گزیده خبر های 11 مهر

گزیده خبر های 11 مهر-95
خبر ويژه 
اين چه واقعيتي است كه دولت مي گويداما مردم نمي بينند؟!
واقعيتي که آقاي رئيس جمهور مي گويد اگر واقعا واقع شده باشد، نيازي به گفتن ندارد.    داريوش سجادي همکار سابق نشريات اصلاح طلب با اشاره به سخنان اخير رئيس جمهور در قزوين مبني بر اينکه «چرا صدا و سيما و رسانه ها واقعيت ها را (درباره عملکرد دولت) نمي گويند» و «چرا شکر نمي کنيد؟» نوشت: متاسفانه اظهارات دکتر روحاني در قزوين که با استناد به ادعاهاي خوش بينانه خود از وضعيت اقتصادي کشور به تحکم فرمودند «چرا شکر نعمت نمي کنيد!؟» به نوعي تداعي کننده پاسخ معروف ماري آنتوانت است که با شنيدن آنکه مردم ناني براي خوردن ندارند از منتهي اليه دورافتادگي از جامعه گفت «خوب مردم چرا به جاي نان، بيسکوئيت نمي خورند!؟»     آقاي روحاني بر همان داده هاي آماري خوش بينانه، صدا و سيما و ديگر رسانه ها را عتاب کرده و فرموده اند «چرا واقعيت را به مردم نمي گوييد!؟». کسي هم در اين ميان نبود تا به دکتر روحاني گوشزد کند؛ واقعيات از جنس واقع شدن است! و اگر واقع شده باشند نيازي به «گفته شدن» ندارند و عامه مردم وقتي عينا آن واقعيات و شرايط خوب اقتصادي را در سبد معيشت روزمره خود به صورت عيني حس و زندگي مي کنند ديگر براي ايشان اهميتي ندارد که رسانه ها واقعيت را بگويند يا نگويند! مهم آن است که با آن واقعيات در صورت وقوع دارند زندگي مي کنند و ديگر نيازي به امريه رئيس جمهور نيست که چرا شکر نعمت نمي کنيد!؟
استفاده بيش از حد از ظرفيت خودروها و هراس شناسايي شدن از سوي پليس، از دلايل اصلي وقوع اين تصادفات مرگبار است به نحوي كه بارها ديده شده، 10 افغان در يك دستگاه پژو سوار مي‌شوند و واژگوني آن در پي يك تصادف، مرگ چندين نفري شان را رقم مي‌زند.
تصادف خودروهاي حامل اتباع بيگانه كه قصد جابه‌جايي قاچاقي بين شهرهاي ايران را دارند، همواره با تلفات سنگيني همراه است و بعضا تا مرز14 كشته نيز مي‌رسد. به گزارش اعتماد، استفاده بيش از حد از ظرفيت خودروها و هراس شناسايي شدن از سوي پليس، از دلايل اصلي وقوع اين تصادفات مرگبار است به نحوي كه بارها ديده شده، 10 افغان در يك دستگاه پژو سوار مي‌شوند و واژگوني آن در پي يك تصادف، مرگ چندين نفري شان را رقم مي‌زند. صبح پنجشنبه هفته گذشته يكي از اين تصادفات مرگبار در كيلومتر 105 جاده سراوان- خاش رخ داد و تصادف و واژگوني دو دستگاه تويوتا وانت حامل اتباع افغان، 14 كشته و 11 مصدوم برجاي گذاشت. شاهين فتحي، معاون عمليات امداد و نجات درباره اين حادثه گفت: «اين تصادف ساعت 8:50 صبح به هلال احمر گزارش شد و بلافاصله نيروهاي امدادي به محل اعزام شدند. متاسفانه در اين حادثه 14 تبعه افغان در دم كشته شدند و 11 نفر نيز كه دچار جراحت شده بودند به بيمارستان انتقال يافتند.» وقوع اين حادثه در حالي است كه اوايل شهريور امسال نيز تصادف يك دستگاه پژو حامل اتباع افغان با يك كاميون در كرمان، 3 كشته و 10 مصدوم برجاي گذاشت كه پنج نفر از آنها با آسيب جدي و قطع دست و پا مواجه شده بودند. 20 خرداد نيز تصادف يك دستگاه پژو 405 حامل اتباع بيگانه در محور ايرانشهر – دلگان با 5 شتر، 5 كشته و سه مجروح برجاي گذاشت. 29 فروردين پارسال نيز تصادف يك دستگاه پژو 405 با كاميون در جاده رستم‌آباد- بم، مرگ 9 افغان را رقم زد.
