گزیده ها قسمت چهارم

گزیده  ها  قسمت  چهارم  11 آذر -96  
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، نظارت بر عملکرد دولت را مهمترین وظیفه دولت دانست و برلزوم توجه نمایندگان مجلس به انجام این وظیفه هشدار داد و تاکید کرد که مجلس باید بلندگوی ملت باشد نه جناح و گروهی خاص.

اسدالله ایمانی، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز گفت: گزارش‌هایی که هنوز صحت 100 درصدی آن مطمئن نیست در خصوص حذف قرآن، دینی و عربی از مسابقه‌ای در آموزش و پرورش رسیده است، این یعنی ابتدا از مسابقات حذف می‌شود و آرام آرام این مسائل از مجموعه‌ تعالیم و آموزش ما حذف خواهد شد!ابتدا این دروس را در مسابقات نمی‌آورند و بعد کتاب درسی را حذف می‌کنند.نباید اجازه داد که آموزش در کشور ما راهی را دنبال کند که مطابق با سند یونسکو است.

اهم صحبت های ایمانی به شرح زیر است:  
امروز هم بوی نفت آقایان را مست کرده است، انگلیس به سمت عراق راه افتاده چرا که بوی نفت می‌آید، بوی منافعی می‌آید که انگلستان می‌خواهد آن را بچاپد، آمریکا کشته، انگلیس هم می‌خواهد برباید و بچاپد؛ واقعا باید بر دنیای اسلام گریه کرد.
روز دانشجو روز مبارزه با استکبار است، روزی که بنای آن مبارزه با آمریکا و استکبار بوده و امروز بعضی می‌خواهند آن را به نفع آمریکا مصادره کنند. آنچه که امروز بسیار مهم و ارزشمند است اینکه نباید ما مسیر و جهت و هدف را هیچگاه فراموش کنیم.
نیروی دریایی سند هویت ما در دوران دفاع مقدس و نماد قدرت ایران اسلامی بود؛ نیرویی که در هر شرایطی دفاع از آرمان اسلام را بر همه‌ چیز ترجیح داد، ولو به شهادت در خلیج نیلگون فارس. نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس همان ابتدای جنگ نیروی دریایی عراق را از کار انداخت طوری که دیگر تا پایان جنگ شکل نگرفت، امروز هم در تمام آب‌های جهان، شاهد حضور کشتی‌ها و ناوهای ایران اسلامی هستیم که پیام صلح و دوستی را به جهانیان می‌رسانند.
وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی درباره تصمیم کاخ سفید برای برکنار کردن او از سمتش واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به گزارش‌ رسانه‌های آمریکایی درباره تصمیم کاخ سفید برای برکنار کردن او از سمتش واکنش نشان داد.

تیلرسون این گزارش‌ها را «خنده‌دار» خواند. این اولین واکنش وزیر خارجه آمریکا به گزارشی است که روز پنجشنبه روزنامه «نیویورک‌تایمز» منتشر کرده بود. 

رسانه آمریکایی روز پنجشنبه به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا از تصمیم کاخ سفید برای کنار گذاشتن «رکس تیلرسون» خبر داد. بنا بر این گزارش، قرار است «مایک پومپئو» رئیس کنونی آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) جایگزین تیلرسون شود.

به نوشته نیویورک‌تایمز، بر اساس طرح کاخ سفید، قرار است «تام کاتن» سناتور تندروی جمهوری‌خواه هم به عنوان رئیس جدید سیا، جایگزین پومپئو شود.

مقامات آمریکایی که خواسته‌اند نامشان فاش نشود، به این روزنامه گفته‌اند که کاتن برای پذیرش ریاست سیا، تلویحا اعلام آمادگی کرده است.

هم پومپئو و هم کاتن به داشتن مواضع به شدت ضدایرانی مشهور هستند و از متحدان ترامپ در مسائل سیاست خارجی به شمار می‌آیند.

