گزیده ها 8 تیر-96

گزیده ها 8 تیر-96
 بازی با اثر انگشت مقتول پس از مرگ
مرد پولدار قربانی یک وسوسه شد
مقتول قولنامه یک قطعه زمین تجاری به ارزش یک میلیارد تومان را قبل از تعطیلات عید به من داده بود و قرار بود من با استفاده از یک سری ارتباطاتم، تراکم تجاری زمین را افزایش دهم که...
23
فروردین ماه سال جاری پسر بیست و پنج ساله‌ای به نام کیوان در کلانتری 12 واوان حاضر شد و ماجرای مفقود شدن دوستانش را به پلیس گزارش داد.
کیوان در اظهاراتش به ماموران گفت: یکی از دوستانم به نام عماد شیء عتیقه‌ای به من داده و قرار بود آن را بفروشیم،‌ عماد روز گذشته (22 فروردین) با من تماس گرفت و برای فروش عتیقه در میدان تره‌وبار خانی‌آباد با من قرار گذاشت، عماد گفت یکی از دوستان مشترکمان به نام اسفندیار را نیز با خود بر سر قرار ببرم، من که خودرو همراه نداشتم، پراید همسایه را قرض گرفتم و همراه با اسفندیار به محل قرار رفتیم، در مسیر بودیم که عماد تماس گرفت، محل قرار را تغییر داد و گفت با خریدار عتیقه در جاده شورآباد قرار گذاشته است.
وی ادامه داد: سپس دنبال عماد رفتم و وی نیز با ما همراه شد و سه نفری برای فروش عتیقه به محل قرار رفتیم، زمانیکه رسیدیم خریدار نیز با یک خودروی خارجی و همراه با چهار سرنشین به آنجا آمد که عماد به من گفت از خودرو پیاده شوم، من نیز از ماشین پیاده شدم و حدود چهل متر فاصله گرفتم، زمانیکه از خودرو فاصله گرفته بودم دیدم اسفندیار نیز از ماشین پیاده شده و ساکی در دستش است، من نیز که ترسیده بودم فرار کردم و به سمت شهرک ضیاءآباد رفتم، سپس حدود یک ساعت بعد بازگشتم و به سمت خودرو رفتم، آنجا دیدم درب ماشین باز و آثار خون در آن مشهود است همچنین خبری از خریدارها،‌ اسفندیار و عماد نبود،‌ در نهایت نیز سوار بر پراید شده به روستای علی‌آباد طپانچه رفتم، لباسهایم که خونی بود را شستم و سپس به منزل نامزدم در صالح‌آباد رفته و خودرو را در آنجا شستم.
پس از ثبت این شکایت تیمی از ماموران اداره آگاهی برای یافتن عماد و اسفندیار دست به کار شده و در نخستین گام از تحقیقات سراغ مالک پراید رفتند.
مالک پراید در اظهاراتش به پلیس گفت: کیوان روزی که می‌خواست خودروی پرایدم را از من بگیرد گفت قصد دارد یک تلویزیون را از اسلامشهر به منزلش ببرد و گفت نیم ساعته خودرویم را برمی‌گرداند.
در ادامه بررسی‌ها، پلیس از نامزد کیوان نیز تحقیق کرد که وی در اظهاراتش به ماموران گفت: حدود ساعت 8 شب 22 فروردین ماه کیوان گفت قصد دارد که به سالن فوتسال برود و از خانه خارج شد تا اینکه حدود ساعت 12 شب با حالتی پریشان و در حالیکه لباسهایش و خودروی پراید خونی بود، به منزل بازگشت، کیوان آن شب داستان فروش عتیقه و اتفاقات به وجود آمده را برایم تعریف کرد.
اظهارات کیوان درحالی مطرح شده بود که کارآگاهان در بررسی صحنه حادثه در جاده شورآباد (کنار مزرعه گندم) هیچگونه آثار و علائمی از خون پیدا نکردند در صورتیکه اگر خریداران عتیقه، عماد و اسفندیار را به قتل رسانده و اجساد را از خودرو خارج کرده بودند باید علائم و آثاری از خون به جامانده در صحنه حادثه کشف می‌شد همچنین افرادی که در نزدیکی محل حادثه، مغازه یا سکونت داشتند اعلام کردند در آن تاریخ و آن ساعت هیچگونه مورد مشکوک و درگیری ندیده‌اند.
