نشريه آمريكايي فوربس: انصارالله جنگ يمن را به عمق خاك عربستان و امارات كشاند

نشريه آمريكايي فوربس: انصارالله جنگ يمن را به عمق خاك عربستان و امارات كشاند  8 مرداد – 97
 سربازجو شریعت نداری عضو اطلاعات سپاه پاسداران آنقدر در اوین نامه اش با پیگیری سیاست صدور ارتجاع و بحران رژیم ولایت فقیه به برون مرز   سمج بازی می کند و به سیاست  تهدید ومداخله جویی درامور داخلی کشور های منطقه وهمسایه ادامه می دهدتا درنهایت موجب جنگ ویرانگر دیگر و شاید مخرب وخطرناک تر از جنگ خانمانسوز ایران وعراق به ملت و کشور ایران تحمیل شود .


    
مجله آمريکايي «فوربس» چند روز پس از حملات پهپادي اخير انصارالله به رياض و ابوظبي نوشته جنگ يمن در حال کشيده شدن به داخل عربستان و امارات است.
    
    
سرويس خارجيانصارالله يمن در دو عمليات اخير خود با پهپاد صماد 2 و 3 پالايشگاه نفتي آرامکو در رياض و فرودگاه ابوظبي را با موفقيت هدف قرار داد. اين رويداد مهم باعث شد انصارالله با اعتماد به نفس بيشتري اعلام کند بنادر، پايتخت ها و فرودگاه هاي کشورهاي متجاوز هم در امان نخواهند بود. به همين علت کارشناسان معتقدند مرحله جديد جنگ يمن را بايد کشيده شدن نبرد به قلب عربستان و امارات دانست. مسئله اي که باعث شده تا ائتلاف سعودي دست به دامن اروپايي ها شود.
    
    

    
به گزارش تسنيم، يک شرکت استراليايي اخيرا درخواست هايي از کشورهاي خاورميانه براي خريد سامانه هاي ضد پهپادي دريافت کرده است. اين شرکت در عين حال به نام اين کشورها اشاره نکرده است. اما مجله فوربس اعلام کرده، يک هيئت اماراتي اخيرا از شرکت هاي سازنده سامانه هاي پهپادي در فرانسه و فنلاند ديدن کرده است. اين مجله با اشاره به حمله پهپادي اخير ارتش و کميته هاي مردمي يمن به فرودگاه بين المللي ابوظبي امارات نوشت: «اين رويدادها تاييد مي کند که جنبش انصار الله يمن خطرناکتر از سه سال قبل براي عربستان و امارات شده اند.» دادلي دومنيک نويسنده گزارش سپس تصريح کرده که: «حمله حوثي ها به تاسيسات اقتصادي جنگ يمن را به داخل عربستان و امارات نزديک مي کند
    
از سوي ديگر، در پي انتشار تصاويري از دو اسير عربستان در جبهه «جيزان»، «محمد عبدالسلام» سخنگوي رسمي جنبش انصارالله يمن گفت جنگ يمن آنگونه که ائتلاف سعودي – آمريکايي تصور مي کند، يک تفريح و گردش نيست. وي اعلام کرد اسراي ارتش عربستان که در جبهه «جيزان» دستگير شده اند، نزد ارتش و کميته هاي مردمي يمن هستند تا به ساير هم قطارانشان بپيوندند زيرا رژيم عربستان به آنها توجهي ندارد و براي آنها اهميتي قائل نيست. ملت يمن نيز ثابت کرد که به کمک خداوند، داراي اراده اي شکست ناپذير است.
    
گروه رسانه اي «الاعلام الحربي» و کميته هاي مردمي يمن، روز شنبه تصاويري از دو نظامي سعودي که در جبهه جيزان دستگير شده بودند، منتشر کردند. اين دو اسير در ويديوي منتشر شده از رفتار خوبي که با آنها پس از اسارت شده، سخن گفتند و اظهار داشتند که فرماندهان آنها همواره ادعا مي کردند که پس از اسارت شکنجه و کشته خواهند شد و حتي به آنها دستور داده بودند که تا آخرين تيري که در اسلحه خود دارند بجنگند تا کشته شوند و از اسارت بگريزند. اين دو اسير همچنين اظهار داشتند که شماري از يمني ها و سربازان سوداني در کنار آنها در خاک عربستان مي جنگيدند و در عين حال به نظاميان سعودي دستور داده شده بود که زياد به اين افراد که در خدمت ائتلاف سعودي بودند، نزديک نشوند حتي خوابگاه هاي آنها جدا از يکديگر بود. اين سربازان به خانواده هاي خود اطمينان دادند که حالشان خوب است و در اسارت با آنها خوب رفتار مي شود و شايعات درباره شکنجه اسرا را باور نکنند. اسراي در بند يمن همواره دولت عربستان را به دليل اهمال و بي توجهي به پرونده اسرا ملامت مي کنند و مي گويند که اسرايي هستند که بيش از 3 سال در يمن در بندند اما دولت سعودي هيچ توجهي به آنها و احساسات خانواده هاي آنها ندارد.