گزیده خبرهای 8 تیر - 96

گزیده خبرهای  8 تیر - 96

حريق در نخلستان دهسلم
    بيرجند- ايرنا: مدير کل مديريت بحران استانداري خراسان جنوبي از بروز آتش سوزي در بخشي از نخلستان «بندان» دهستان دهسلم از توابع شهرستان نهبندان در جنوب استان خبر داد.    سيدابوالحسن ميرجليلي افزود: در ساعت 16 روز سه شنبه آتش سوزي مختصري در منطقه رخ داد و با توجه به سرعت وزش باد، آتش سوزي گسترش يافت.    وي اضافه کرد: ارتفاع درختان نخل منطقه به 20 متر مي رسد و به دليل وزش باد و نيز ارتفاع بالاي درختان آتش سوزي به نخل هاي مجاور سرايت کرد و حريق گسترش يافت.    وي بيان کرد: 10 دستگاه خودروهاي امدادي و آتش نشاني، تعدادي تانکر آب مديريت بحران استان به منطقه اعزام و به مهار آتش پرداختند.
آب جان 2 نفر را گرفت
    سرويس شهرستانها: جوان 20 ساله اي به هنگام شنا در سد نقره کم تفرش به علت ناآشنايي با فن شنا جان خود را از دست داد. جسد اين جوان 20 ساله پس از يک ساعت و نيم توسط غواصان کشف شد.    جوان 19 ساله ديگري به هنگام شنا در سد خاکي گلابر شهرستان ايجرود به علت ناآشنايي به فن شنا جان خود را از دست داد. اين جوان که هاشم محرمي نام دارد از اهالي شهرستان خدابنده از توابع استان زنجان است. امدادگران جسد اين جوان را از سد خاکي بيرون کشيدند.

    تقسيم ارث 3 قرباني گرفت
    اهواز- فارس: درگيري خانوادگي در يکي از روستاهاي تابعه شهرستان باوي اهواز بر سر تقسيم ارث سه کشته و هشت زخمي برجاي گذاشت.    اين حادثه صبح سه شنبه روي داد و يکي از اهالي دهستان لامي شهرستان باوي، به دليل اختلافات قبلي بر سر ارث و ميراث بستگان خود را در يک مهماني به رگبار بست و متواري شد.    در اين جنايت خونين سه نفر از اقوام متهم کشته و هشت نفر ديگر نيز زخمي شدند که حال برخي زخمي ها بسيار وخيم است.    فرد ضارب حادثه خونين خانوادگي روز سه شنبه پس از گذشت چند ساعت از وقوع حادثه در مخفي گاه خود در يکي از روستاهاي شهرستان اهواز دستگير شد.
  نزاع سرنشينان 2 خودرو
    کرمان- ايرنا: فرمانده انتظامي شهرستان سيرجان گفت: نزاع سرنشينان 2 خودرو پرايد و پژو در اين شهرستان به تصادف و کشته شدن يک نفر و زخمي شدن يک نفر ديگر از سرنشينان اين 2 خودرو انجاميد.    سرهنگ محمدرضا ايران نژاد افزود: سانحه رانندگي مشکوک خودرو سواري پرايد در پي تعقيب و گريز با خودرو پژو در خيابان آيت الله سعيدي سيرجان رخ داد.
    وي ادامه داد: در اين حادثه يکي از سرنشينان پرايد که روي در خودرو نشسته بود در حين حرکت به تابلو راهنمايي و رانندگي برخورد کرد و بعد از صدمه ديدن و جدا شدن کتف وي به علت خونريزي و جراحات وارده جان باخت.فرمانده انتظامي شهرستان سيرجان اظهار کرد: خودرو پرايد به دنبال تعقيب و گريز، يکي از سرنشينان پژو را زير گرفت که منجر به زخمي شدن وي شد.    
وي ادامه داد: اين فرد هم اکنون طبق نظر پزشکان در کما به سر مي برد و در بيمارستان بستري است.سرهنگ ايران نژاد گفت: سه متهم در حادثه درگيري و تصادف خودرو پرايد و پژو در سيرجان دستگير و به همراه پرونده تحويل مقامات قضايي شدند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تبریز مورد اصابت چاقو قرار گرفت 
استاد گروه روانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز هنگام ویزیت بیماران مورد سوءقصد یکی از بیماران قرار گرفت و از چندین ناحیه بدن بر اثر ضربات جسم تیز مجروح شد.به گزارش ایسنا، دکتر «صومی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و معاونین این دانشگاه در پی وقوع این حادثه بلافاصه به عیادت دکترعلیرضا فرنام؛ روانپزشک و عضو هیئت علمی دانشگاه رفتند و پی‌گیر درمان وی شدند.بر اساس گزارش وبدا، ضارب این روانپزشک که یکی از بیماران روانی مراجعه‌کننده به کلینیک مرکز آموزشی درمانی رازی بوده، در همان کلینیک بستری شده و تحت درمان است.

