داخل خودرو، حریم خصوصی نیست


فرمانده نیروی انتظامی:

به دستور دولت با تفنگ وموشک خودروها هم ناامن می شوند .چون هرزمان آتش به اختیاران نیروی انتظامی به خواهند می توانند به خودروها  فرمان ایست دهند و خودرو را مورد  چک کردن و سرنشینانش را مورد تفتیش وبازجویی قرارد هند یا دستگیرشان کنند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به افتتاح سامانه تجمیع 110 در پنج استان کشور، گفت: مشخص شدن جغرافیای جرم، افزایش اقدامات پیشدستانه و پیشگیرانه برای کاهش جرایم از قابلیت های اجرای این طرح به شمار می آید.
به گزارش ایلنا، سردار حسین اشتری در آیین افتتاح تجمیع خطوط 110 فرماندهی انتظامی استان مازندران با تبریک عید سعید فطر و تقدیر از اقدامات خوب و شایسته پلیس استان، گفت: طرح تجمیع 110 باعث سرعت بیشتر پاسخگویی به تماس های گرفته شده، کاهش هزینه،کاهش نیروی انسانی و نظارت بر اقدامات انجام شده، است.
فرمانده نیروی انتظامی از طرح تجمیع 110 به عنوان یکی از اقدامات خوب در ناجا و استان مازندران نام برد و با اشاره به اجرای آن در 5 استان کشور، گفت: تا آخر سال جاری این طرح در سایر استان های کشور نیز به اجرا گذاشته خواهد شد .
به گفته وی،  احصاء جرایم و تعیین اطلس اطلاعات آن براساس هر استان، مشخص شدن جغرافیای جرم ، افزایش اقدامات پیشدستانه و پیشگیرانه برای کاهش جرایم از قابلیت های اجرای این طرح به شمار می آید.
سردار اشتری با بیان اینکه برای صحت اطلاعات داده شده از سوی تماس گیرندگان بعد از انجام هر تماسی، کدهایی برای فرد تماس گیرنده ارسال می شود، گفت: افزایش سرعت و دقت عمل و در مجموع ارائه خدمات سریع، دقیق و بهتر برای مردم شریف استان از موارد مد نظر ناجا در این طرح بوده است .
این مقام عالی انتظامی کشور، اذعان داشت: 90 درصد تماس های گرفته شده با مرکز فوریت های پلیسی 110 منجر به نتیجه شده و مردم پاسخ های لازم را از تماس با این مرکز دریافت کرده اند و فقط 10 درصد از این تماس ها غیر عملیاتی بوده که با توجه به پیگیری هایی که بعد از هر تماسی از سوی پلیس با مردم گرفته خواهد شد به مرور این روند نیز کاهش می یابد.
فرمانده ناجا به اجرای طرح های تابستانه از 10 خرداد ماه امسال اشاره و تصریح کرد: در اجرای طرح های تابستانه موضوعاتی مانند آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در اولویت اقدامات نیروی انتظامی قرار دارند.
سردار اشتری، رعایت حقوق مردم را از اولویت های اصلی نیروی انتظامی در سواحل دریا و تفرجگاه ها عنوان کرد و گفت: انتظار می رود مردم و مسافران عزیز با رعایت حقوق همدیگر و همکاری با نیروی انتظامی، سفری ایمن و آرام را در کنار هم تجربه کنند.
وی از افرایش 20 درصدی حجم مسافرت ها به استان مازندران در تعطیلات گذشته و از زمان آغاز اجرای این طرح خبر داد و گفت: به همین میزان نیز شاهد کاهش تلفات و تصادفات جاده ای در استان بودیم که این امر نشان دهنده همت همکارانم بوده است.
وی با بیان این که تقسیم ورودی و خروجی ها، مدیریت سفر توسط مردم و مسافران و نیز برنامه ریزی های صحیح در مدیریت تردد ها به کاهش چشمگیر تصادفات جاده ای در تعطیلات اخیر منجر شده است، خاطر نشان کرد: هرچه قدر تعامل و همکاری های مردم ، مسئولان و همکاران انتظامی افزایش پیدا کند به همان نسبت کاهش تلفات و سفری ایمن را برای مردم شاهد خواهیم بود .