در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی از روابط تیره «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با ترامپ منتشر شده است. چند ماه پیش گزارش شد که تیلرسون پس از نشستی با ترامپ، وی را «کودن» توصیف کرده است.

 ٢مرد کلاهبردار که طعمه‌های خود را از طریق سایت‌های بازرگانی شکار می‌کردند در بن‌بست پلیسی گرفتار شدند.

١٧شهریورماه مأموران کلانتری ١٤٠ باغ‌فیض در حین گشتزنی در محدوده خیابان اشرفی‌اصفهانی به سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک شدند و در بررسی ارکان موتورسیکلت اطلاع پیدا کردند که موتورسیکلت دارای سابقه سرقت است.

با انتقال متهم دستگیر شده به نام ابوالفضل ٣٣ ساله به پایگاه دوم پلیس آگاهی و آغاز تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این متهم با دو تن از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه کلاهبرداری به نام‌های «مجتبی» ٢٨ساله و «جواد» ٢٧ساله در ارتباط نزدیک است؛ به همین خاطر تحقیقات در این خصوص در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و مشخص شد که ابوالفضل از طریق خانم جوانی به نام خاطره با مجتبی و جواد آشنا شده است.

ابوالفضل در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «از طریق خاطره که چند ماه پیش با او آشنا شده بودم، با دو نفر به نام‌های «مجتبی» و «جواد» ارتباط پیدا کردم؛ پس از مدت کوتاهی فهمیدم که مجتبی و جواد در زمینه کلاهبرداری فعالیت دارند و شگرد کارشان نیز به این شیوه است که از طریق سایت‌های دیوار و شیپور اقدام به شناسایی افراد و کلاهبرداری از آنها می‌کنند.»
  
با شناسایی «مجتبی» و «جواد» به‌عنوان دو مجرم حرفه‌ای در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری، پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری تشکیل شد و به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه ٣٤ تهران، پرونده در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام اقدامات پلیسی، در نخستين مرحله موفق به شناسایی مخفیگاه «مجتبی» در محدوده بزرگراه اشرفی‌اصفهانی و دستگیری وی شدند.

مجتبی درباره ده‌ها کلاهبرداری به شیوه واریز پول از طریق اینترنت بانک، به کارآگاهان گفت: «به‌عنوان خریدار با افرادی که قصد فروش اموال خود از طریق سایت‌های دیوار و شیپور را داشتند، تماس می‌گرفتیم؛ پس از توافق بر سر قیمت، به درخانه و یا محل کار فروشنده می‌رفتیم و با گرفتن شماره کارت عابر بانک و در مقابل چشم خود افراد مدعی می‌شدیم که پول از طریق اینترنت بانک به حساب آنها واریز شده، درحالی‌که هیچ‌گونه پولی به حسابشان واریز نمی‌شد اما قبل از آن‌که آنها متوجه اصل ماجرا شوند، ما اموال خریداری شده را با خود برداشته و به سرعت از محل دور می‌شدیم.» در ادامه، «جواد» نیز در جنت آباد شناسایی و دستگیر شد.

متهمان با استفاده از انواع خودروهای مدل بالای کرایه‌ای به افراد شناسایی شده از طریق سایت‌های بازرگانی مراجعه و با انجام عملیات روانی اعتماد افراد را جلب مي‌كردند و نهایتا کلاهبرداری از افراد را انجام مي‌دادند؛ در این خصوص تعدادی از شکات و مالباختگان شناسایی شده، به اداره چهاردهم پلیس آگاهی دعوت شدند و پس از مواجهه حضوری متهمان را مورد شناسایی قرار دادند.»

با توجه به اعتراف متهمان به ده‌ها کلاهبرداری به این شیوه و شگرد، براي شناسایی سایر شکات و مالباختگان، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصویر متهمان از کسانی که موفق به شناسایی تصویر متهمان شدند خواست تا براي ادامه پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه B به مصاف تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش برود. کارلوس کی‌روش در این رابطه اظهار کرد: از قرعه ایران نمی‌توانم خوشحال باشم. اسپانیا و پرتغال دو تیم خاص برای من هستند.


