بدحسابی‌کافرمای هفت‌تپه، اعتراض کارگران را تشدید کرد


اعتراض صنفی کارگران هفته‌تپه وارد سومین روز شد؛

 

در پی طولانی شدن بدحسابی‌های کارفرمای مجتمع نی شکر «هفت تپه» صبح امروز جمعی از کارگران شاغل و بازنشسته این مجتمع برای سومین روز متوالی مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کردند تا پیگیر معوقات مزدی و بیمه‌ای خود بشوند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز(سه‌شنبه/ شانزدهم خرداد ماه) بیش از هزارکارگر شاغل وبازنشسته  مجتمع نی شکر هفت تپه ، برای چندمین بار در ماه جاری در اعتراض به تاخیر در پرداخت دستمزد و حق بیمه در یک  ماه گذشته مقابل درب ورودی این کارخانه تجمع کردند.
این کارگران می‌گویند دست‌کم طی یکسال گذشته کارفرمای بخش خصوص مجتمع نی شکر هفت تپه به بهانه شرایط بد اقتصادی، حقوق و بیمه آنان را با تاخیر پرداخت کرده است و به همین دلیل آنها مرتبا در این واحد صنعتی دست به اعتراض صنفی می‌زنند.
آن‌ها با یادآوری اینکه  اجتماع صنفی آنها از روز شنبه  (۱۳ خرداد ماه) گسترده تر شده است؛ افزودند: در تجمع امروز که با همراهی شماری از اعضای خانواده‌های کارگران در نهایت منجر به برخورد شماری از کارگران معترض با عوامل کارفرما و انتظامات شد.
براساس گزارش یکی از کارگران، در اجتماع روز های  شنبه ویکشنبه کارگران  شاغل وبازنشسته مجتمع نی شکر هفت تپه با تجمع در محدوده اطراف محور اندیمشک به اهواز، به نوعی مشکلات خود را به مسئولان اعلام کردند.
بر اساس گزارش این کارگر ، از اسفند ماه سال ۹۴تا هم اکنون  حدود ۳۵۰ نفربازنشسته شده‌اند اما هنوز نتوانسته‌اند مطالبات بازنشستگی خود را  از کارفرمای دریافت کنند.
به گفته وی ،در عین حال گروه دیگری از کارگران بازنشسته این مجتمع که هنوز نتوانسته‌اند مطالبات بازنشستگی خود را از کارفرما دریافت کنند در این اجتماع چند روزه شرکت دارند.
همچنین پرداخت شدن حق بهره‌برداری و پاداش سالهای ۹۴ و ۹۵ از دیگر خواسته‌های این گروه از کارگران مجتمع نیشکر هفت‌تپه است.
این کارگر معترض در خاتمه درباره معوقات مزدی کارگران شاغل گفت: جدا از کارگران بازنشسته کارگران شاغلی که در اجتماع امروز حاضر بوده‌اند، مدعی‌اند دستمزد فروردین واردیبهشت ماه را از کارفرما طلبکارند.همچنین حق بیمه آنها از اسفند ماه سال ۹۵ به تامین اجتماعی پرداخت نشده ودفترچه های آنها فاقد اعتبار شده است.