دوگزیده

دوگزیده 9 خرداد - 96
سارق حرفه‌ای را شناسایی کنید 

پلیس آگاهی تهران بزرگ از شهروندان درخواست کرد که در صورت شناسایی تصویر متهم و هرگونه اطلاع از مخفیگاه وی، مراتب را از طریق شماره تماس 21869006 در اختیار پلیس قرار دهند.
در روز بیستم فروردین ماه امسال وقوع یک فقره سرقت به عنف منزل در خیابان حبیب اللهی از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به کلانتری 118 ستارخان اعلام شد.
با حضور ماموران در محل مشخص شد مردی میانسال پس از ورود به خانه متعلق به یک زن 65 ساله بیش از 80 میلیون تومان طلا و جواهرات و وجوه نقد داخل منزل را سرقت و متواری می‌شود.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف منزل و به دستور بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای ناحیه 2 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته به کارآگاهان گفت: ساعت 15 بود که زنگ خانه زده شد و فردی که خودش را مامور بانک معرفی کرد، مدعی شد که من در قرعه کشی بانک برنده چند میلیون تومان وجه نقد شدم؛ به این بهانه این شخص وارد خانه شد و درخواست مدارک شناسایی کرد تا پول قرعه کشی را تحویل دهد.
وی افزود: برای آوردن مدارک شناسایی به سراغ کمددیواری داخل یکی از اتاق‌ها رفته بودم که ناگهان به سمت من حمله ور شد و تمامی طلا و جواهرات و وجوه نقد را از داخل کمد برداشت و متواری شد.
کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با توجه به شیوه و شگرد سرقت به بررسی وقوع سرقت‌های مشابه پرداخته و مطلع شدند که سرقت‌های مشابه دیگری در دیگر مناطق تهران دقیقا به همین شیوه و شگرد رخ داده است.
بررسی اظهارات تمامی مالباختگان نشان داد که فردی با مشخصات یکسان و تحت عناوین مامور اداره بیمه و یا کارمند بانک و به بهانه‌های پرداخت حقوق مستمری و یا برنده شدن افراد در قرعه کشی بانک به در منازلی که در تمامی آنها افراد سالخورده (عمدتا پیرزن) زندگی می‌کنند، مراجعه و اقدام به زورگیری و سرقت می‌کند و نهایتا با یک دستگاه موتورسیکلت طرح ویو آبی رنگ از محل متواری می‌شود.
براساس این گزارش با بهره گیری از اظهارات شکات و مالباختگان در خصوص مشخصات ظاهری سارق، شیوه و شگرد سرقت و نهایتا بهره گیری از سوابق مجرمان سابقه دار، متهم به نام «فریدون. ن» (متولد 1346) شناسایی شد.
بررسی سوابق فریدون حکایت از آن داشت که این شخص از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای با 13 سابقه دستگیری و زندان است.
سرهنگ کارآگاه "سعدالله گزافی" رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در مورد این خبر گفت: کارآگاهان با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق متهم اقدام به شناسایی آخرین محل سکونت وی در محدوده میدان شهدای هفتم تیر کرده اما این شخص به واسطه اقدامات مجرمانه از سوی خانواده طرد و در حال حاضر بلامکان می‌باشد؛ در ادامه پیگیری پرونده و برای دستگیری این متهم سابقه‌دار و حرفه‌ای و همچنین شناسایی سایر شکات و مالباختگان احتمالی، دستور انتشار بدون پوشش تصویر این شخص از سوی بازپرس پرونده صادر شده است.
وی ادامه داد: از تمامی شهروندان که موفق به شناسایی تصاویر متهم شده و اطلاعاتی در خصوص مخفیگاه و یا محل‌های تردد این شخص دارند درخواست می‌شود تا هرگونه اطلاعات خود در این خصوص را از طریق شماره تماس 21869006 در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دهنـد؛ همچنین از شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند نیز دعوت می‌شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی در جنت آباد شمالی – خیابان شاهین شمالی مراجعه کنند.
درگیری دایی‌ها و خواهرزاده‌ها رنگ خون گرفت 

