خدمه پرواز«بریتیش ایرویز» به مدت 16 روز اعتصاب می‌کنند



خدمه پرواز«بریتیش ایرویز» به مدت 16 روز اعتصاب می‌کنند   10تیر-96
لندن-ایرنا- شمار زیادی از خدمه پرواز شرکت هواپیمایی انگلیس (بریتیش ایرویز) در فرودگاه هیترو لندن از فردا (شنبه) به مدت 16 روز در اعتراض به وضعیت حقوقیشان اعتصاب می‌کنند.

به گزارش ایرنا، اتحادیه کارگری یونایت عصر جمعه ضمن اعلام این خبر، از شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز به دلیل تهدید کارکنانش برای شرکت در این اعتصاب انتقاد کرد.
«
اولیور ریچاردسون» یک عضو اتحادیه یونایت روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تهدید به انتقام‌جویی از سوی بریتیش ایرویز نشان می‌دهد که آنها به‌جای حل مشکل اعتصاب‌کنندگان، آنها را مجازت می‌کنند. این‌یک اقدام غیرقانونی است و ما از حق کارکنانمان دفاع خواهیم کرد.
در همین حال بریتیش ایرویز در بیانیه‌ای اعلام کرد که 99.5 درصد پروازهایش از فرودگاه هیترو با همکاری شرکت هواپیمایی قطر برقرار خواهد بود.
به گزارش منابع انگلیسی، این شرکت هواپیمایی عصرجمعه موفق شدتا موافقت سازمان نظارت و ارزیابی شرکت‌ها و خطوط هواپیمایی انگلیس را برای استفاده از 9 فروند هواپیما و خدمه پرواز شرکت هواپیمایی قطر به مدت 16 روز جلب کند؛ اما این مسئله با مخالفت شدید اتحادیه کارگری یونایت مواجه شده است.
در حال حاضر در حدود 4 هزار تن از خدمه پروازی شرکت بریتیش ایرویز که از بعد از سال 2010 میلادی به این شرکت پیوسته‌اند بر سر حقوق با کارفرمایشان اختلاف دارند.
در حدود 2 هزارو 500 تن از خدمه یاد شده از اعضای اتحادیه کارگری یونایت هستند.
به گفته این اتحادیه، میانگین حقوق دریافتی سالانه خدمه پرواز بریتیش ایرویز در ظاهر بین 21 تا 25 هزار پوند است اما در عمل این حقوق بر اساس پایه 12 هزار پوند و 3پوند اضافی بابت هر ساعت پرواز ، محاسبه و پرداخت می‌شود.
به گفته 'مت اسمیت' یکی از اعضای این اتحادیه، بریتیش ایرویز در حالی در پرداخت‌ها به کارکنانش ضعیف عمل می‌کند که سود پیش‌بینی‌شده برای آن از سال جاری میلادی تا سال 2020 میلادی 4.7 میلیارد پوند برآورد شده است.
بریتیش ایرویز با بیش از 39 هزار کارمند، شرکت هواپیمایی حامل پرچم انگلیس است، که در 31 مارس سال 1974 میلادی راه‌اندازی شده است و در حال حاضر روزانه به 183 مقصد در سراسر جهان، پروازهای مستقیم دارد.
این شرکت در ماه ژانویه 2011 میلادی با شرکت هواپیمایی اسپانیایی 'آیبیریا' ادغام شد، که در پی آن، 'اینترنشنال ایرلاینز گروپ' تشکیل شد، که هم‌اکنون به‌عنوان سومین شرکت هلدینگ هواپیمایی جهان شناخته می‌شود.
دفتر مرکزی شرکت بریتیش ایرویز در شهر 'هارموندوورتس'، انگلیس قرار دارد و فرودگاه هیترو لندن و فرودگاه گاتویک، قطب‌های این شرکت هواپیمایی، به شمار می‌آیند.
شرکت بریتیش ایرویز در حال حاضر در ناوگان هوایی خود، دارای268 فروند هواپیمای جت مسافربری هست و درآمد آن در سال 2015 میلادی بالغ‌بر 11 میلیارد و 421 میلیون پوند اعلام ‌شده است.
شبک**1708اروپام ** هـ ن ** تنظیم: هادی نادری **انتشار:علیرضا ارشادی