کیوان در اظهاراتش به ماموران گفته بود که زمان فرار از داخل مزرعه گندم عبور کرده و کفشهای کتانی از پایش خارج شده است در صورتیکه هیچ اثری از کفشهای وی در مزرعه پیدا نشد.
پدر عماد نیز که مورد تحقیق قرار گرفته بود در اظهاراتش به ماموران گفت: زمانیکه با کیوان تماس گرفته و جویای حال پسرم شدم گفت از پسرم خبری ندارد.
در ادامه مراحل رسیدگی به پرونده مشخص شد که اسفندیار نیز وجود خارجی نشده و تمامی اظهارات کیوان به دروغ عنوان شده است همچنین مشخص شد کیوان با عماد مراودات مالی داشته و چندین بار چند میلیون تومان پول از وی گرفته است.
در ادامه کیوان بازداشت شد و درحالیکه با شواهد و قراین روبه‌ور شده و چاره‌ای جز گفتن حقیقت نداشت لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: تمام مطالبی که راجع به فروش عتیقه گفتم دروغ بود، من قصد داشتم با گفتن این دروغها مسیر تحقیقات را عوض کنم، عماد قولنامه یک قطعه زمین تجاری به ارزش یک میلیارد تومان را قبل از تعطیلات عید 96 به من داده بود و قرار بود من با استفاده از یک سری ارتباطاتم تراکم تجاری زمین را افزایش دهم.
وی افزود: من همراه با یکی از دوستانم به نام شاهین نقشه قتل عماد را طراحی کردیم و قرار شد پس از قتل عماد با استفاده از اثر انگشت وی، زمین را به نام خودمان منتقل کنیم؛ ما 22 فروردین با عماد قرار گذاشته و به محل کارش رفتیم، آنجا عماد در صندلی جلو خودرو نشست و شاهین نیز در صندلی عقب نشسته بود، در جاده تهران ـ قم بودیم که شاهین با سنگ، چند ضربه به سر عماد زد و سپس با چاقو به وی ضرباتی وارد کرد، بعد از قتل عماد نیز اثر انگشت وی را گرفته و جسدش را در رودخانه شورآباد رها کردیم.
پس از اعتراف کیوان به قتل عماد،‌ شاهین نیز بازداشت شد و با تایید حرفهای کیوان، به قتل عماد اعتراف کرد همچنین جسد عماد درحالیکه دچار فساد نعشی شده بود از داخل رودخانه کشف شد.
به گزارش تسنیم، در ادامه مراحل تحقیقات پرونده به دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد که بازپرس امور جنایی تهران با صدور قرار عدم صلاحیت رسیدگی، پرونده را برای رسیدگی به دادسرای مربوطه ارسال کرد.
وزش باد و گرد و غبار در برخی مناطق کشور 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ضمن اشاره به وزش باد و گرد و غبار در برخی مناطق کشور، از ابری شدن آسمان تهران خبر داد.
«
احد وظیفه» در گفت‌وگویی با بیان اینکه در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود، اظهار کرد: در مناطقی از استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان وزش باد به نسبت شدید پیش‌بینی می‌شودکه در منطقه زابل با گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا همراه خواهد بود.
وی ادامه داد: همچنین در برخی مناطق جنوب استان سمنان، شمال اصفهان، مرکزی، قم، جنوب استان‌های تهران، کرج و شمال مرکزی وزش باد و گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا شنبه هفته آینده 8 تا 10 تیرماه به‌تدریج از گرمای هوا در شمال غرب کاسته می‌شود، گفت: امروز شرق دریای عمان مواج خواهد شد. در روز جمعه نیز در شهرهای شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر و رگبار پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.
