گزیده خبرهای 8 مرداد -97 قست-2

گزیده خبرهای 8 مرداد -97 قست-2
 
تصویب «رفع حصر» در شورای عالی امنیت ملی؟
تصویب «رفع حصر» در شورای عالی امنیت ملی؟ انصاف نیوز نوشت: حسین کروبی؛ فرزند مهدی کروبی با اشاره به اینکه این جلسه (شورای عالی امنیت ملی) به‌ طور کلی راجع به برداشتن محدودیت‌ها و حصرها بوده است، مدعی شد: من از یک منبع موثقی پرسیدم که صحبت‌های اخیر آقای جهانگیری به چه علت بوده است، گفتند که در آخرین جلسه‌ی شورای عالی امنیت، مصوب شده است که رفع حصر انجام شود و آن را تمام کنند. وی در ادامه افزود: این مصوبه تصویب شده است و من به این قضیه خوش بین هستم. هنوز هیچ نهاد و یا مقام مسئولی این خبر را تایید و یا تکذیب نکرده است.
 زلزله 4.1 ریشتری کوهدشت را لرزاند
زلزله 4.1 ریشتری کوهدشت را لرزاند زمین لرزه راس ساعت 22 و 30 دقیقه و 51 ثانیه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد. موقعیت جغرافیایی این زلزله 33.65 شمالی و 47.68 شرقی بود که در 15 کیلومتری کوهدشت، 33 کیلومتری سراب دوره و 37 کیلومتری ویسیان به وقوع پیوست. زمین لرزه راس ساعت 22 و 30 دقیقه و 51 ثانیه در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داد. به گزارش تسنیم، موقعیت جغرافیایی این زلزله 33.65 شمالی و 47.68 شرقی بود که در 15 کیلومتری کوهدشت، 33 کیلومتری سراب دوره و 37 کیلومتری ویسیان به وقوع پیوست. هم‌اکنون مردم در کوچه و خیابان هستند. هنوز گزارشی از خسارات احتمالی این زمین لرزه مخابره نشده است.
انتقال ۱۰ مصدوم زلزله کوهدشت به بیمارستان
 حسن امینی زاده در گفت و گویی اظهار کرد: زلزله کوهدشت تاکنون ۱۰ مصدوم داشته است. رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهدشت گفت که زلزله کوهدشت تاکنون ۱۰ مصدوم داشته است. به گزارش مهر، حسن امینی زاده در گفت و گویی اظهار کرد: زلزله کوهدشت تاکنون ۱۰ مصدوم داشته است. وی بیان داشت: مجروحیت این مصدومان شامل شکستگی پا، صدمه و بریدگی با شیشه می شود. رئیس شبکه بهداشت و درمان کوهدشت خاطرنشان کرد: همه نیروهای مرکز بهداشت کوهدشت آماده باش هستند و به مردم خدمات ارائه می دهند. باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سرپرست اورژانس کشور گفت که زلزله ۴.۱ ریشتری کوهدشت هیچ مصدومی نداشته است. پیر حسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور در گفت و گویی؛ اظهار کرد: بر اثر وقوع زمین لرزه ۴.۱ ریشتری کوهدشت لرستان که در عمق ۱۰ کیلومتری از زمین رخ داده سه تیم ارزیاب به محل اعزام شده اند. وی گفت: این زلزله هیچ مصدومی تا به این لحظه نداشته است.
واکنش وزارت خارجه به اظهارات کریمی قدوسی
واکنش وزارت خارجه به اظهارات کریمی قدوسی پ روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه اعلام کرد: این وزارتخانه هیچ دخالتی در صدور روادید و نحوه انجام آن توسط سفارتخانه های خارجی ندارد. به گزارش ایسنا، این روابط عمومی در اطلاعیه خود افزوده است: برون سپاری خدمات کنسولی برخی سفارتخانه ها به دفاتر و شرکت های خصوصی امری رایج در میان برخی کشورها است و انتخاب آنان توسط سفارتخانه های خارجی ارتباطی با وزارت امور خارجه ندارد. محمد جواد کریمی قدوسی نماینده اصولگرا و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از فعالیت یک مرکز صدور ویزا برای کشورهای اروپایی به صورت غیر قانونی خبر داده و گفته بود: چنین مسئله ای وجود دارد و در حال بررسی ابعاد آن هستم؛ قرار است هفته آینده با مسئولان وزارت خارجه و اطلاعات که این موضوع به آنها مرتبط می شود، ماجرا را بررسی کنم و نتیجه را اطلاع رسانی خواهم کرد.

قیمت محصولات لبنی رسما بالا رفت
دبیر انجمن صنایع لبنی رسما تایید کرد قیمت محصولات لبنی رسما بالا رفت پس از مدتها کش و قوس ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش قیمت محصولات لبنی را صادر کرد. سرانجام پس از مدت‌ها کش و قوس و اعتراض شرکت‌های لبنی به افزایش نیافتن قیمت‌ها سرانجام، قیمت شیر و محصولات لبنی از سوی ستاد تنظیم بازار مجوز افزایش قیمت گرفت و ابلاغ شد. به گزارش میزان، رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی با تایید ابلاغ قیمت جدید محصولات لبنی اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت شیر ۹ درصد و قیمت محصولات لبنی ۹.۷ درصد افزایش یافته است. پیش تر احمد مقدسی رئیس انجمن صنفی گاوداران از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت شیر و لبنیات خبر داده و گفته بود؛ پس از امضای وزیران عضو ستاد تنظیم بازار این مصوبه ابلاغ می‌شود.