باند «اسپایدر» منهدم شد/ دستگیری یک زن قاچاقچی بولیویایی


رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا:

باند «اسپایدر» منهدم شد/ دستگیری یک زن قاچاقچی بولیویایی 11اردیبهشت-96

چراازمجموع کشفیات موادمخدر وبازداشت قاچاقچیان موادمخدر هیچگاه شامل حال اعضای باندمافیایی مواد مخدر پاسداران نمی شود .طوریکه نه مواد مخدر وارد کشور وتوزیع می کنندو مازاد را به برون مرز انتقال می دهند که آزادانه موادمخدررا به داخل زندان ها برده می  برند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا از انهدام باند «اسپایدر» که در فضای مجازی اقدام به فروش مواد مخدر می‌کرد، خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ سردار محمدمسعود زاهدیان؛ رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا امروز در نشست خبری با اشاره به کشفیات سال گذشته پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: در سال گذشته 631 تن کشفیات داشته‌ایم که 77 درصد این کشفیات مربوط به مرزهای استان‌های شرقی کشور بوده است. همچنین در سال گذشته افزایش 35 درصدی جمع‌آوری معتادان متجاهر را داشته‌ایم که با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و پشتیبانی وزیر کشور انجام شد.
وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد 149هزار و 699 نفر از معتادان متجاهر دستگیر و برای بهبود به مراکز درمانی معرفی شدند.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اولویت فعالیت پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد اطلاعاتی پلیس برخورد با سرشاخه گروه‌های مواد مخدر در اولویت فعالیت‌های ما است. لازم به ذکر است که 28 درصد کشفیات در سال گذشته با کمک اقدامات اطلاعاتی انجام شده است.
زاهدیان با اشاره به دستگیری یک قاچاقچی بین‌المللی گفت: پلیس یک زن بولیویایی که 7.5 کیلو کوکائین را با خود داخل کشور آورده بود را دستگیر کرد و هم اکنون این خانم بولیویایی تحویل مقامات قضایی داده شده است. همچنین افرادی که با این شخص در داخل ایران همکاری می‌کردند سه خانم بودند که آنها نیز دستگیر شدند. لازم به ذکر است که این تیم قاچاق مواد مخدر بیش از چهار سال فعالیت می‌کردند.
وی با بیان فعالیت‌های اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد: یکی از اقدامات اصلی ما آموزش و پیشگیری است که در سال گذشته یک و نیم میلیون نفر در سطح کشور برای آموزش و پیشگیری تحت نظر ما قرار گرفتند. هم اکنون 14 مرکز مشاوره در کل کشور داریم که دو مرکز مربوط به تهران و 12 مرکز مربوط به کلانشهرهای دیگر است.
سردار زاهدیان به اشاره به انهدام باند اسپایدر که در فضای مجازی مواد مخدر به فروش می‌رساندند گفت: 9 نفر از این باند که 40 نفر هم زیرشاخه‌های آن بودند، دستگیر شدند.
ادامه دارد...