گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها   قسمت سوم  5 دی - 96
آزار دختر جوان در ارابه شیطانی
چندی پیش دختر جوانی هراسان و سراسیمه خود را به مأموران پلیس رساند و از راننده خودرویی شکایت کرد که او را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.
دختر جوان که برای شرکت در آزمون کانون وکالت راهی تهران شده بود، تصور نمی‌کرد در دام یک شیطان صفت گرفتار خواهد شد و هرگز به جلسه آزمون نخواهد رسید.
به گزارش ایران، چندی پیش دختر جوانی هراسان و سراسیمه خود را به مأموران پلیس رساند و از راننده خودرویی شکایت کرد که او را مورد آزار و اذیت قرار داده بود.
دخترپریشان حال به مأموران گفت: دانشجوی فوق لیسانس حقوق هستم و برای شرکت در آزمون وکلا از شهرستان محل زندگی‌ام با هواپیما به تهران آمده بودم، از فرودگاه به زیرپل سیدخندان آمدم و آنجا هم سوار خودروی پرایدی شدم تا مرا به محل برگزاری آزمون ببرد.
به‌دلیل اینکه راه را بلد نبودم راننده وارد خیابان‌های خلوت شد و من هم بدون اعتراض سکوت کردم تا اینکه او به محل خلوتی رسید و خودرواش را متوقف کرد. تازه آن موقع بود که متوجه شدم در دام یک شیطان صفت افتاده‌ام.
بعد هم با التماس ازاو خواستم به من وآینده‌ام رحم کند، اما افسوس که آن دیو صفت بی‌رحمانه مرا مورد آزار و اذیت قرار داد. بعد از آن هم مرا از ماشین بیرون انداخت.ضمن اینکه تهدید کرد از من فیلم وعکس گرفته و اگر حرفی به پلیس بزنم تصاویرم را در اینترنت منتشر خواهد کرد.

پس از شکایت دختر جوان، تحقیقات از سوی کارآگاهان پلیس آغاز شد و پس از بررسی‌های صورت گرفته راننده شیطان صفت دستگیر شد که تحقیق از او آغاز شده است.
چندی پیش مأموران گشت بسیج هنگام گشت در اطراف باغ‌های غرب تهران-محله کن- صدای فریاد کمک خواهی مرد جوانی را شنیدند.
دو برادر که درانتقامی شوم، مرد جوانی را به باغ متروکه‌ای در غرب تهران کشانده و همزمان با ضرب و شتم، از طعمه‌شان فیلم سیاه گرفته بودند با ردیابی‌های پلیسی به دام افتادند.
به گزارش ایران، چندی پیش مأموران گشت بسیج هنگام گشت در اطراف باغ‌های غرب تهران-محله کن- صدای فریاد کمک خواهی مرد جوانی را شنیدند.
آنها بلافاصله وارد عمل شده و پس از ورود به باغ متروکه، با مرد جوان عریان و دست و پا بسته روبه‌روشدند.
شهرام پس از نجات گفت: «دوستی به نام بیژن دارم که برادرهایش فرهاد و فرشید قهوه خانه دارند. امروزغروب به قهوه خانه آنها رفته بودم که فرهاد صحبت از شب نشینی هایشان به میان آورد. بعد هم مرا به باغ‌شان در منطقه کن دعوت کرد. از آنجا که کار خاصی نداشتم با فرهاد و فرشید و دوستم بیژن راهی باغ شدیم. اما وقتی به آنجا رسیدیم با باغ متروکه‌ای روبه‌روشدم که خیلی تعجب کردم. دقایقی بعد هم فرهاد و فرشید به طرفم هجوم آورده وبا تهدید لباس هایم را درآوردند و بعد ازضرب وشتم شدید از من فیلم سیاه گرفتند. بعد هم دست و پایم را بستند. در تمام این مدت با فریاد و التماس خواستم رهایم کنند اما آنها بی‌توجه به شکنجه‌شان ادامه دادند. این را هم بگویم در تمام این مدت بیژن فقط شاهد ماجرا بود و سعی می‌کرد مرا از زیر کتک‌های برادرانش نجات دهد به همین خاطر از او شکایتی ندارم.»