«
وظیفه» همچنین درباره وضعیت جوی هوای تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز پنجشنبه صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای 25 درجه و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد و در روز جمعه صاف تا کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد در بعد از ظهر افزایش باد با حداقل دمای 24 و حداکثر دمای 39 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
وی در پایان گفت: گرمترین شهر طی امروز و فردا اهواز به ترتیب با 51 و 50 درجه سانتیگراد و خنک‌ترین استان نیز طی امروز و فردا اردبیل به ترتیب با بیشینه دمای 27 و کمینه دمای 12 درجه سانتیگراد خواهد بود.
*
کیفیت هوای تهران آخر هفته «سالم» است
مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ضمن اشاره به تداوم کیفیت هوای سالم در تهران، از افزایش دما خبر داد.
«
مریم نادری» با اشاره به اینکه نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از برقراری شرایط جوی نسبتا آرام است، اظهار کرد: طی برخی ساعات وزش باد موثر به بزرگی 3 تا 5 متر بر ثانیه انتظار می‌رود.
وی ادامه داد: با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی امروز پنجشنبه (8 تیرماه) در برخی ساعات به‌ویژه بعد ازظهر وزش باد نسبتا شدید به بزرگی 5 تا 8 متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی پیش‌بینی می‌شود. با تداوم این شرایط در روز جمعه (9 تیرماه) بر سرعت باد افزوده می‌شود و در برخی ساعات وزش باد شدید به بزرگی 8 تا 10 متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب شرقی انتظار می‌رود.
مدیر واحد پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه پارامتر دما طی روزهای پایانی هفته روند افزایشی خواهد داشت، تصریح کرد: براساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفیت هوای شهر تهران در شرایط سالم خواهد بود و انتظار می‌رود شرایط کیفی هوای سالم در اکثر مناطق تهران همچنان تداوم داشته باشد.
«
نادری» در پایان گفت: شاخص کیفی هوای 24 ساعت گذشته تهران منتهی به 11 صبح دیروز با عدد 94 در شرایط «سالم» قرار داشت.
*
وزش باد شدید همراه با گرد و خاک در قم
همچنین هواشناسی استان قم از وزش باد نسبتاً شدید همراه با گرد و خاک محلی در قم خبر داد.
‌اداره کل هواشناسی قم در اطلاعیه‌ای با اشاره به وضعیت جوی کشور اعلام کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود.
اداره هواشناسی قم همچنین در مورد وضعیت جوی قم اعلام کرده است: آسمان قم امروز پنج‌شنبه صاف، از بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید و گردوخاک محلی خواهیم داشت که سمت باد شرقی و حداکثر سرعت باد 55-40 کیلومتر بر ساعت است.
همچنین روز جمعه هوای قم صاف تا کمی ابری، در برخی ساعات وزش باد و گردوخاک محلی وجود دارد که سمت باد شرقی و حداکثر سرعت باد 55-40 کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود.
براساس این اعلام، حداکثر دمای امروز قم 24 و حداکثر 41 درجه خواهد بود.
گرما در کمین آب و برق 
افزایش شدید دمای هوا در سراسر پهنه جغرافیایی ایران و استمرار این گرما در برخی مناطق، نگرانی‌هایی را درباره تامین آب و برق به وجود آورده است.
در همین رابطه مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه از دولت خواسته‌ایم ادارات و نهادهای دولتی را به 10 درصد صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق موظف کند، گفت: رشد 9،3 درصدی برق نگران‌کننده است و اگر مردم بتوانند 10 تا 15 درصد صرفه جویی کنند. پیک تابستان را بدون خاموشی پشت می‌گذاریم.
آرش کردی در گفت‌و‌گو با فارس در پاسخ به این سوال که وضعیت تولید و مصرف برق در کشور چگونه است،گفت:مصرف برق در کشور به نسبت پارسال در زمان پیک 9.3 درصد و از ابتدای سال تاکنون 8.6 درصد رشد داشته است.
وی افزود: پیک مصرف برق در بسیاری از مناطق جنوبی کشور مثل سیستان و بلوچستان، کرمان و خوزستان و در اواسط تابستان رخ می‌داد و درحال حاضر انتظار داریم که این اتفاق بیافتد، اما نکته اساسی این است که در بهار امسال از اعداد و ارقام مصرف برق تابستان پارسال در استان‌های جنوبی عبور کردیم و این وضعیت هشدار است.