درگیری فامیلی بین 6 دایی و 3 خواهرزاده در پارک ابوذر تهران با قتل یکی از دایی‌ها به پایان رسید.
در ساعت 22:00 مورخه 4 خرداد 96 وقوع یک نزاع و درگیری دسته جمعی در منطقه رهبر – پارک ابوذر به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس اعلام شد.
با حضور ماموران و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد که درگیری مابین دو گروه از افاغنه صورت گرفته و طی آن فردی به نام "حسین.ح" (35 ساله) از ناحیه چپ قفسه سینه مورد اصابت جسم تیز قرار گرفته است.
در ساعت 23:00 مورخه 4 خرداد 96 از طریق بیمارستان لواسان به کلانتری 144 تهرانپارس اعلام شد که علیرغم اقدامات درمانی، "حسین.ح" به علت شدت جراحت وارد شده فوت نموده است؛ بلافاصله پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد تشکیل و به دستور بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 27 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
همزمان با انتقال "حسین.ح" به بیمارستان، مامورین کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس در همان شب درگیری و پیش از اعلام خبر فوت مقتول ازسوی بیمارستان، اقدام به شناسایی افراد حاضر در نزاع و درگیری و دستگیری 8 نفر از جمله 5 برادر مقتول و همچنین سه خواهرزاده آنها می‌کنند.
با ارجاع پرونده به اداره دهم آگاهی، کلیه افراد دستگیر شده به اداره دهم پلیس آگاهی کارآگاهان اداره دهم منتقل و تحقیقات از آنها آغاز شد.
5
برادر مقتول در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که درگیری مابین آنها (6 برادر) از یک سو و سه خواهرزاده آنها ازسوی دیگر صورت گرفته و طی آن یکی از 6 برادر به نام حسین. ح توسط یکی از خواهرزاده‌های آنها به نام ویس (20 ساله) به قتل رسیده است.
"
ویس" که در تحقیقات اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت و قتل دایی خود شده بود، در ادامه تحقیقات پلیسی لب به اعتراف گشود و در ساعت 10:00 مورخه 8 خرداد 96 صراحتاً به قتل یکی دایی‌های خود اعتراف کرد.
متهم در اعترافاتش عنوان داشت: برای آنکه مانع از کشته‌شدن خود توسط دایی حسین (مقتول) شوم، در یک لحظه توانستم چاقو را از دستش گرفته و ضربه‌ای را به سمتش پرتاب کنم که چاقو به سینه‌اش برخورد کرد؛ بلافاصله پس از آن من بهمراه دو برادرم محل را ترک کردیم اما پس از دقایقی توسط مامورین دستگیر شدیم.
متهم در خصوص چگونگی آغاز درگیری نیز به کارآگاهان گفت: بهمراه برادرانم در خانه بودیم که دایی حسین (مقتول) با مادرم تماس گرفت و از او خواست تا من به پارک رفته و در خصوص برخی اختلافات که از مدت‌ها پیش مابین ما ایجاد شده بود، صحبت کنیم و موضوع را برای همیشه حل و فصل نماییم.
مادرم از من خواست تا به پارک رفته و با برادرش آشتی کنم؛ به این نیت من به سمت پارک به راه افتادم و دو برادرم نیز به دنبال من به راه افتادند اما در داخل پارک ناگهان متوجه شدیم که تمامی دایی‌ها (6 دایی) در آنجا هستند و در واقع آنها قصد و نیت دیگری برای کشاندن ما به آنجا داشته‌اند.
به محض مشاهده ما، آنها شروع به کتک زدن ما کردند؛درحالیکه به شدت از آنها کتک می‌خوردم، در یک لحظه توانستم چاقو را از دست مقتول خارج کرده و ضربه‌ای را با آن به سمت دایی حسین پرتاب کنم و....
سرهنگ کارآگاه "حمید مکرم"، معاون مبارزه با جرایم جنایی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت ازسوی بازپرس پرونده و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.