سرمربی تیم ملی ایران از قرعه ایران خشنود نیست.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در گروه 
B به مصاف تیم‌های اسپانیا، پرتغال و مراکش برود. کارلوس کی‌روش در این رابطه اظهار کرد: از قرعه ایران نمی‌توانم خوشحال باشم. اسپانیا و پرتغال دو تیم خاص برای من هستند.

کی‌روش در ادامه گفت: برای ما رقابت‌های سختی خواهد بود. همیشه جام جهانی سخت است و فرقی نمی‌کند در چه گروهی حضور داشته باشیم اما زمانی که با اسپانیا، قهرمان جهان و پرتغال قهرمان اروپا هم‌گروه می‌شویم شرایط کاملا متفاوت می‌شود. این قرعه برای من بهترین، نبود.

سرمربی پرتغالی درباره قدرتمندترین حریف ایران در جام جهانی اظهار کرد: ابتدا باید به مصاف مراکش برویم پس باید خود را برای بازی پیش رو خیلی خوب آماده کنیم. از همه مهم‌تر این است که ایران با اشتیاق و احترام بازی کند و با افتخار جام جهانی را ترک کند. بدون شک اسپانیا و پرتغال اگر اشتباه بزرگی نکنند شانس اول صعود هستند. احتمال کمی وجود دارد که دو تیم دیگر این گروه به دور بعد صعود کنند.

کی‌روش درباره ترس از اسپانیا گفت: همه چیز اسپانیا ترسناک است.

او در مورد صحبت با یولن لوپتگی (سرمربی تیم ملی اسپانیا) اظهار کرد: با هم صحبت کردیم و با خنده به لوپتگی گفتم آرام باش، آرام باش.

کی‌روش همچنین گفت: تیم ما در مرحله انتخابی گل نخورد و باخت نداشت. بازی با مراکش سخت خواهد بود. حریفان دشواری داریم و باید ببینیم چه رقابتی با حریفان خواهیم داشت. چیزی که ما در تیم معرفی کردیم، بازیکنان فوق‌العاده‌مان بودند که تعهد خیلی بالایی از خود نشان می‌دهند. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که فوتبال خوبی ارائه کنیم. ما بدون باخت و به عنوان تیم دوم به جام جهانی رفتیم و سعی می‌کنیم این روند را ادامه دهیم.

او ادامه داد: ما نمی‌خواستیم مقابل تیم‌های سخت و بزرگ بازی کنیم. انتظارم این بود که مقابل روسیه بازی کنیم ولی الان مقابل دو کشور خاص بازی می‌کنیم؛ اسپانیا و پرتغال. فکر می‌کنم شانس خوبی در این گروه داریم. در هر بازی هدف‌مان خیلی ساده است؛ این که برای مردم ایران خوشحالی ایجاد کنیم. هر بازی برای ما یک دیدار خاص است و در هر بازی سعی می‌کنیم عزت و احترام را برای فوتبال ایران به ارمغان بیاوریم.

کی روش ملیت پرتغالی دارد و در گذشته به عنوان سرمربی رئال مادرید در اسپانیا کار کرده است. او در این رابطه اظهار کرد: برای مناین گروه، یک گروه خاص است چون پرتغال کشورم است و شانس این را داشتم که در رئال مادرید مربیگری کنم و این موضوع به اسپانیا نیز مربوط است. با این حال اکنون تنها سرمربی ایران هستم و هدفم این است سخت ترین حریف برای هر دو تیم و حتی مراکش باشیم. ما نیز شانس هایی داریم. مطمئن هستم با تمام وجود بازی خواهیم کرد. شکست دادن ایران آسان نیست و شاگردانم سعی خواهند کرد بهترین نمایش خود را در این بازی ها داشته باشند. هنوز چیزی ثبت نشده است. باید دید چه اتفاقاتی خواهد افتاد.