باتوجه به شکایت پسر 20 ساله، پرونده‌ای در دادسرای امور جنایی تهران تشکیل شد و بازپرس جنایی دستور تحقیقات در این خصوص را صادر کرد.تا اینکه با کمک شاکی دو برادر دستگیر شدند. آنها دربازجویی به آدم ربایی و تهیه فیلم سیاه اعتراف کردند. یکی از آنها در تحقیقات گفت: شاکی یکی از دوستان برادرم بود. آنها رابطه نزدیکی باهم داشتند به‌همین خاطر براحتی روی برادرمان تأثیر گذاشته و درنهایت او را به‌کام اعتیاد کشاند.
با دیدن وضعیت جسمی و روانی برادرمعتادمان و زندگی تباه شده اش از شهرام کینه به دل گرفتیم.به همین خاطرتصمیم به انتقام گرفتیم. تنها راهی که به ذهنمان رسید این بود که به بهانه‌ای او را به باغ بکشانیم و از او فیلم سیاه تهیه کنیم. به همین دلیل به بهانه تفریح، شهرام را به باغی درمحله کن کشانده و....
با اعتراف دو برادر، هردو بازداشت شدند و هم‌اکنون تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.
رسیدگی به این پرونده از هفت سال پیش آغاز شد. بنابر مستندات موجود، آن روزها یک مرد میانسال در خانه‌اش هدف هجوم افرادی قرار گرفت که بعدها مشخص شد مهاجمان با وی رابطه فامیلی داشته‌اند.
مرد میانسالی که به‌ دنبال اختلاف‌های شدید خانوادگی، برادر داماد خود را فلج کرده و یکی از دوستان او را کشته بود در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میزمحاکمه ایستاد.

به گزارش ایران، رسیدگی به این پرونده از هفت سال پیش آغاز شد. بنابر مستندات موجود، آن روزها یک مرد میانسال در خانه‌اش هدف هجوم افرادی قرار گرفت که بعدها مشخص شد مهاجمان با وی رابطه فامیلی داشته‌اند.
در این ماجرا یک نفر کشته و یک نفردیگر نیز معلول شده بود که درنهایت قضات شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران، متهم را به پرداخت دیه محکوم کردند. چراکه قتل به‌دلیل دفاع مشروع شبه عمد و ضرب و جرح‌های پیش آمده نیز شبه عمدی تشخیص داده شد.

با این حال صبح دیروز متهم برای بار دیگر در دادگاه حضور یافت و مدعی شد که هیچ مالی ندارد که حدود 400 میلیون تومان به خانواده مقتول و مجروح بپردازد.

در جلسه محاکمه، قضات قاتل را به جایگاه فراخواندند که او گفت: آن شب به خانه‌ام حمله شده بود و من که باید از خودم دفاع می‌کردم یکی از مهاجمان را کشتم و دیگری را مجروح کردم. حالا فرد مجروح معلول شده است و نمی‌تواند کاری انجام بدهد، اما من هم توان پرداخت دیه را ندارم و درخواست دارم دیه را تقسیط کنید.

در پایان جلسه دادگاه، قضات وارد شور شدند تا حکم‌شان را صادرکنند.
چهار مرد جوان که با هجوم به یک شرکت فروش قطعات خودرو، پس از آزار و اذیت 2 زن جوان دست به‌سرقت زده وگریخته بودند، پس ازدستگیری در دادگاه کیفری تهران محاکمه شدند.
براساس اوراق پرونده، این دو زن که خاله و خواهرزاده بودند شرکتی راه‌اندازی کرده بودند که ناخواسته به دام مهاجمان افتادند.
به گزارش ایران، چهار مرد جوان که با هجوم به یک شرکت فروش قطعات خودرو، پس از آزار و اذیت 2 زن جوان دست به‌سرقت زده وگریخته بودند، پس ازدستگیری در دادگاه کیفری تهران محاکمه شدند.

براساس اوراق پرونده، این دو زن که خاله و خواهرزاده بودند شرکتی راه‌اندازی کرده بودند که ناخواسته به دام مهاجمان افتادند.
یکی ازشاکی‌ها به مأموران گفت: «من و خواهرزاده‌ام شرکت خرید و فروش قطعات خودرو راه‌اندازی کرده‌ایم. چند وقت پیش بود که مردی تماس گرفت و گفت می‌خواهد از ما قطعات بخرد به همین خاطر قرار گذاشتیم به اینجا بیاید. اوهم همراه سه نفربه شرکت آمدند. اما وقتی دیدند شرکت خلوت شده با تهدید چاقو ما را آزار و اذیت کردند و بعد از آن با سرقت لوازم و پول‌هایمان فراری شدند. آنها 4 نفر بودند که ظاهر‌شان به طوردقیق در خاطرمان است.

