سقوط مرگبار3نفربه چاه40متری در اصفهان

سقوط مرگبار3نفربه چاه40متری در اصفهان  8 خرداد – 96

اصفهان- ایرنا- سقوط 2 کارگر و یک آتش نشان به عمق یک حلقه چاه 40 متری در فولادشهر از توابع شهرستان لنجان در غرب استان اصفهان، سبب مرگ آنان شد.

مدیر روابط عمومی حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه ساعت 9 و 48 دقیقه یکشنبه شب در محدوده مسکن مهر فولادشهر رخ داد که پس از اعلام به اتاق فرمان اورژانس و امدادخواهی، یک واحد امدادی پیش بیمارستانی به محل اعزام شد.
عباس عابدی افزود: در این حادثه 2 کارگر براثر سقوط در چاه 40 متری جان خود را از دست داده بودند.
وی بیان کرد: در این حادثه یک آتش نشان نیز حین امداد رسانی درون چاه سقوط کرد وجان خود را از دست داد.
پیکر جانباختگان این حادثه با تلاش ماموران آتش نشانی و هلال احمر از عمق چاه بیرون آورده و تحویل بستگان آنان شد.
همچنین مسئول عملیات اورژانس در این ماموریت به خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه روبروی مسکن مهر فولادشهر و در یک چاه حفر آب شرکت ماسه شویی برای دو مقنی رخ داد.
صدرا فتاحی افزود: عمق این چاه با احتساب 6 متر آب در انتهای آن بین ۵۴ تا ۶۰ متر تخمین زده می شود که یکی از مقنی ها به داخل آن رفته و به دلیل نداشتن تجهیزات ایمنی داخل چاه سقوط می کند.
وی ادامه داد: مقنی دوم که برادر و همکار فرد سقوط کرده است پس از این حادثه وارد چاه می شود اما او نیز به عمق چاه و داخل آب سقوط کرده و هر دو به دلیل ضربه به سر و خفگی در زیر ۶ متر آب جان خود را از دست دادند.
این تکنسین فوریت های پزشکی عنوان کرد: پس از حضور نیروهای آتش نشانی در محل یکی از نیروهای عملیاتی برای کمک رسانی تا نیمه های چاه وارد شده است اما به دلیل کمبود اکسیژن باز می گردد، اما این بار یکی دیگر از آتش نشانان با تجهیزات مقنی ها برای خارج کردن دو برادر وارد چاه می شود اما پس از آوردن یکی از اجساد تا نیمه های چاه، به دلیل سنگینی وزن فرد متوفی هر دو به عمق چاه سقوط می کنند.
وی با اشاره به جانباختن آتش نشان براثر ضربه به سر، شکستگی گردن و خفگی افزود: جسم بی جان این آتش نشان ومقنی ها با کمک هلال احمر زرین شهر و آتش نشانی نجف آباد بیرون آورده شد.
هم اکنون مراجع قضایی و انتظامی در حال بررسی پرونده این حادثه هستند.
فولادشهر در 20 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7135 / 6022 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون - انتشار: مسعود عمادی