گزیده خبرهای 10 اسفند -96


گزیده خبرهای  10 اسفند -96

علی اصغر حسینی وکیل حمید بقایی در واکنش به خبر ممنوع الخروجی بقایی و محمود احمدی نژاد از موضوع ابراز بی اطلاعی کرد.حسینی وکیل حمید بقایی از ممنوع الخروجی احمدی‌نژاد و بقایی اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: این موضوع به شخص ابلاغ نمی‌شود به همین دلیل من از آن اطلاع ندارم.به گزارش اعتماد آنلاین، علی اصغر حسینی وکیل حمید بقایی در واکنش به خبر ممنوع الخروجی بقایی و محمود احمدی نژاد از موضوع ابراز بی اطلاعی کرد.او گفت که این موضوع به شخص ابلاغ نمی‌شود به همین دلیل من از آن اطلاع ندارم.حسینی تاکید کرد: خبر ممنوع‌الخروجی را باید از دستگاه قضایی بپرسید.وکیل بقایی ادامه داد راه دیگر هم این است که بروید فرودگاه و بلیت تهیه کنید و قصد خروج از کشور را داشته باشید تا به شما بگویند اجازه خروج ندارید.
روز بیست و سوم اسفند سال 93، دو زندانی به خاطر فحاشی با هم درگیر شده و یکی از آنها به نام هاشم 49 ساله بر اثر اصابت چاقو به سینه‌اش در دم جان باخت.
حکم قصاص زندانی محکوم به دیه را که در جریان درگیری با هم سلولی‌اش مرتکب جنایت شده بود، با تأیید قضات دیوان عالی کشور در نوبت اجرا قرار گرفت.
به گزارش ایران، روز بیست و سوم اسفند سال 93، دو زندانی به خاطر فحاشی با هم درگیر شده و یکی از آنها به نام هاشم 49 ساله بر اثر اصابت چاقو به سینه‌اش در دم جان باخت.
عامل جنایت که هم سلولی مقتول بود دستگیر و برای بازجویی در اختیار کارآگاهان جنایی قرار گرفت. او در بازجویی‌ها گفت: هم سلولی‌ام حرف‌های زشتی زد.
من هم عصبانی شدم و با هم درگیر شدیم. او یک مشت بر سرم زد و من آنقدر عصبانی شدم که نمی‌دانم چه شد چاقویی را به سینه‌اش زدم ،اما قصد کشتن‌اش را نداشتم، فقط می‌خواستم گوشمالی‌اش بدهم.»
پس از اعتراف متهم به این جنایت که پیش از این به خاطر ناتوانی در پرداخت دیه در ندامتگاه کرج دوران محکومیتش را می‌گذراند در دادگاه کیفری یک استان البرز به ریاست قاضی هدایت رنجبر محاکمه شد و دادرسان دادگاه او را به یک بار قصاص نفس محکوم کردند.
این حکم به شعبه نوزدهم دیوان عالی کشور فرستاده شد و با تأیید قضات این دیوان، صبح دیروز به شعبه ششم اجرای احکام دادگستری استان البرز ارجاع شد.
زلزله ای به بزرگی ۳.۹ استان کرمانشاه - حوالی کوزران را لرزاند.
به گزارش ایلنا، زمان وقوع این زمین لرزه ۰۹:۴۵:۳۹با طول جغرافیایی: ۴۶.۳۷ و عرض جغرافیایی: ۳۴.۶ و درعمق ۸ کیلومتری رخ داده است.
این زمین لرزه در ۲۳ کیلومتری کوزران (کرمانشاه)، ۲۵ کیلومتری تازه آباد (کرمانشاه)، ۲۵ کیلومتری جوانرود (کرمانشاه)،۷۱ کیلومتری کرمانشاه و ۹۷ کیلومتری سنندج رخ داده است.
در جریان پرتاب اشیا میان هواداران دو تیم، سر یک تماشاگر آبی پوش شکست.به گزارش ایسنا، با وجود اینکه نیروی انتظامی در قسمت روبه‌روی جایگاه ویژه، هواداران دو تیم را از یکدیگر جدا کرده اما میان آنها یک درگیری شکل گرفت.هواداران از دور اشیائی را به سمت یکدیگر پرتاب می‌کردند که در جریان این اتفاق سر یکی از تماشاگران استقلال شکست. او پس از این اتفاق به کمک نیروهای انتظامی به سمت آمبولانس کنار زمین هدایت شد تا مورد درمان قرار گیرد.
براساس قوانین و مقررات موجود خودروهای سواری عراق مجاز به ورود به ایران نیستند.به گزارش ایسنا، در کشورهایی که مرز مشترک با یکدیگر دارند، در موارد متعدد مشاهده می‌شود که افراد با خودروی سواری خود به کشور همسایه سفر کنند. به عنوان مثال برای سفر به ترکیه این اتفاق به کرات رخ می‌دهد اما خودروهای سواری عراقی امکان ورود به ایران را ندارند. بر این اساس در راستای تسهیل ورود خودروهای سواری عراقی به ایران به منظور توسعه جذب گردشگر مقرراتی گذاشته شده است.طبق اطلاعیه موجود برروی سایت سازمان توسعه تجارت، به دلیل عدم عضویت کشور عراق در کنوانسیون دوپاساژ امکان صدور کارنه برای ورود وسائل نقلیه شخصی متقاضیان کشور مقابل وجود ندارد، بنابراین گردشگران عراقی طبق مقررات باید وثیقه نقدی، بیمه‌نامه یا ضمانت‌نامه بسپارند.وفق تفاهم‌نامه جمهوری اسلامی ایران با بیمه‌نامه‌های کارآفرین، توسعه تعاون، دی و گردشگران می‌توانند با اخذ بیمه‌نامه ورود موقت از شرکت‌های بیمه فوق نسبت به ورود وسایل نقلیه شخصی خود اقدام کنند. همچنین برای سهولت بیشتر در این کار ایجاد شعب سه شرکت بیمه فوق در عراق در دست پیگیری قرار دارد.