصلاحات در پايان دوره 8 ساله و به خاطر خالي بودن کارنامه از خدمت به مردم در پيش گرفتند.

    اعتماد تيتر زد «کمي شفاف تر آقاي رئيس جمهور» و نوشت: سخنان تلويزيوني روحاني پر از عدد و رقم هاي اميدوارانه بود خسته نباشيد اما؛ روحاني از توهين به مردم گفت و از توهين کنندگان نگفت. از دستاوردهاي اقتصادي گفت و از موانع آن نگفت.

    اين روزنامه در عين حال در ذيل همين تيتر مي نويسد: روحاني گرچه هنوز آمار اوليه اي از رشد اقتصادي کشور ندارد اما از علايمي ياد مي کند که حکايت از حرکت رو به جلو دارد. حرکتي که براي نشان دادن آن به مردم، شايد به ناچار دست به کاري مي زند که خيلي يادآور خاطرات خوشي نيستند. نمودارهايي که آماري از وضعيت تورم، توليد و صادرات نفت خام و کالاهاي غير نفتي و واردات گمرکي را نشان مي دهد، مهم ترين تفاوت حسن روحاني با همه دفعاتي است که ميهمان رسانه ملي مي شود.

    آرمان هم تيتر زد «ناگفته ها ناگفته ماند» و از قول زيباکلام نوشت که روحاني با احتياط و محافظه کاري با مردم سخن گفت و به مشکلات دولت و فساد اقتصادي اشاره دقيقي نکرد.

    يادآور مي شود اظهارات تقريباً تکراري و قابل حدس آقاي روحاني در حالي بود که افکار عمومي انتظار داشتند وي توضيح روشني درباره علت دستاورد «تقريباً هيچ» و ناملموس برجام ارائه دهد و معلوم کند بعد از فرصت سوزي 3 ساله، برنامه دولت در يک سال آينده براي رفع مشکلات اقتصادي - با وجود ظرفيت هاي فراوان داخلي- چيست. در اين باره سوالات متعددي نيز در فضاي مجازي از رئيس جمهور منتشر شده بود که اغلب بي پاسخ ماند تا گفت وگوي تلويزيوني رئيس جمهور با مردم بعد از 6 ماه دقيقاً مثل 6 ماه قبل (آغاز اجراي توام با هيجان برجام) سپري شود اما اين بار بدون کمترين هيجان!!