کردی ادامه داد: درحال حاضر تولید برق در کشور مشکل خاصی ندارد و 49 هزار و 700 مگاوات را می‌توانیم تامین کنیم، اما نگرانی ما از روند افزایشی مصرف برق است که اگر در تابستان و مطابق آن الگویی که در سال گذشته داشتیم افزایش مصرف داشته باشیم، یک مقدار نگران‌کننده است و باید مدیریت مصرف را بیشتر اعمال کنیم.
مدیرعامل توانیر در پاسخ به این سوال که مردم به چه میزان باید صرفه‌جویی کنند که از پیک تابستان بدون خاموشی عبور کنیم، گفت: انتظار ما از مردم برای صرفه‌جویی برق بیش از 10 درصد تا 15 درصد نیست و چیزی است که در دسترس است.
وی افزود: تقاضاهای ما تقاضای پیچیده‌ و سختی نیست، بنابراین از مردم درخواست داریم که از ساعت 11 ظهر تا ساعت 16 از وسایل غیرضروری استفاده نکنند و دمای مصرف کولر را بر روی 24 درجه تنظیم کنند.
کردی با اشاره به اینکه این موارد مربوط به مشترکان عادی و خانگی است گفت: اقداماتی برای کاهش مصرف برق با همکاری صنایع،بخش کشاورزی و اداری صورت گرفته و از دولت خواسته‌ایم که کمک کند.
وی تاکید کرد:از دولت خواسته‌ایم که ادارات و نهادهای دولتی را به 10 درصد صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق موظف کند همچنین خواسته‌ایم که تغییر ساعات اداری را در استان‌های گرمسیر به استانداران ابلاغ کند که البته استانداران مجوز کلی این موضوع را دارند و می‌توانند برای آن اقدام کنند.
مدیرعامل توانیر گفت: استفاده از مولدهای خودتامین نیز می‌تواند کمک خوبی به کاهش مصرف داشته باشد و البته توانیر برق این مولدها را به صورت تضمینی خریداری می‌کند.
وی ادامه داد: آماده‌سازی شبکه و رسیدگی به شبکه برق را در کنار این موارد درحال انجام داریم تا بتوانیم با یک وضعیت مطلوب موج گرما را سپری و پیک تابستان را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
کردی در پاسخ به این سوال که ذخیره برق درحال حاضر چه میزان است، اظهار داشت: ذخیره برق درحال حاضر وضعیت نامطلوبی نیست، اما زیر استاندارد است، بنابراین نگرانی ما رشد مصرف در 2 هفته آینده است که ضریب ذخیره کاهش می‌یابد درحالی‌ که 49 هزار و 700 مگاوات برق تولیدشده می‌تواند ذخیره خوبی باشد.
وی افزود: درحال حاضر بحث و مسئله اصلی صنعت برق ذخیره تولید آن نیست، بلکه ظرفیت شبکه‌های انتقال برق و توزیع و فوق توزیع برق هم هست.
مدیرعامل توانیر اضافه کرد: فرض کنیم که تولید برق در کشور مشکل ندارد، اما وقتی گرما از حدی که بیشتر می‌شود فشار به شبکه برق افزایش می‌یابد و در آن زمان است که دچار محدودیت می‌شویم.
وی ادامه داد:این محدودیت زمانی رخ می‌دهد که بار شبکه در یک لحظه به بیش از 50 هزار مگاوات افزایش یابد، بنابراین دو بحث مهم در دستور کار ما قرار دارد که یکی بحث تولید و ذخیره برق و دیگری ظرفیت بسته‌های انتقال، توزیع و فوق‌توزیع است.
کردی در پاسخ به این سوال که اگر از مرز 50 هزار مگاوات عبور کنیم آیا در وضعیت نگران‌کننده و خاموشی قرار می‌گیریم، گفت: به هر حال وقتی مصرف برق از 50 هزار مگاوات عبور می‌کند، شبکه برق در وضعیت مطمئنه‌ای قرار نمی‌گیرد و نیاز به تمهیدات ویژه‌ای است.
