120 نفر با مشکلات تنفسی ناشی از طوفان در مراکز درمانی سیستان بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل:

120 نفر با مشکلات تنفسی ناشی از طوفان در مراکز درمانی سیستان بستری شدند  9تیر-96

رژیم قرون وسطایی ولایت فقیه به خصوص خامنه ای وپاسداران باید بگویند در مدت بیش از 38 سال کدام اقدام مثبتی دراستان محروم بلوچستان به ویژه برای شهروندان بلوچ این استان شده است؟

زاهدان - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: 120 نفر با بیماری های تنفسی و چشمی از 2 روز گذشته تا کنون در مراکز درمانی منطقه سیستان بستری شدند.

دکتر علی اکبر نصیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طوفان شدید همراه با گرد و خاک در این مدت سبب مراجعه 831 نفر از مردم منطقه سیستان شامل شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به مراکز درمانی شد که همگی به غیر از 120 نفر به صورت سرپایی مورد درمان قرار گرفتند.
وی افزود: 90 درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمانی از روز سه شنبه تاکنون در منطقه سیستان دچار مشکلات تنفسی ناشی از گرد و خاک حاکم بر هوای منطقه هستند.
وی ادامه داد: افراد مراجعه کننده به بیمارستان ها و مراکز درمانی منطقه سیستان در این مدت علاوه بر مشکلات تنفسی در گروه های بیماران چشمی، قلبی و ترافیکی تقسیم شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل افزود: تمام مراکز بهداشتی و درمانی منطقه سیستان در حالت آماده باش برای ارائه خدمات به بیماران در شرایط بحرانی از جمله طوفان هستند.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طوفان شدید که از چند روز گذشته سبب کاهش دید در منطقه سیستان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز شده بود، امروز فروکش کرد.
مصدق گودرزی اظهار داشت: منطقه سیستان امروز و فردا با کاهش سرعت وزش باد رو به رو است اما از جمعه شب مجددا افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این منطقه پیش بینی می شود.
وی افزود: علاوه بر منطقه سیستان، از روز شنبه هفته آینده برای سایر نقاط سیستان و بلوچستان افزایش سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.
وی گفت: با توجه به کاهش سرعت وزش باد از امروز تا روز شنبه هفته آینده افزایش نسبی دما به ویژه در نیمه شمالی استان حاکم می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پیش بینی می شود در این مدت دمای هوای نیمه شمالی استان سه تا پنج درجه سانتیگراد افزایش یابد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه کند.
منطقه سیستان در شمال این استان حدود 2 دهه با بحران خشکسالی و وزش طوفان و گردو غبار و گسترش بیماریهای چشمی، تنفسی، ریوی و سل ناشی از این طوفانها مردم این منطقه را با مشکلات جدی رو به رو کرده است.
3042** 6081
خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی