چرا برخي از نمايندگان مجلس و فرزندانشان طرح ترافيك خبرنگاري گرفتند؟


چرا برخي از نمايندگان مجلس و فرزندانشان طرح ترافيك خبرنگاري گرفتند؟ 10 تیر – 97
 تبعیض و استثنا و خودی و غیرخودی کردن سابقه 40 ساله دارد ودر همه سطوح اجرا می گردد . بنابراین مچ گیری سربازجو شریعت نداری درر ابطه با ادامه جنگ قدرت و ثروت باندی و جناحی  است.
اعتراض اعضاي شوراي شهر به عدم شفافيت ليست منتشر شده
انتشار پر ابهام ليست خبرنگاران دريافت کننده مجوز ورود به طرح ترافيک، اعتراض برخي چهره ها، اهالي رسانه و از جمله اعضاي شوراي شهر تهران را در پي داشته است.
    به گزارش فارس، عضو شوراي شهر تهران با اشاره به اينکه برخي از نماينده هاي مجلس و فرزندانشان آرم طرح ترافيک خبرنگاري دريافت کرده اند، گفت: اين کار درست نيست، اين طرح قرار بود براي خبرنگاران باشد، آن مسئولي که پشت ميز مي نشيند و راننده شخصي دارد، نياز به طرح ترافيک ندارد.

    ناهيد خداکرمي با اشاره به ليست ناقص منتشر شده طرح ترافيک خبرنگاري، افزود: در اين ليست اصلاً مشخص نيست که خبرنگاري که اسمش آمده براي کدام رسانه است

    خداکرمي با بيان اينکه من با مسئولين شهرداري در اين باره صحبت کردم، ادامه داد: آنها گفتند ما فقط اسامي را منتشر مي کنيم و افرادي که به ما مدارک داده اند آرم خبرنگاري دريافت کرده اند و برخي از افراد در انجمن هاي مختلف حضور داشته و رسانه نداشته اند به همين دليل ما اسامي رسانه ها را اعلام نکرده ايم

    وي در پاسخ به اين سوال که چرا هنگامي که خبرنگاران را پايش مي کردند و به اسم نمايندگان مجلس برخورد کرده اند دوباره براي آنها و خانواده هايشان طرح صادر کرده اند، گفت: مسئولين شهرداري مي گويند ما به آنها گفته ايم که اسامي تان را منتشر مي کنيم و اين براي شما خوب نيست اما آنها گفته اند که بچه هاي ما با ما کار مي کنند.

    اين عضو شورا با بيان اينکه هر رسانه خودش اسامي را مشخص کرده است و شهرداري فقط طرح داده است، در پاسخ به اينکه شهرداري معتقد بود فقط به خبرنگاران واقعي طرح مي دهد اما کاري که صورت گرفته مغاير با وعده هاي شهرداري است، گفت: مسئولان شهري يک هفته فرصت خواسته اند تا کار کارشناسي کنند.

    خداکرمي با بيان اينکه در کشور گروهي هستند که يک ارزن و نخود حاضر نيستند به مستحق برسد خطاب به نمايندگاني که آرم طرح ترافيک خبرنگاري دريافت کرده اند، گفت: اين نمايندگان چرا سهميه گرفته اند بايد سهميه را به خبرنگاري مي دادند که با پرايد در سطح شهر تردد مي کند اينها که راننده دارند و پشت ميزنشين هستند.

    وي با تاکيد بر اين موضوع که ما به دنبال اين هستيم که اسامي خبرنگاران با نام رسانه منتشر شود، گفت: ما از معاونت حمل ونقل ترافيک مي خواهيم که نام رسانه ها را منتشر کند.

    اين عضو شورا در پاسخ به اينکه شهرداري با شعار شفافيت حرکت کرد و معتقد بود که رانت زيادي در توزيع طرح ترافيک در سال هاي گذشته بوده ولي خودش هم اين گونه آرم را توزيع کرده است، گفت: خبرنگاران بايد در شفاف سازي به ما کمک کنند.