کردی افزود: تاکنون هر خاموشی که در کشور به صورت پراکنده رخ داده است، عمدتاً ناشی از کمبود تولید برق نبوده است، پس تلاش این است که بخش اول را که تولید انرژی است را پوشش کامل دهیم و برای بخش دوم که شبکه‌های انتقال، توزیع و فوق توزیع است، تدبیر کنیم، بنابراین باید اذعان شود که صنعت برق آمادگی کامل برای عبور از پیک مصرف برق را دارد.
مدیرعامل توانیر در پاسخ به این سوال که 2 سال بود که مدام اعلام می‌شد خاموشی برق در تابستان خواهیم داشت، آیا عدم خاموشی‌ها به دلیل مدیریت مصرف برق بود یا افزایش تولید، اظهار داشت: هم مدیریت مصرف و هم افزایش تولید برق در کنار هم بودند، اما یک نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است ظرفیت تولید به کمک ما نیامد، بلکه ضریب آمادگی نیروگاه‌ها به یک رکورد 98.5 درصدی رسید و در زمان پیک و در تابستان تعداد واحدهایی که در مدار بودند به بیش از 98.5 درصد رسید، ضریب اطمینان در دو سال گذشته بالا رفت تا دچار خاموشی نشویم.
وی ادامه داد: مدیریت مصرف دچار تغییراتی شد و صنایع عمده و بزرگ را در بحث ذخیره عملیاتی وارد کردیم و برای آنها پایش دقیق بدون هیچ آسیبی برای تولید در نظر گرفتیم.
در همین حال مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هم گفت: وزارت نیرو هیچ برنامه‌ای برای جیره بندی در خوزستان ندارد و با طرح‌های اجرا شده در این استان، آب شرب تمامی مشترکان خوزستانی تامین می‌شود.
حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این مطلب تاکید کرد: هیچ‌گونه سهمیه بندی پیش‌بینی شده و یا از قبل برنامه‌ریزی شده برای استان خوزستان وجود ندارد و آب مورد نیاز تمامی مشترکان خوزستانی در تابستان تامین می‌شود.
وی با اشاره به خبر کذب منتشر شده ازسوی استاندار خوزستان مبنی بر اجرای سهمیه بندی آب برای خوزستان و تکذیب این خبر توسط استاندار، افزود: با توجه به افزایش دما در بیشتر نقاط خوزستان و شهر اهواز، مصرف آب در این استان بسیار بالا است و وزارت نیرو در استان خوزستان طرح‌های متعددی را برای تامین آب شرب اجرا کرده یا درحال اجرا دارد، بر همین اساس تلاش کرده‌ایم با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم، آب شرب مورد نیاز به‌ویژه در تابستان جاری تامین شود.
جانباز با اشاره به اینکه با افزایش دما و افزایش مصرف برق ممکن است نوسانات برقی در استان ایجاد شود و این یک امر طبیعی است، افزود: برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی، تصفیه‌خانه‌های خوزستان به مولدهای اضطراری تجهیز شده است که در مواقع ضروری وارد مدار می‌شوند و مردم با مشکل قطعی آب مواجه نشوند.
وی سپس به مصوبه دولت در خصوص طرح‌های بلند مدت و کوتاه مدت استان خوزستان که چندی پیش ارائه و به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت اشاره کرد و افزود: برنامه وزارت نیرو در طرح‌های بلندمدت به این صورت است که تمامی شهرهای استان خوزستان به منابع آب پایدار وصل شوند.
مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور ادامه داد: این پروژه در قالب سه طرح بزرگ آبرسانی غدیر، آبرسانی شمال شرق، آبرسانی جنوب شرق است که مستندات آن به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده تا این طرح‌ها به موازات هم اجرایی شوند و مناطقی که در حاشیه رودخانه‌ها هستند، تصفیه خانه‌ها در این مناطق وارد مدار هستند.
