نگرانی اصلاح‌طلبان از احتمال حذف 'علی مطهری' از هیات رئیسه مجلس

نگرانی اصلاح‌طلبان از احتمال حذف 'علی مطهری' از هیات رئیسه مجلس 6خرداد-96 


مطهری

رییس فراکسیون امید مجلس ایران گفته است که حفظ علی مطهری و مسعود پزشکیان در هیات رییسه مجلس "خط قرمز" این فراکسیون است.
در چند روز گذشته بعضی از نمایندگان مجلس و خبرنگاران گزارش داده‌اند که مذاکراتی برای تغییر ترکیب فعلی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در حال انجام است که حذف علی مطهری یکی از محورهای این مذاکرات است.
آقای مطهری به صراحت لهجه در انتقاد از حکومت مشهور است و بارها خواستار رسیدگی به رفع حصر سران معترض انتخابات ۱۳۸۸شده است.
به گزارش ایسنا، امروز ششم خرداد، اعضای هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس ایران متشکل از اصلاح‌طلبان برای تصمیم‌گیری درباره انتخابات هیات رییسه مجلس جلسه تشکیل دادند.
محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید مجلس گفت درباره احتمال حذف شدن آقای مطهری در فراکسیون امید "به‌طور مفصل" صحبت شده و خط قرمز این فراکسیون حفظ دو نایب رییس فعلی مجلس است.
در حال حاضر علی لاریجانی از طیف اصولگرا، رسیس مجلس و علی مطهری و مسعود پزشکیان، نائب رییس اول و دوم هستند. هر سه عضو اصلی هیات رییسه از حامیان دولت حسن روحانی محسوب می‌شوند.
هیات رییسه مجلس با رای نمایندگان برای یک دوره یک ساله انتخاب می‌شود.
اینستاگرام محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
 اینستاگرام محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
غلامرضا تاجگردون در اینستاگرام نوشته که "نمایندگان آزاده اجازه نخواهند داد مطهری آزاده از گردونه هیات رییسه مجلس حذف شود."
محمود صادقی، نماینده تهران هم در توییتر خود گفت: "اگر برخی از وزرا دوباره در انتخاب هیات رئیسه مجلس دخالت کنند، سکوت نخواهم کرد."
آقای صادقی از هیچ وزیری نام نبرده است اما در شبکه‌های اجتماعی خبرنگاران پارلمانی نوشته‌اند که بعضی از وزرای دولت روحانی مشغول مذاکره با نمایندگان هستند تا به انتخاب آقای مطهری برای ریاست سال دوم مجلس رای ندهند.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران به نقل از اینستاگرام محمود واعظی، وزیر ارتباطات، دخالت اعضای هیات دولت در انتخاب هیات رییسه را به شدت تکذیب کرده و گفته است: "انتخاب هیات رییسه مجلس، حق نمایندگی است و دولت هیچ دخالتی در این امر ندارد، به نظر می‌رسد این‌گونه شایعه‌ها برای ایجاد اختلاف و بر هم زدن رابطه خوب دولت و مجلس است و هدفی جز کاستن از شیرینی انتخابات ندارد."