مرگ کودک ۲/۵ساله قشمی در هاله‌ای از ابهام/


 


کودک ۲/۵ساله اهل روستای گوری در غرب جزیره قشم ، پس از ترک خانه گم می‌شود و تلاش چهار ساعته اهالی چند روستا تنها جسد این کودک را به همراه می‌آورد.
به گزارش ایلنا به نقل از رئیس شورای اسلامی روستای مرادی   روز گذشته-هشتم تیرماه-(پنجشنبه) کودک دو و نیم ساله‌ای به نام عارف بازیاری گم می‌شود و پس از مدتی اهالی روستاهای اطراف، برای یافتن او بسیج می‌شوند تا اگر وی در چاه افتاده باشد، او را نجات دهند.
 صدیق قویدل  ادامه داد: پس از چهار ساعت تلاش، جسد این کودک در میان یکی از نخلستان‌های روستای گوری درحالی‌که کبود و سیاه‌رنگ شده بود، یافت شد.
وی  همچنین از تاول زدن پاهای کودک و چند ضرب‌دیدگی در قسمت‌هایی از بدن از جمله کمر کودک خبر داد و گفت همین موضوع منجر به درخواست از دادستانی برای کالبدشکافی علت حادثه بوده است.
به گفته شاهدان  عینی ماجرا، احتمال مرگ کودک براثر گرمازدگی   بسیار بالاست  زیرا این کودک خردسال  بدون دمپایی به بیرون از خانه رفته و  همین موضوع در اوج گرمای قشم، احتمال مرگ براثر گرمازدگی را افزایش می‌دهد.
قویدل خاطرنشان کرد: جسد این کودک هنوز دفن‌نشده و در اختیار پزشکی قانونی قشم است.
رئیس این شورا از مسئولان شهری قشم خواست تا یک پایگاه امدادی و آتش‌نشانی در غرب جزیره احداث شود که در صورت نیاز، بتواند سریع خود را به محل حادثه برساند.  قشم در جنوب بندرعباس امروز دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد را ثبت کرده است.
روستاهای گوری و مرادی از توابع بخش شهاب شهرستان قشم هستند و کمتر از 500 متر با یکدیگر فاصله دارند.
عرق نکردن، خشکی و قرمزی پوست، سردرد و سرگیجه، حالت تهوع، هوشیاری پایین و گشادی مردمک چشم از علایم گرمازدگی است و راه مقابله با آن نوشیدن مایعات به اندازه کافی، پرهیز از تردد در ساعت های اوج گرما، دوش آب سرد و پوشیدن لباس های رنگ روشن  است.