وی با اشاره به اینکه گرمای امسال بی‌سابقه است ولی وزارت نیرو تلاش می‌کند تا توزیع مناسب آب در تمام استان انجام شود، تصریح کرد: در طرح‌های تامین آب بخش‌هایی از حاشیه شهر اهواز که دارای انشعاب‌های غیر مجاز هستند نیز مورد سرویس دهی قرار می‌گیرند تا مردم در این گرمای شدید دچار مشکل نشوند.
وی افزود: با توجه به طول زیاد شبکه توزیع آب، ممکن است گاهی اوقات حوادث و اتفاقات روزانه باعث قطعی‌های موقت که جزو خصوصیات هر شبکه‌ای است شود که سریعاً مورد ترمیم قرار می‌گیرد.
وزیر بهداشت:
امروز هم یاران انقلاب را تخریب می‌کنند 

وزیر بهداشت در یادداشتی به مناسبت هفتم تیر نوشت: همان‌طور که اوایل انقلاب افرادی با برداشت‌های سطحی از دین، آیت‌الله بهشتی را تخریب و بعد شهید کردند، امروز هم با تخریب یاران انقلاب مواجه هستیم.
به گزارش ایرنا، دکتر قاضی زاده هاشمی، دیروز در یادداشتی با عنوان «رمز بهشتی شدن و بهشتی ماندن» به مناسبت فرا رسیدن هفتم تیر و شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و یارانش در صفحه شخصی خود در تلگرام و اینستاگرام منتشر کرد.
متن کامل یادداشت دکتر هاشمی به این شرح است:
هفتم تیر ماه یادآور شهدای گرانقدر سال 1360 است که تیر کین جهل و نفاق و برداشت‌های سطحی از دین و سیاست، انقلاب و کشور و ملت را از وجود ارزشمندشان محروم کرد.
یکی از افرادی که منافقین برای ترور شخصیت او بسیار تلاش کردند، شهید گرانقدر آیت‌الله بهشتی بود و به شیوه همیشگی پیروان نفاق، برای رسیدن به این هدف از هیچ تهمت و دروغی دریغ نداشتند؛ از جمله اینکه ایشان را طرفدار اشرافی‌گری و سرمایه‌داری معرفی می‌کردند.
دکتر جواد اژه‌ای داماد شهید بهشتی می‌گفت: «تبلیغات سنگین منافقین حتی روی اطرافیان هم بی‌تاثیر نبود.
یادم هست آن‌روزها بنابه تجویز دندان‌پزشک، دکتر بهشتی باید دونوبت در روز و هر بار پانزده دقیقه مسواک می‌زد؛ این بهترین فرصت بود که بتوانیم حرف‌های‌مان را به ایشان بگوییم.
روزی از این موقعیت استفاده کردم و به آن بزرگوار گفتم: می‌دانم برای شما تفاوتی میان این منطقه و آن محله شهر نیست؛ پس بیایید این خانه را ـ که در شمال شهر بود ـ بفروشید و در همسایگی آیت‌الله طالقانی یا خیابان ایران منزلی بخرید تا این هیاهو بخوابد.
مسواک زدنش که تمام شد، روبه‌من گفت: آقا جواد، به‌نظرت این مسواک، چقدر ارزش دارد؟
گفتم: مسواک مصرف شده که ارزشی ندارد.
گفت: ارزش این دنیا برای من به اندازه همین مسواک است؛ آیا چنین متاعی ارزش آن را دارد که به خاطرش مردم را فریب دهم؟ و ادامه داد، یادت باشد مردم باید ما را همان‌طور ببینند که هستیم؛ نه آن‌طور که آنها می‌پسندند
متاسفانه امروز هم با سطحی‌نگری و سم‌پاشی برای تخریب شخصیت یاران انقلاب مواجه هستیم؛ مشکلی که راه برون رفت از آن، تمسک به اسلام ناب و عبرت گرفتن از مرام بزرگان و پیشقراولان انقلاب است.
پس از خداوند بخواهیم کمک‌مان کند، نفس خود را از دورویی و نفاق درونی پاک گردانیم و آن‌گونه باشیم که هستیم؛ شیوه‌ای که رمز بهشتی شدن و بهشتی ماندن بوده و خواهد بود.