اشتری از شناسایی 500 نقطه حادثه خیز توسط همکاران پلیس راه در سطح کشور و اعلام آن به مسئولان کشوری خبرداد و ابراز امیدواری کرد: با رایزنی های انجام شده و مکان یابی های صورت گرفته نسبت به برطرف کردن این نقاط اقدام شود تا کمتر شاهد حوادث رانندگی در این مناطق باشیم .
فرمانده ناجا از آمادگی کامل نیروی انتظامی برای اجرای طرح های تابستانه و ارائه خدمات انتظامی به مردم و مسافران در سراسر کشور خبر داد و برلزوم همکاری های آحاد مردم و مسئولان اجرایی با نیروی انتظامی برای کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی تاکید کرد.
سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود به امنیت موجود در مرزهای کشور اشاره کرد و گفت: در تمامی نقاط مرزی، امنیت خوبی را شاهد هستیم و در صورت بروز هرگونه تحرکی برخورد های قاطعی از سوی نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج صورت خواهد گرفت .
فرمانده ناجا در پایان از همکاری خوب مردم که در طول سال گذشته و خصوصا ایام تابستان با نیروی انتظامی داشته اند، قدردانی کرد .
فرمانده نیروی انتظامی در جلسه شورای فرماندهی انتظامی استان مازندران نیز بر مسئول سازی و تعیین سهم دستگاه ها در طرح دریا تاکید کردو گفت: حفظ هوشیاری و آمادگی از ضروریات است.
وی با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان، اظهارداشت: امیدوارم با بندگی خوب در این ماه پربرکت، سال خوبی را در پیش رو داشته باشیم؛ برخی از ایام و مناسبت های خاص نظیر ماه های رجب، شعبان، رمضان و ایام لیالی قدر، محرم و صفر بهترین فرصت است تا اگر احیاناً دچار لغزشی شده ایم با تقویت پیوند و ارتباط قلبی با خداوند متعال رابطه خود را با حضرت حق، تقویت کنیم.
وی ادامه داد: هر روز ما باید همانند روزهای ماه مبارک رمضان باشد لذا حرفی بر زبان جاری نکنیم که خلاف شرع و اعتقادات ما باشد، از این رو بایستی تلاش کنیم تا این مسیر و این حالات را تسری دهیم.
سردار اشتری در ادامه با گرامیداشت یاد امام و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای نیروی انتظامی، شهدای مدافع حرم و شهدای استان مازندران ، صحت و سلامتی و عزتمندی همراه با اقتدار را برای رهبر عظیم شان انقلاب از درگاه خداوند منان خواستار شد.
فرمانده ناجا با قدرانی از تلاش و زحمات همه همکاران در فرماندهی انتظامی و مرزبانی استان مازندران،ابراز امیدواری کرد: این زحمات مرضی خداوند و توشه ای برای آخرت باشد.
وی افزود: اگر نیت ما نیت الهی باشد، کار ما عبادت است؛ بی شک ثواب کسانی که فرصت بیشتری برای راز و نیاز در ماه مبارک رمضان داشته اند را شما هم برده اید، چرا که برای آسایش و امنیت مردم فعالیت کرده اید.
سردار اشتری به اهمیت کار ناجا در مقایسه با دیگر سازمان ها از لحاظ گستردگی جغرافیایی، تنوع ماموریت و تفاوت آن با سایر دستگاه ها اشاره کرد و گفت: ویژگی مهمی که خداوند به ما عطا فرموده این است تا تحت زعامت رهبری که مرجع و نایب امام زمان (عج) است،خدمت می کنیم و این افتخاری بزرگ به شمار می آید بنابراین مجموعه نظامی و انتظامی باید قدردان این لباس باشند چرا که سرباز ولایت هستند.
رییس پلیس کشور، در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر و تحرکات گروه های تروریستی و ضد امنیتی در کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان جزیره امن در منطقه و به عنوان کشوری امن شناخته شده که این امنیت بواسطه عنایت الهی، هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری و هوشیاری دستگاه های امنیتی و انتظامی، سپاه و بسیج به دست آمده است.
وی گفت: دشمن در صدد است تا امنیت و آرامش ما را بهم بزند، هر چند این اراده در دشمن از سال های گذشته وجود داشت اما با هوشیاری و درایت دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی توطئه های آنان خنثی می شود.