        
احضار معاون شهردار به شورا 
    عضو ديگر شوراي شهر تهران نيز با بيان اينکه مسئولان معاونت حمل ونقل ترافيک را به شورا احضار مي کنيم، گفت: بايد توضيح دهند که چرا آرم طرح ترافيک را اين گونه توزيع کرده اند و چرا نام رسانه ها را اعلام نکرده اند.

    حسن خليل آبادي با اشاره به اينکه برخي از مديران شهرداري، مشاوران شورا و نمايندگان مجلس، آرم طرح ترافيک خبرنگاري دريافت کرده اند، افزود: اين طرح به نام خبرنگاران است و نبايد فرزندان نمايندگان مجلس يا فرزندان مسئولان نشريه ها اين طرح را دريافت کنند

        
نام رسانه هاي دريافت کننده آرم طرح ترافيک خبرنگاري اعلام شود
    عضو هيئت رئيسه شوراي شهر نيزخطاب به معاونت حمل ونقل ترافيک شهرداري تهران، گفت: ما چيزي براي پنهان کردن نداريم، در راستاي شفاف سازي اسم رسانه ها را منتشر کنيد.

    زهرا نژادبهرام با بيان اينکه تعداد آرم هاي طرح ترافيک خبرنگاري محدود بوده است، افزود: در راستاي بهبود وضعيت و شفاف سازي خوب است که معاونت حمل ونقل ترافيک اسامي خبرنگاران را منتشر کرده اما ذکر نام رسانه آنها مهم است چرا که نبايد اين سوءتفاهم ايجاد شود که اين آرم ها به چه افرادي داده شده است. مگر اينکه دليل خاصي داشته باشد که معاونت، اسامي رسانه ها را منتشر نکرده باشد

    وي ادامه داد: هدف ما از برقراري طرح جديد تلاش براي دو اصل کاهش آلودگي هوا و عبور از رانت خواري بوده است.

        
تبعيض در توزيع طرح ترافيک خبرنگاران
    رئيس کميسيون حمل ونقل شورا نيز با اشاره به انتشار ليست ناقص خبرنگاران دريافت کننده آرم طرح ترافيک گفت: معاونت حمل ونقل ترافيک و سازمان ترافيک شهرداري طبق مصوبه شورا و دستورالعمل اجرايي عوارض، بايد نام خبرنگاران به اضافه نام رسانه شان را منتشر مي کرد که معاونت حمل ونقل اين کار را انجام نداده و خلاف مصوبه عمل کرده است

    محمد عليخاني با تاکيد بر اينکه ظرف چند روز آينده بايد علت کار اين شهرداري مشخص شود، افزود: به نظر مي رسد ابهامات زياد است و تبعيضاتي صورت گرفته که شهرداري از انتشار اسامي رسانه ها هراس دارد

    وي ادامه داد: ما به مسئولين معاونت اعتماد کرديم ولي مصوب کرديم که اسامي را منتشر کند، به نظر مي رسد چيزي که آنها ادعا مي کردند، در عمل محقق نشده و مبارزه با رانت نداشته اند و نتوانستند در اين زمينه کاري کنند وگرنه دليلي نداشت که ليست را اين چنين منتشر کند.

    گفتني است، انتشار ليست خبرنگاران دريافت کننده طرح ترافيک و مشاهده نام برخي مسئولان يا فرزندانشان که قرابتي با کار رسانه ندارند باعث اعتراض اهالي رسانه شده است.هرچند اين تبعيض ها و ارائه طرح ترافيک به افراد متفرقه به نام خبرنگار در سال هاي گذشته نيز وجود داشته است اما انتشار اسامي ليست جديد نشان داد که ادعاي شفافيت و ارائه طرح به خبرنگاران واقعي امسال نيز نتوانسته است به طور کامل محقق شود.