35 مصدوم در واژگوني اتوبوس
حادثه مرگبار براي اتباع غيرمجاز افغان در جاده سراوان در حالي است كه در فاصله هزار كيلومتري از آن، واژگوني يك دستگاه اتوبوس مسافربري در محور چناران- مشهد نيز 35 مصدوم برجاي گذاشته است. رييس اورژانس كشور با اشاره به انجام اقدامات درماني روي مصدومان در بيمارستان، درباره اين حادثه به فارس گفت: «ساعت 6:23 صبح جمعه وقوع حادثه به اورژانس اطلاع داده شد و نيروهاي امدادي در قالب 6 پايگاه زميني، در كمتر از 9 دقيقه به محل اعزام شدند. » پير حسين كوليوند از عدم وجود تلفات جاني در اين حادثه خبر داد و افزود: «خوشبختانه واژگوني اتوبوس تلفات جاني نداشت اما 35 نفر در پي آن دچار جراحت شدند كه نيروهاي اورژانس آنها را به بيمارستان‌هاي طالقاني، هاشمي نژاد و شهيد كامياب منتقل كردند. »کوليوند با بيان اينكه تاكنون 11 نفر از مصدومان از بيمارستان مرخص شده‌اند درباره روند درماني آنها نيز گفت: «24 مصدوم در حال حاضر در بيمارستان تحت نظر پزشك هستند همچنين يك خانم 34 ساله باردار نيز در ميان مصدومان بوده كه نيروهاي اورژانس اقدامات لازم را براي كمك به او انجام داده‌اند. » به گفته رييس اورژانس كشور علاوه بر راننده اتوبوس كه در بخش‌ آي‌سي‌يو بيمارستان طالقاني مشهد بستري است، سه نفر ديگر از مصدومان نيز در بخش تخصصي و ساير مصدومان در اورژانس‌هاي بيمارستاني تحت مراقبت هستند. تصادفات جاده‌اي در ايران سالانه مرگ چندين هزار نفر را رقم مي‌زند و بنابر آمار پليس، تنها در سال گذشته 16 هزار و 500 نفر را به كام مرگ فرستاده و 313 هزار نفر مصدوم، مجروح و معلول برجاي گذاشته است. عدم توجه به جلو، سرعت غيرمجاز و انحراف به چپ از دلايل اصلي وقوع تصادفات رانندگي در ايران است.
فرمانده انتظامی جیرفت با اعلام خبر دستگیری یکی از توزیع‌کنندگان مواد مخدر، معروف به «سلطان شیشه» گفت: به هیچ عنوان اجازه جولان به مخلان نظم و امنیت را نخواهیم داد. سرهنگ «ماشاالله ملائی» در تشریح جزئیات این خبر گفت: مأموران در پی اقدامات اطلاعاتی از فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر آگاه شدند و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند. وی تصریح کرد: مأموران در تحقیقات خود دریافتند، این فرد ١٦ فقره سابقه محکومیت دارد که در هر مرحله بعد از آزادی از زندان به تکرار اعمال مجرمانه دست زده است. ملائی افزود: از این‌رو کارآگاهان پلیس مبارزه با مواد مخدر با اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه متهم را شناسایی و در عملیات غافل‌گیرانه او را دستگیر کردند. وی در ادامه با بیان اینکه مأموران انتظامی در بازرسی از مخفیگاه متهم ١١٠ گرم شیشه را کشف کردند، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی ارجاع داده شد. فرمانده انتظامی جیرفت گفت: در بررسی سوابق متهم، مشخص شد وی هشت فقره ایراد ضرب‌وجرح عمدی، قدرت‌نمایی با سلاح سرد، دو فقره آدم‌ربایی، اعمال غیراخلاقی، درگیری با مأموران، سرقت، تخریب اموال، تبانی، توزیع مواد مخدر صنعتی، ایجاد درگیری با سلاح سرد، ایجاد رعب و وحشت و دیگر اعمال مجرمانه را در پرونده خود دارد. این مقام پلیس گفت: نیروی انتظامی با اشراف اطلاعاتی و استفاده از توان موجود در تمام اقشار اجتماعی اجازه نخواهد داد سوداگران مرگ و هنجارشکنان در هیچ نقطه‌ای احساس آرامش کنند
مرگ 2 موتور سوار
    قم- فارس: رئيس مرکز مديريت حوادث و فوريت هاي پزشکي استان قم گفت: شامگاه پنجشنبه بر اثر تصادف موتور سيکلت در دو نقطه از شهرقم دو نفر جان خود را از دست دادند.    محمدرضا حسني افزود: در حادثه اول در ابتداي اتوبان قم تهران، برخورد شديدي بين موتورسيکلت و پرايد رخ داد که منجر به فوت در دم راکب موتورسوار 35 ساله شد.    به گفته حسني، حدود 20 دقيقه بعد از اين حادثه، برخورد شديدي بين يک موتورسيکلت ديگر با خودروي ون در بلوار زائر اتفاق افتاد که در اين حادثه نيز راکب موتورسوار به علت شدت جراحات وارده در دم جان خود را از دست داد.
   
    
واژگوني اتوبوس
    مشهد- ايرنا: معاون عمليات سازمان آتش نشاني مشهد گفت: 33 نفر بر اثر حادثه واژگوني اتوبوس در مسير چناران به مشهد مصدوم و به بيمارستان منتقل شدند.    مهدي رضايي با بيان اينکه اين اتوبوس روز جمعه به علت نامعلومي در کيلومتر 30 پل موسوم به کمربند سبز از مسير منحرف و واژگون شد، افزود: تعدادي از مسافران داخل خودرو محبوس شده بودند که با تلاش امدادگران به بيرون منتقل شدند.
درگيري خونين اهالي روستا با پيمانکار
    اهواز- ايرنا: فرماندار مسجدسليمان گفت: صبح پنجشنبه تعدادي از اهالي روستاي عنبر اين شهرستان با پيمانکار و کارگراني که در يک طرح در اين روستا مشغول به کار هستند درگير شدند که در اين درگيري يکي از اهالي روستا کشته شد.     عليرضا گوروئي افزود: طرحي که در اين روستا در حال انجام است با مناقصه به اين پيمانکار واگذار شده است و اهالي اين روستا معترض بودند که بايد از اهالي اين منطقه براي کار در اين طرح استفاده مي شد و همين موضوع باعث درگيري بين اهالي روستا با کارگران و پيمانکار شد.