پس از ثبت این شکایت به دستور قاضی شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران، تیم پلیس وارد عمل شده و سرانجام هر چهار نفر دستگیر شدند.در جلسه غیر علنی دادگاه، خاله و خواهرزاده در جایگاه ایستادند و به شرح ماجرا پرداختند. در ادامه دادرسی قاضی اصغرزاده متهمان را به جایگاه فراخواند تا از خود دفاع کنند.اما آنها اتهاماتشان را نپذیرفتند. متهم ردیف آخر هم مدعی شد از این دو زن رضایت گرفته است.

در پایان جلسه، قضات وارد شور شدند و متهم ردیف اول را به 15 سال حبس و بقیه متهمان را نیزبه چند سال زندان محکوم کردند. با ارسال پرونده به شعبه 41 دیوان عالی کشور، قضات عالیرتبه این رأی را تأیید کردند.
تحقیقات ویژه جنایی برای کشف راز قتل مرموز زن جوان ناشناس شیک پوش که جسدش در دریا پیدا شده بود در حالی ادامه دارد که کشف اجساد دو زن دیگر در شهرهای شمالی، معماهای تازه‌ای پیش روی کارآگاهان قرار داده است.


به گزارش ایران، شامگاه شنبه جسد زن 59 ساله‌ای در خانه ویلایی اجاره‌ای واقع در روستای «رئیس کلای لاویج» شهرستان نور-استان مازندران- پیدا شد. در بررسی‌ها مشخص شد قربانی حادثه زن 59 ساله‌ای به نام مرجان بوده که ویلا را به طورموقت اجاره کرده بود.جسد این زن زمانی پیدا شد که صاحب ویلا شامگاه شنبه 2 دی 96 برای سرکشی به خانه ویلایی‌اش رفته بود اما پس از ورود با جسد این زن روبه‌رو شد.
پس از تماس این مرد با پلیس، تیمی از مأموران انتظامی خود را به محل حادثه رسانده و تحقیقات تخصصی کلید خورد.سپس به دستور بازپرس ویژه دادسرای عمومی و انقلاب نور، جسد برای بررسی‌های تخصصی درباره زمان و علت واقعی مرگ به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

کشف جسد زن ٣٥ ساله در جنگل گلستان
پیداشدن جسد یک زن 35 ساله در منطقه جنگلی گلستان نیز کارآگاهان جنایی را با معمای دیگری روبه‌رو کرد. ساعت هشت صبح یکشنبه جسد زن ٣٥ ساله در ١٥٠ متری تونل جنگل گلستان در مسیر غرب به شرق توسط رهگذران کشف و موضوع به پلیس اعلام شد.
در بررسی‌ها مشخص شد صورت مقتول توسط حیوانات دریده شده و به همین خاطر قابل شناسایی نیست.طبق بررسی‌های انجام گرفته، قربانی حادثه چند روز قبل درمحل دیگری به قتل رسیده و سپس به این منطقه انتقال یافته و در آنجا رها شده است.بر همین اساس با دستور بازپرس ویژه، دادسرای عمومی و انقلاب گرگان، جسد برای تعیین علت و زمان دقیق مرگ و شناسایی هویت قربانی، به پزشکی قانونی انتقال داده شد.

اما نکته مشترک این جنایت با جسد پیدا شده زن جوان در دریای چالوس، همراه نداشتن هیچ مدرکی برای شناسایی هویت دو قربانی است.با توجه به این شرایط، تحقیقات کارآگاهان پلیس جنایی استان‌های مازندران و گلستان روی پرونده زنانی تمرکزیافته که طی روزهای اخیر در این استان‌ها یا استان‌های همجوار گم شده‌اند. در همین حال رئیس پلیس آگاهی گلستان از مردم خواست چنانچه مفقود شده‌ای با این مشخصات دارند خیلی سریع با پلیس 110 یا پلیس آگاهی مازندران و گلستان تماس بگیرند.