ترامپ: صدها ميليارد دلار از خاورميانه آوردم اين يعني شغل، شغل و شغل

اوین نامه ی کیهان 8 خرداد - 96
پس از دوشيدن سعودي ها، ترامپ: صدها ميليارد دلار از خاورميانه آوردم اين يعني شغل، شغل و شغل

چرا گفته نشده است دلیل سفر ترامپ به عربستان ودیدارش با پادشاه عربستان وفروش مبلغ 110 میلیارددلار تسلیحات نظامی چه بود؟ چرا ازقلم افتاده وگفته نشده نقش سیاست جنگ افروزانه برون مرزی پاسداران ومداخله جویی نظامی شان درعراق وسوریه ولبنان و یمن وتحریک اقدامات خرابکارانه و تروریستی دریمن چیست؟ همچنین نقش تهاجم سازمان یافته عوامل پاسداران  به سفارت وکنسول عربستان درتهران ومشهد   که منجر به قطع رابطه از سوی عربستان بود درمورد سفر ترامپ به عربستان چیست؟ مهمتر تولیدو تهدید موشک های دوربرد پاسداران با شعارعبری محو اسراییل ازروی کره زمین بربدنه موشک چیست؟ از سوی دیگر اگر گاو شیر ده شدن و  دوشیدن بد است . خوب برای چه سلاح های روسی خریداری می شود وکمک های مالی و تسلیحاتی بلاعوض به بشارا سدجنایتکارو حزب الشیطان لبنان وحوثی های یمنی می شود؟


دونالد ترامپ پس از بازگشت از سفر دوره اي خود از غرب آسيا به آمريکا صراحتا به دوشيدن سعودي ها اذعان کرد و گفت صدها ميليارد دلار از خاورميانه به آمريکا آورده است.که معني اين کار يعني ايجاد شغل براي مردم آمريکا.
    سرويس خارجي- ترامپ که در کارازار انتخاباتي خود اعلام کرده بود که «دولت هاي عربي فقط به درد دوشيدن مي خورند» هفته گذشته با سفر به عربستان رسما دوشيدن اعراب را کليد زد. وي در ديدار با «ملک سلمان»، بزرگترين قرارداد تسليحاتي جهان را با اين کشور امضا کرد. ارزش اين قرارداد که تاکنون در سطح قراردادهاي تسليحاتي جهان نمونه نداشته است، 110 ميليارد دلار برآورد شده است.

     از سوي ديگر در حالي که برخي رسانه ها رقم 280 ميليارد دلار براي قراردادهاي تسليحاتي ترامپ با عربستان ذکر کرده بودند، «عادل الجبير» ارزش توافق هاي امضا شده ميان دو کشور (تسليحاتي و غيرتسليحاتي) را حدود ۵۰۰ ميليارد دلار عنوان کرد! اين رشوه کلان باعث شد تا ترامپ خوش خدمتي سعودي ها را با «تاسيس مرکز جهاني مبارزه با افراطي گري در رياض» جبران کند! به عبارتي، رياض، پايتخت صاحب تفکرات تکفيري- وهابي، از سوي ترامپ به عنوان مرکز جهاني مبارزه با افراطي گري معرفي شد. اين مبالغ سواي از پاداش ها و کادوهاي گران قيمتي است که سعودي ها به خانواده ترامپ داده اند.

    ترامپ براي دوشيدن آل سعود اما بر «طبل ايران هراسي» و «مبارزه با تروريسم» کوبيد. برخي شيوخ مرتجع منطقه نيز در اين مسئله وي را همراهي کرده و از آمريکا خواستند «در مبارزه با تروريسم که از ايران منشا مي گيرد» اين دولت ها را ياري کند(!) اين اظهارات مضحک مورد حمله ستون نويس واشنگتن پست قرار گرفت و «فريد ذکريا» نوشت که «تقريباً هر حمله تروريستي در کشورهاي غربي، ارتباطي با عربستان سعودي دارد و هيچ يک از آنها با ايران مرتبط نبوده است.» مجري شبکه تلويزيوني الجزيره قطر نيز در توئيتي با اشاره به اين مسئله نوشت: «چه بسيارند ساده لوحاني که از آمريکا مي خواهند خطر ايران را در منطقه متوقف کند، و چگونه آمريکا خواهد توانست منطقه را بدوشد و ميلياردها سلاح بدون خطر ايران، بفروشد

    رهبر معظم انقلاب نيز در نخستين روز از ماه مبارک رمضان و در ديدار با قاريان قرآن با اشاره به همين مسئله اظهار داشتند که: «اين افراد در ظاهر به قرآن معتقد هستند و حتي ميليون ها نسخه از قرآن را منتشر مي کنند اما در عمل برخلاف دستور قرآن، با کفار مانوس هستند و اموالي را که بايد صرف بهبود زندگي مردم خود کنند، تقديم کفار و دشمنان مردم مي کنند.» ايشان با اشاره به خيال واهي برخي کشورهاي مرتجع که تصور مي کنند مي توان با پول، صميميت دشمنان اسلام را جلب کرد، گفتند: «واقعيت اين است که صميميتي وجود ندارد و همان طور که خود آمريکايي ها گفتند، آنها را مي دوشند و در نهايت ذبحشان مي کنند

    اما تنها يک هفته پس از سفر ترامپ به رياض و امضا قرارداد 110 ميليارد دلاري، ترامپ در صفحه توئيتر خود صراحتا به دوشيدن آل سعود اذعان کرد و مهر تاييدي زد بر همه تحليل هايي که در اين زمينه از سوي رسانه ها منتشر شده است.

    ترامپ نوشت: «صدها ميليارد دلار را از خاورميانه به آمريکا بازگردانديم و اين يعني ايجاد شغل، شغل، شغل