گزیده ها قسمت دوم

گزیده ها قسمت دوم  12 اردیبهشت - 96
پایگاه هیل در گزارشی ضمن ادعای تلاش ایران برای دست‌یابی به سلاح هسته‌ای به دولت آمریکا توصیه می‌کند که هرچه سریعتر باید تمهیدات محدودیتی مندرج در برجام بر برنامه هسته‌ای ایران عملی کند.

به گزارش میزان، پایگاه تحلیلی-خبری «هیل» در گزارشی ضمن ادعای اینکه ایران در پی توسعه برنامه هسته‌ای خود و تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای است به دولت آمریکا توصیه می‌کند که مباحث پیرامون برنامه هسته‌ای ایران باید از سطح مسائل تاکتیکی مانند طول مدت‌زمان گریز به سطح راهبردی و انهدام کامل برنامه هسته‌ای ایران ارتقاء یابد.

هیل با اشاره به اینکه آمریکا برای طولانی‌کردن زمان گریز از طریق توافق هسته‌ای محدودیتهای شدیدی بر دو مکان کلیدی تولید اورانیوم غنی‌شده یعنی نطنز و فردو اعمال و همچنین رآکتور آب‌سنگین اراک را غیرقابل استفاده کرده‌است میافزاید: بدون اجرای چنین محدودیتهایی محصول جانبی مانند پلوتونیوم را هم می‌توان به موادی تسلیحاتی تبدیل کرد که این شیوه می‌تواند مسیر دیگری در اختیار ایران قرار دهد تا به ساخت بمب هسته‌ای دست یابد.

این پایگاه وابسته به کنگره آمریکا در ادامه با ادعای اینکه داده‌های موجود نشان می‌دهد که ایران با پوشش یک مرکز تحقیقاتی هم‌اکنون مخفیانه فعالیتهایی در جهت ساخت سلاح هسته‌ای در پارچین تهران دارد از دولت ترامپ می‌خواهد که هرچه سریعتر و با توجه به مفاد توافق هسته‌ای بازرسان بین‌المللی را برای بازرسی از این مکان تحقیقاتی اعزام کند.

هیل در ادامه توصیه‌های خود به دولت آمریکا برای برخورد با برنامه هسته‌ای ایران در سطح راهبردی می‌نویسد: برنامه هسته‌ای ایران باید به طور کامل برچیده شود؛ برای دست‌یابی به این هدف باید تمام جنبه‌های برنامه هسته‌ای ایران تحت نظارت کامل قرار گیرد و دسترسی‌های دائمی، سرزده و گسترده به تمام سایتهای ایران وجود داشته باشد و همچنین باید گفتگو با دانشمندان هسته‌ای کلیدی ایرانی نیز در دستور کار قرار گیرد.
معاون سیاسی دفتر رییس‌جمهور تاکید کرد که شبیه سازی جنبش وال استریت در ایران یک خطای استراتژیک است.

حمید ابوطالبی در توییتر خود نوشت:

«جنبش اشغال‌ وال استریت، مبارزه بافرهنگ ونظام سرمایه‌ داری ونفوذدلالان وغول‌های پولی درآمریکابا اعتراض مردمی خیابانی(اصل٩٩٪ در برابر ١٪) بود.

‌شبیه سازی جنبش وال استریت در ایران وتبدیل (٩٩٪ و١٪) به (٩٦٪ و٤٪)، تقابل فقیر و غنی زالوصفت، و...یک خطای استراتژیک است که دونتیجه خواهد داشت:

‌١- شکستن وحدت ملی و یکپارچگی ایران و تضعیف اتحاد ملت، با ایجاد بحران فقر و غنا، و ضرورت مقابله با نظام زالوصفت سرمایه داری! پس از نزدیک چهار دهه از انقلاب
۲- ایجاد نزاع روانی و عملی میان تولید کننده و کارگر، کارخانه دار و مصرف کننده، نابرابری درآمدی، هراس افکنی در کشور با گسترش تنفر و تقابل میان ملت و دولت؛
پافشاری بر این سیاست خطای انتخاباتی و تکرار آن یعنی ایجاد زمینه ذهنی ملی در دعوت مردم به شبیه سازی جنبش وال استریت!
انتخابات بیست روز دیگر تمام می‌شود؛

شکاف ملی، ایجاد بحران و آرامش زدایی از جامعه، یک اقدام ضد امنیت ملی است.

