نامه‌ها و صدای شما

نامه‌ها و صدای شما  21 خرداد – 96
کمبود شدید متخصص بیهوشی در واحدهای بیمارستانی بهبهان 
تامین سلامت و کاهش ریسک‌ عمل‌های جراحی یکی از مهمترین وظایف متولیان حوزه سلامت و درمان در هر شهری می‌باشد.
براساس بخشنامه وزارتی، الزام حضور متخصص بیهوشی به ازای هر دو اتاق یکنفر متخصص بیهوشی، متاسفانه علیرغم فعال بودن 6 اتاق عمل در بیمارستان شهیدزاده که حضور 3 متخصص بیهوشی را الزام می‌کند، تنها یک متخصص بیهوشی حضور پیدا می‌کند و جان بیماران به دست تکنسین‌های بیهوشی سپرده می‌شود. معلوم نیست چرا مسئولین امور درمان به وظیفه خود عمل نمی‌کنند؟ همچنین آی سی یو در این مرکز فاقد متخصص بیهوشی مقیم می‌باشد.
بیمارستان فریده بهبهانی (زنان و زایمان) نیز از کمبود متخصص بیهوشی رنج می‌برد و متخصص مشمول طرح مشاغل در آنجا نیز فقط آخر هرماه جهت دریافت حقوق مراجعه می‌کنند!!
عدم نظارت و سکوت برخی مسئولین در برابر این پدیده که با جان وسلامت مردم رابطه مستقیم دارد بحدی رسیده که حتی در بیمارستان خصوصی مهرگان نیز در اغلب اوقات متخصص بیهوشی حضور فیزیکی نداشته و فقط برای نوشتن پرونده‌ها مراجعه می‌کند!
مردم بهبهان از مسئولین استانی و کشوری انتظار دارند با اعزام بازرسین صدیق و غیر محسوس، ضمن کشف و اثبات این مسائل، با تامین حداقل 4 متخصص بیهوشی مشمول طرح برای واحدهای بیمارستانی شهرستان بهبهان که مرکز ثقل درمانی 2 استان مجاور نیز می‌باشد، به نگرانی‌ها در این خصوص پایان دهند. با یک تناسب ساده بین تعداد متخصصین موجود در شهر (بدون در نظر گرفتن مرخصی و یا مسافرت آنها) و نیاز واحدهای بیمارستانی موجود در شهر به این نتیجه خواهیم رسید که مشکل کمبود متخصص بیهوشی تا چه میزان عمیق و برای بیماران به چه میزان خطرناک استیک شهروند بهبهانی
اکبری از تهران: رقم‌هایی که این روزها در بازار اجاره مسکن مشاهده می‌شود، به قدری سرسام‌آور است که مغز مستاجران خانه بدوش با شنیدن و دیدن آنها سوت می‌کشد مثلا در محله ما نازی آباد خیلی راحت برای اجاره هر متر خانه یک میلیون ودیعه درخواست می‌کنند و این موضوع در بنگاه‌های املاک معیار قرار گرفته است. به گونه‌ای که برای مثال اگر شما بخواهید خانه‌ای 40 متری اجاره کنید باید 40 میلیون تومان آنرا رهن کنید. البته در خیلی از بنگاه‌ها به این هم اکتفا نمی‌کنند و همین خانه 40 متری را با 20 میلیون ودیعه و 600 هزارتومان اجاره ماهانه یا 10 میلیون ودیعه و 900 هزار تومان اجاره ماهانه به شما می‌دهند! مسئولان بگویند مستاجران با این رقم‌های نجومی چه باید بکنند؟
*حاتمی از تهران: با وجود واردات گوشت گرم و اعلام مسئولان بر ارزانی گوشت قرمز، ولی هنوز در بازار شاهد قیمت بالای آن هستیم و نه تنها کاهش نیافته، بلکه ظاهراً در حال افزایش است!!
*
اسماعیل حسینی از تهران: وزیر صنعت از تبلیغ کالای خارجی در کشور انتقاد کردند که انتقادی بجا و درست است. اما مردم ما قیمت‌ها را مقایسه می‌کنند و وقتی می‌بینند قیمت‌ها تقریباً نزدیک هستند اما کالاهای خارجی چون کیفیت بهتری دارند، سراغ جنس خارجی می‌روند.
جناب وزیر! رقابت را از بازار نگیرید. باید تولید کنندگان سلیقه مردم و بازار را بشناسند. باید در عصر اقتصاد مقاومتی به این موارد ظریف دقت شود