قاتل فراری خود را تسلیم کرد
نزاع منجر به قتل در اتوبان آزادگان 
معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از وقوع نزاع و درگیری ناشی از تصادف دو دستگاه خودرو در اتوبان آزادگان که منجر به قتل یکی از رانندگان این خودروها شد، خبر داد.سرهنگ کارآگاه «حمید مکرم»، گفت: چندی قبل یک فقره درگیری بین سرنشین یک خودروی پراید عبوری با راننده خودرو روآ به ماموران پلیس گزارش شد.وی افزود: در این درگیری راننده پراید پس از تخریب شیشه‌های خودرو روآ و مجروح نمودن راننده آن از ناحیه سر از محل متواری می‌شودمکرم» تصریح کرد: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی ضمن شناسایی و تحقیق از شاهدان صحنه درگیری اطلاع پیدا کردند که یکی از شاهدان با گوشی تلفن همراهش اقدام به فیلمبرداری از صحنه درگیری نموده که با تصاویر بدست آمده از صحنه درگیری ماهیت راننده خودرو پراید به شماره انتظامی معلوم مورد شناسایی قرار گرفت.
معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهم پس از وقوع قتل متواری می‌شود، گفت: متهم در 27 خرداد با حضور در اداره دهم ویژه قتل خودش را به پلیس معرفی و تسلیم کرد و در اظهاراتش گفت: شب حادثه ترافیک شدیدی به علت تصادف بین دو دستگاه خودرو خاور و روآ در اتوبان آزادگان ایجاد شده بود.در حین عبور از کنار آنها بودم که از راننده روآ درخواست کردم تا نسبت به بازگشایی اتوبان اقدام نماید و همین موضوع موجب درگیری من با راننده روآ شد؛ و با چوب دستی شیشه‌های آن را شکستم و بعد ضربه‌ای محکم به سر راننده آن زدم؛ راننده روآ با سری خون آلود روی زمین افتاد و من که تازه متوجه کارم شده بودم، به سرعت با خودرو از محل متواری شدم.سرهنگ کارآگاه «حمید مکرم»، گفت: با اعتراف اولیه متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت ازسوی بازپرس پرونده صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دستگیری سارقان مسلح 3 کیلو طلا در دزفول
فرمانده انتظامی خوزستان گفت: با انهدام یک باند سارق طلاجات و زیور آلات در دزفول، مقدار سه کیلوگرم طلا و جواهر سرقتی به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال کشف و ضبط شد.به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار «محمدرضا اسحاقی» در تشریح اقدام پلیس برای شناسایی و دستگیری این سارقان افزود: چندی پیش در یک سرقت مسلحانه در دزفول بیش از سه کیلوگرم طلا از یک شهروند به سرقت رفت.وی اظهارکرد: در پی این حادثه با توجه به اهمیت موضوع، دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی دزفول قرار گرفت.
وی خوزستان گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی گسترده همچنین استفاده از شگردهای خاص پلیسی موفق به شناسایی 2 نفر که قصد فروش مقداری طلا را داشتند شده که این افراد با کمک منابع محلی هنگام معامله دستگیر شدند.
سردار اسحاقی افزود: با انجام تحقیقات تکمیلی مشخص شد این 2 متهم طلاجات را از عامل اصلی سرقت برای فروش تحویل گرفته که پس از هماهنگی قضایی، ماموران پلیس سارق اصلی را به همراه 2 همدست دیگرش در عملیاتی ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کردند.
وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه اعضای این باند پنج نفره بیش از سه کیلوگرم طلا و زیورآلات سرقتی به ارزش تقریبی سه میلیارد ریال و نیز 200 میلیون ریال وجه نقد همچنین یک قبضه اسلحه کمری به همراه مقداری فشنگ کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به معرفی اعضای این باند به مراجع قضایی و تحویل طلاجات به مالباخته اظهار کرد:پلیس خوزستان هرگز اجازه اعمال مجرمانه را به افراد سودجو و فرصت طلب که بخواهند آرامش و امنیت شهروندان این استان را سلب کنند را نداده و با قدرت و مطابق قانون با آنان برخورد خواهد کرد.