نامه‌هاوصدای شما

نامه‌هاوصدای شما    10 مهر -95
این دولت کجا؟ آن دولت کجا؟
دولت سابق خود را به شهیدان رجایی و باهنر وصل می‌کند در حالی که در دولت این بزرگواران هرگز دکلی گم نشد و کشتی نفتی هم مفقود نگردید و 100 تا 100 تا هم سکه به کسی هدیه ندادند و اختلاس هم در زمان مسئولیت شان گزارش نشد.آیا درست است با آن دولت پاک و منزه اینگونه برخورد شود و جوانانی که آن زمان‌ها نبودند، خدای ناکرده تصور کنند که دولت شهید رجایی مثل دولت نهم و دهم بوده است؟محمّدی - ساری
صرفه جویی در ادارات دولتی
مسئولان محترم وزارت نیرو مرتب از افزایش نرخ آب و برق سخن می‌گویند و این در حالی است که در ادارات دولتی اکثرا چراغها و کولر حتی در زمان‌های غیرکاری همواره روشن می‌باشند!به مسئولان این وزارتخانه بگویید به جای این همه فشار به مردم، ادارات دولتی را موظف کنند که حداقل در مصرف آب و برق خودشان صرفه جویی کنند.وزیری- استان فارس

*شاکری از تهران: این روزها با وجود اینکه بطور مرتب اعلام می‌شود که نرخ تورم کاهش یافته، اما با گرانی افسار گسیخته‌ای در بازار روبرو هستیم و دیگر دریافت‌ ماهانه یارانه هم کفاف پرداخت قبض‌های آب و برق را نمی‌دهد. این در حالی است که مخارج دیگری همچون اجاره منزل، هزینه حمل و نقل و شهریه دانشگاه فرزندان هم فشار مضاعفی به خانواده‌ها وارد می‌کند. در چنین شرایطی بسیاری از جوانان از تشکیل خانواده صرف‌نظر کرده، چرا که توان پرداخت چنین مخارج سنگینی را در خود نمی‌بینند. دولتمردان باید رسیدگی به این مشکلات را در اولویت قرار دهند و بکوشند چاره‌ای اساسی و عاجل برای آنها پیدا کنند.
*
اکبریان از تهران: چند وقتی است در کشور ما آمار قتل‌ها متاسفانه افزایش یافته است، آن هم در محافل عمومی و مقابل دیدگان شهروندان و با سلاح سرد (چاقو). این قتل‌ها در سطح جامعه جوّ بدبینی و نوعی ترس ایجاد می‌کند که لازم است سریع‌تر به اینگونه مسایل پرداخته و ریشه‌یابی شود تا خدای ناکرده تبعات ناگوار آن بیش از این دامنگیر جامعه نشود.
*
طاهرزاده از تهران: شرکت متروی تهران با آغاز مهرماه و افزایش مسافران به جای اینکه سعی در نظم وافزایش قطارهای شهری نماید، ولی متاْسفانه شاهد بی‌نظمی، تاخیر در حرکت قطارها و هرج و مرج در ایستگاه‌های مترو هستیم! حتی در روزهای تعطیل یا ساعات خلوت با افزایش زمان حرکت قطارها، این فشار را فقط بر دوش مردم می‌اندازند و اصلاً سعی در اصلاح و تغییرات درون خود را ندارند.
*
مصطفایی از تهران: حشرات در تهران بوفور دیده می‌شوند، خصوصاً مگس‌های سفید که به بینی، دهن و گوش شهروندان نفوذ می‌کنند. آیا پس از گذشت سه سال هنوز مسئولان شهری راهکاری برای این معضل پیدا نکرده‌اند؟