دو پلیس در حمله افراد ناشناس در مرکز آتن زخمی شدند

دو پلیس در حمله افراد ناشناس در مرکز آتن زخمی شدند   10تیر-96
آتن-ایرنا- افراد ناشناس جمعه شب با حمله به مرکز پلیس و نیروهای امنیتی در مرکز شهر آتن پایتخت یونان دو نیروی پلیس را زخمی کردند.

به گزارش ایرنا، افراد ناشناس جمعه شب در محله 'اکسرخیون' در نزدیکی دانشگاه 'پلی تکنیک' واقع در مرکز شهر آتن با پرتاب بمب دست ساز به نیروهای امنیتی مستقر در این منطقه حمله کردند.
نیروهای امنیتی بلافاصله برای دورکردن این افراد از گاز اشک آور و باتوم استفاده کردند ولی حجم بمب های دست ساز پرتاب شده آن چنان زیاد بود که درنتیجه دو نفر از نیروهای پلیس زخمی و به بیمارستان انتقال داده شدند.
براثر حملات این افراد ناشناس به تعدادی از خودروهایی که در محل نزدیک درگیری ها پارک شده بودند آسیب های فراوانی وارد آمد و دو خودرو بطور کامل در آتش سوخت و به مغازه های این محل نیز خساراتی وارد شد.
براثر این درگیری ها برای چند ساعت تردد در خیابان های مرکزی شهر آتن متوقف شد.
پلیس شهر آتن اعلام کرد: نیروهای امنیتی نتوانستند این افراد را دستگیر کنند ولی تحقیقات برای شناسایی و دستگیری آنان ادامه دارد.
اتحادیه پلیس و نیروهای امنیتی یونان روز گذشته با انتشار اطلاعیه ای، این منطقه را ناامن اعلام کرده بودند زیرا افراد هرج و مرج طلب قصد داشتند که در این منطقه دست به تظاهرات اعتراضی بزنند که دولت برگزاری چنین تظاهراتی را ممنوع اعلام کرد.
افراد ناشناس در محل اکسرخیون در مرکز شهر آتن هر از گاهی به نیروهای امنیتی حمله می کنند و مغازه ها را به آتش می کشند.
پلیس یونان این دسته از افراد را هرج و مرج طلب قلمداد می کند که همچون آنارشیست های دیگر کشورهای اروپایی با حاکمیت قانون مخالف هستند.
شبک**اروپام**462 **1392**انتشار : ابوالفضل بابایی