معاون دادستان كل كشور: بازي «پوكمون گو» فيلتر شد

معاون دادستان كل كشور: بازي «پوكمون گو» فيلتر شد  16 مرداد – 95
مگر تازگی گفته نشده بود که این بازی  "بوکمون کو"  ایرادی ندارد .برای چه اکنون از سوی دادستان کل کشور فیلتر شده است چون  جزو مصادیق مجرمانه است؟! دامنه جنگ قدرت وثروت باندی  تا  کجا امتداد نیافته و که سرایت نکرده است

معاون قضايي دادستان کل کشور با بيان اينکه بازي «پوکمون گو» بدون هيچ مخالفي در کارگروه تعيين مصاديق مجرمانه فيلتر شده است، گفت: نهادهاي امنيتي نيز از فيلتر شدن اين بازي تقدير کردند.
    عبدالصمد خرم آبادي در گفت وگو با تسنيم درباره بازي آنلاين «پوکمون گو» و اينکه بنياد بازي هاي رايانه اي اعلام کرده اين بازي از نظر محتوا مشکلي ندارد، اظهار داشت: بنياد بازي هاي رايانه اي ممکن است از همه ابعاد به اين بازي نگاه نکرده باشد اما کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه با در نظر گرفتن همه ابعاد اين بازي، آن را مورد بررسي قرار داده است.

    وي افزود: چون اين بازي ترکيبي از بازي در فضاي مجازي و فيزيکي است و علاوه بر اينکه از جهات مختلف داراي ايراد و اشکال است، از بعد امنيتي نيز اين بازي مي تواند مشکلات زيادي براي کشور و مردم ايجاد کند.

    خرم آبادي گفت: بر اين اساس، همه اعضاي کارگروه بدون هيچ گونه مخالفتي با فيلتر شدن اين بازي موافقت کردند و بعد از اينکه فيلتر شد، نهادهاي مختلفي هم از کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه، به خاطر فيلتر کردن اين بازي تشکر کردند.

    دبير کارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه ادامه داد: اين بازي نه تنها در کشور ما بلکه در بيشتر کشورها به عنوان يک بازي خطرناک شناخته شده و کشورها با اين بازي برخورد کردند و در بسياري از کشورها فيلتر است.

    خرم آبادي درباره استفاده از اين بازي با فيلترشکن و اينکه آيا اين کار مجرمانه تلقي مي شود يا خير، گفت: کار مجرمانه تلقي نمي شود اما توزيع فيلترشکن مجرمانه است و توصيه مي کنيم استفاده نکنند؛ البته طبق بررسي هاي ما تعداد کساني که به وسيله فيلترشکن وارد اين بازي مي شوند زياد نيست.

    معاون دادستان کل کشور گفت: خوشبختانه مردم ما وقتي يک موضوعي فيلتر مي شود جز يک عده معدودي که اصرار دارند بروند و ببينند، اکثريت قريب به اتفاق تبعيت کرده و از رجوع به سايت و موضوعي که فيلتر شده خودداري مي کنند.