هشیار باشیم که جامعه را به کجا می‌بریم.»
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نسبت به مصوبه اخیر تخفیف مجازات قاچاقچیان واکنش نشان داد و گفت: پس از مطرح شدن این طرح آمار قاچاقچیان مبتدی موادمخدر افزایش داشته است.

به گزارش تسنیم، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا نسبت به مصوبه اخیر تخفیف مجازات قاچاقچیان واکنش نشان داد و گفت: پس از مطرح شدن این طرح آمار قاچاقچیان مبتدی موادمخدر افزایش داشته است.

سردار محمد مسعود زاهدیان در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال درخصوص مصوبه اخیر کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی مبنی بر تخفیف مجازات محکومان مواد مخدر اظهار داشت: پلیس همواره مجری قانون است و ملزم است به هرآنچه در قانون ذکر شده عمل کند ولی موضوع حذف اعدام که اخیراً مطرح شده، مساله‌ای است که نیازمند توجه بیشتر است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اضافه کرد: نظر تخصصی من درباره این طرح آن است که حذف اعدام باعث تجری محکومان مواد مخدر و قاچاقچیان خواهد شد و در مدت اخیری که این بحث مطرح شده شاهدیم که تعداد افراد مبتدی که به جرم حمل مواد مخدر دستگیر می‌شوند افزایش داشته است.

وی گفت: در صورت تصویب این طرح و تبدیل آن به قانون، تعداد مجرمان مواد مخدر افزایش می‌یابد و تعداد بیشتری به بهانه سودآوری، به این موضوع رو می‌آورند.

زاهدیان افزود: امروز موضوع مواد مخدر به یکی از ابزارهای جنگ نرم تبدیل شده و ما تصور می کنیم مجلس محترم حتماً مصالح کشور را در این امر نیز در نظر خواهد گرفت ولی به نظر می‌رسد در برخی موارد مرتکب اشتباهات محاسباتی شده‌اند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در پایان خاطرنشان کرد: یکی از سوالات اساسی درباره این طرح آن است که با چه توجیهی می‌خواهند نسبت به کسانی که سلامت 80 میلیون نفر از مردم کشورمان را به خطر انداخته‌اند گذشت کنند؟
پس از آنکه مذاکره کنندگان دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا توانستند به توافقی بر سر متمم تامین مالی دولت آمریکا تا ماه سپتامبر برای جلوگیری از تعطیلی دولت فدرال دست یابند، ارزش دلار بالا رفت و این مسئله موجب تضعیف قیمت طلا شد.

به گزارش میزان، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1264 دلار و 6 سنت رسید.

قیمت طلا هفته گذشته بیشترین کاهش هفتگی از هفته منتهی به 10 مارس تاکنون را شاهد بود و حدود 1.2 درصد ارزان تر شد.

قیمت طلای امریکا نیز امروز با 0.2 درصد کاهش به 1265 دلار و 20 سنت رسید. شاخص دلار آمرکیا امروز با 0.1 درصد افزایش به 99.118 رسید.

دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره آمریکا به توافقی دو حزبی در مورد یک بسته تامین مالی دست یافته اند که مانع از تعطیلی دولت فدرال تا پایان سال مالی جاری یعنی 30 سپتامبر خواهد شد.

نرخ رشد اقتصادی امریکا در سه ماهه نخست امسال به پایین ترین رقم در طی 3 سال گذشته رسیده و رشد هزینه های مصرفی تقریبا متوقف شده است. اما افزایش سرمایه گذاری ها در بخش کسب و کار و رشد دستمزدها نشان می دهد که در ادامه سال روند رشد مجددا افزایش خواهد یافت.

به رغم عملکرد قابل توجه طلا در سه ماهه نخست امسال، بانک ها همچنان در مورد چشم انداز قیمت طلا محتاط هستند.

تقاضا برای طلا در هند در آستانه یک مراسم سنتی که میزان خرید طلا در آن افزایش می یابد، نسبت به سال گذشته رشد داشته است. کاهش قیمت طلا در خرید بیشتر طلا توسط هندی ها موثر بوده است.

روز یکشنبه، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا تماس های دیپلماتیک با متحدانش در آسیا را افزایش داد تا از همکاری آنها با واشنگتن در زمینه افزایش فشاها بر کره شمالی اطمینان حاصل کند.