نامه ها وصدای شما

نامه ها وصدای شما  6 شهریور – 95
اجرای طرح کنترل معاینه فنی خودروها؛ فشار به قشر کم‌درآمد
از قرار معلوم طرح جریمه خودروهای فاقد برگ معاینه فنی از طریق دوربین در تهران 15 روز به تعویق افتاد و از روز 15 شهریور به اول مهرماه موکول شد که از این بابت باید از بانیان این تعویق تشکر کرد، چرا که مراکز معاینه فنی به خاطر ضرب الاجل داده شده به اندازه کافی شلوغ است و این مدت زمان اضافه شده حداقل می‌تواند از بار تردد خودروها برای گرفتن برگ معاینه فنی تا حدودی بکاهد. البته همانگونه که پیش از این بارها گفته شده، به نظر میرسد در این طرح به هیچ وجه وضعیت درآمدی قشر محروم و کم درآمد در نظر گرفته نشده است و اینکه به خاطر رکود و بیکاری موجود در جامعه بسیاری از مردم مستضعف به اجبار از راه مسافرکشی تامین میشود و مسلما اینگونه طرحها میتواند فشار مضاعفی به این افراد و جامعه وارد خواهد آورد چرا که اکثر کسانی که از راه کار با ماشین امورات خود و خانواده را می‌گذرانند هم تعدادشان بسیارند(!) و هم اینکه این قشر عموما از روی ناچاری و نداری با ماشین‌های مدل پائین مبادرت به این کار کرده و معاش روزانه خانواده را تامین می‌کنند. حال این گروه چه کار باید بکنند خدا می‌داند!!یک راننده مسافر کش - تهران

* خانم سماواتی از تهران: هر روز خبرهای نومید کننده‌ای درباره افزایش آمار طلاق در جامعه منتشر می‌شود که لازم در این باره دستگاه قضایی سخت‌گیرتر عمل نماید و شرایط دشوارتری را برای طلاق زوجین در نظر بگیرد تا آنها به همین سادگی نتوانند به زندگی مشترک خود پشت کنند. در بسیاری از موارد اگر مشاوره خوبی در اختیار زوجین قرار گیرد و هر دو طرف فرصت فکر کردن داشته باشند، راه دیگری جز طلاق را در پیش می‌گیرند و به زندگی مشترک خود ادامه می‌دهند.
* وزیری از تهران: محصولات کشاورزی به ویژه میوه از سوی دلالان و واسطه‌ها از کشاورزان با قیمت نازل خریداری می‌شود و با قیمت گران در شهرها بفروش می‌رسد! در حال حاضر کار به جایی رسیده که مردم به محض مشاهده قیمت‌ میوه‌ها در مغازه دچار شوک می‌شوند و این درحالی است که سود این میوه‌ها نه در جیب کشاورزان می‌رود و نه فروشنده، بلکه دلالان هستند که بیشترین استفاده را از این قضیه می‌برند. راستی رسیدگی به این موضوع وظیفه چه سازمانی است؟ و چرا به این واسطه‌گری و دلال بازی زیان آفرین رسیدگی و پایان داده نمی‌شود؟
* حسن زاده از تهران: روشنایی خروجی بزرگراه حکیم به سمت پارک پردیسان که بخشی از فضای این پارک محسوب و معمولاً برای ورزش استفاده می‌شود، مشکلات فراوانی دارد و همین مسئله مخاطرات زیادی را برای شهروندان به وجود آورده است. برای چندمین بار به اداره برق منطقه تذکر بدهید شاید افاقه کند.