سردار اشتری با تاکید بر اینکه حفظ هوشیاری و آمادگی دفاعی از ضروریات است، افزود: باید با تقویت گشت های انتظامی، آمادگی کامل در مقابله با را تهدیدات داشته باشیم .
فرمانده ناجا با اشاره به حادثه تروریستی در مجلس و حرم مطهر امام، گفت: لطف الهی بود که با اقدام هوشمندانه و برخورد به موقع پلیس، دو نفری که قصد ورود به حرم مطهر را داشتند، به هلاکت رسیدند.
وی افزود: پاسخ دندان شکن سپاه به گروه های تکفیری با شلیک موشک به مواضع داعش در سوریه با مجوز فرمانده کل قوا باعث عزت و اقتدار نظام شد که باید قدردان آن باشیم.
سردار اشتری با اشاره به افتتاح سامانه تجمیع 110 استان مازندران، افزود: اقدام خوبی انجام شد که از تلاش و زحمات سردار "میرفیضی" فرمانده انتظامی استان و سردار "دولتخواه" معاون فاوا ناجا  قدردانی می کنیم.
وی افزود : هر قدر سریعتر و دقیق تر پاسخگوی مطالبات مردمی باشیم، اعتماد عمومی به پلیس افزایش خواهد یافت.
فرمانده ناجا با بیان اینکه محور کارهایمان فرمایشات، فرامین و تدابیر مقام معظم رهبری است، افزود: یکی از اقداماتی که در راستای شعار سال انجام گرفت، راه اندازی سامانه کال سنتر (تجمیع خطوط 110) بود که علاوه بر افزایش سرعت و دقت به کاهش هزینه و نیز نیروی انسانی منجر شد.
سردار اشتری، دیگر مزیت های این سامانه را اطلس جرایم و تجزیه و تحلیل آن ،جغرافیایی جرم، اشرافیت اطلاعاتی و افزایش اقدامات پیش دستانه و پیشگیرانه برای کاهش جرایم برشمرد.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به ویژگی های استان مازندران، افزود: به دلیل سرسبزی و مسافر پذیر بودن، این استان پذیرای زیادی از گردشگران داخلی و خارجی است که در کمال امنیت و آرامش از مواهب الهی دریا، جنگل و سرسبزی های استان بهره می برند.
وی خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد در کنار استفاده از مواهب الهی، هنجارشکنی و کارهای خلاف شرع از سوی برخی از افراد سر بزند ، حتما طبق ضوابط با آنان برخورد می شود.
سردار اشتری، با اشاره به اینکه داخل خودرو، حریم خصوصی نیست، افزود: چیزی که در منظر و مرئی مردم باشد، خصوصی به حساب نمی آید و جرم مشهود است.
فرمانده ناجا با اشاره به طرح سالم سازی دریا بر مسئول سازی دستگاه ها و تعیین سهم هر یک از دستگاه ها در این طرح تاکید کرد و افزود: باید کلیه دستگاه ها پای کار بیایند و همه اقدامات در طرح سالم سازی دریا برای آرامش و سلامتی مردم است، از سوی دیگر معدود افرادی که قوانین و مقررات را رعایت نمی کنند، باید به آنها تذکر داده شود.
این مقام عالی انتظامی کشور با تاکید بر توجه به معیشت و صیانت کارکنان، افزود: در قرارگاه صیانت باید برنامه ریزی کنیم تا تخلفات را کاهش دهیم، کارکنان ما باید از بهترین ها باشند.
براساس گزارش سایت پلیس، وی به موضوع ترویج فرهنگ قرآنی در یگانهای انتظامی اشاره کرد و گفت: این موضوع فقط وظیفه عقیدتی نیست بلکه همه فرماندهان باید تلاش کنند.
فرمانده ناجا در ادامه به موضوع پیگیری وضعیت معیشت کارکنان و تامین مسکن آنان اشاره کرد و افزود: با پیگیری های به عمل آمده از طریق ستاد کل نیروهای مسلح، ترمیم حقوق کارکنان در سال گذشته طی چند مرحله به اجرا در آمد همچنین در خصوص کد 62 نیز پیگیری های لازم صورت گرفته است.