گزیده خبرهای 20 آذر -95 قسمت-2

    گزیده خبرهای 20 آذر -95 قسمت-2
افزايش 96 درصدي كلاهبرداري اينترنتي در اصفهان
رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان از افزايش 96 درصدي وقوع کلاهبرداري هاي اينترنتي در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.    اصفهان- خبرنگار کيهان: سرهنگ «سيدمصطفي مرتضوي» اظهار داشت: تحقيقات، رصد و پايش ما در فضاي مجازي نشان مي دهد که آسيب پذيري مردم به خصوص قشر جوان و نوجوان در اين فضا به سرعت درحال افزايش است.وي با اشاره به افزايش 125 درصدي وقوع جرايم فضاي مجازي در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اظهار داشت: البته در اين مدت ميزان کشفيات ما نيز 115 درصد رشد داشته که بيشتر آنها در حوزه جرايم اقتصادي شامل برداشت غيرمجاز از حساب هاي بانکي و کلاهبرداري اينترنتي است.سرهنگ مرتضوي گفت: کلاهبرداري اينترنتي در سطح استان اصفهان جزو چهار جرم اصلي استان است که پليس و دستگاه قضايي را با خود درگير کرده است.رئيس پليس فتاي استان اصفهان گفت: يکي از مهم ترين راه هاي پيشگيري از بروز اين گونه جرايم اين است که شهروندان اطلاعات شخصي و مالي خود را مراقبت کنند، کارت هاي اعتباريشان را در اختيار ديگران قرار ندهند، سعي کنند خودشان هنگام خريد در فروشگاه ها اقدام به کشيدن کارت کنند و فروشندگان هم حق دسترسي مردم از دستگاه پوز را نبايد بگيرند.وي افزود: در خريد هاي اينترنتي مردم بايد به سراغ سايت هايي بروند که نماد تجارت الکترونيک را دارا هستند، چرا که سايت هاي معتبر فروشگاهي داراي نماد اعتبار اينترنتي هستند که وقتي برروي آن نماد را کليک کنيد کل اطلاعات و جزئيات هويتي آن فروشگاه نمايان مي شود.
خبر ويژه 
كاهش 0/17 درصدي جمعيت كشور در 5 سال گذشته
بر اساس محاسبات اوليه سرشماري نفوس و مسکن، رشد جمعيت کشور نسبت به سرشماري 5 سال پيش 0/17 درصد کاهش يافته است. بر اساس آمارهاي اوليه سرشماري امسال، جمعيت کشور به 79 ميليون و 500 هزار نفر رسيده است. بر اين اساس رشد جمعيت در دوره 5 ساله 90 تا 95 از 1/3 درصد به 1/13 درصد کاهش يافته است. جمعيت کشور در سال 1390 برابر با 75 ميليون و 149 هزار و 669 نفر بود که رشد جمعيت 1/3 درصدي را نسبت به سال 1385 نشان مي داد. جمعيت ايران از سال 1335 که نخستين سرشماري رسمي در کشور انجام شد تاکنون، رشدهاي گوناگون جمعيت را در دوره هاي سرشماري تجربه کرده است. بالاترين ميزان رشد جمعيت ايران در سال 1365 و معادل 3/9 درصد بود. به نظر مي رسيد با توجه به جواني جمعيت ناشي از زاد و ولدهاي دهه 1360، جمعيت کشور در دهه 1390 رشد قابل توجهي را تجربه کند. اما ترويج تبليغات معطوف به فرزند کمتر- زندگي بهتر (!) موجب کاهش فرزندآوري شد. نتايج اوليه همچنين حاکي از اين است که اندازه متوسط خانوار از 3/54 نفر در سال 1390 به 3/3 در سال 1395 رسيده است.
در اعتراض به معوقات حقوق، كارگران ليفتراك سازي سهند تبريز دست از كار كشيدند
کارگران ليفتراک سازي سهند تبريز در اعتراض به عدم پرداخت معوقات 3 ماه حقوق خود، دست به تجمع صنفي زده و خواستار دريافت مطالبات قانوني خود شدند.    تبريز- خبرنگار کيهان: اعتراض صنفي 2 روزه کارگران شامل حق بيمه آنان نيز مي شود که پرداخته نشدن حق بيمه کارگران معترض باعث بروز مشکل تمديد نشدن دفترچه هاي درماني آنان شده است.    بنا به اظهار کارگران معترض، بدهي اين کارخانه به تامين اجتماعي 37 ميليارد ريال است.     کارگران معتقدند مشکلات از زمان واگذاري مديريت کارخانه به بخش خصوصي و از 4 سال گذشته آغاز شد و اکنون نيز در حالي که مشکل خاصي در توليد و فروش محصولات وجود ندارد، حدود 3 ماه است که دستمزد 170 نفر از کارگران به آنان پرداخت نشده است.
    دفن  جسد  پاسدار هوایی  ميرزايي در رشت

پيکر شهيد پاسدار خلبان دوم غلامرضا ميرزايي يکي از شهداي سقوط بالگرد ناجي شرکت نفت درياي خزر در رشت تشييع شد.    به گزارش خبرگزاري فارس از رشت، پيکر شهيد پاسدار خلبان دوم غلامرضا ميرزايي عضو رسمي هوا فضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و يکي از شهداي سقوط بالگرد ناجي شرکت نفت درياي خزر پيش از ظهر پنج شنبه با حضور مردم شهيدپرور رشت در زير بارش باران تا مزار شهداي تازه آباد اين شهر تشييع شد.    شهيد ميرزايي اهل رشت و ساکن تهران بود و از اين شهيد دو پسر و يک دختر به يادگار مانده است.
  كارگران پلي اكريل اصفهان، پرداخت حقوق معوقه خود را خواستار شدند
جمعي از کارگران کارخانه پلي اکريل اصفهان پرداخت شش ماه حقوق معوقه خود را خواستار شدند.    اين کارگران با حضور در مقابل در پلي اکريل از مديران اين کارخانه و مسئولان خواستند به مشکلات معيشتي ناشي از پرداخت نشدن حقوق آنان رسيدگي کنند.اين کارگران تاکيد کردند که پرداخت نشدن حقوق آنها از شش ماه گذشته تاکنون مشکل هاي معيشتي زيادي براي خانواده هايشان ايجاد کرده است.با اين حال، تعدادي از اعضاي هيئت اجرايي جديد کارخانه، در جمع کارگران حضور يافتند و درباره پرداخت حقوق معوقه آنها قول مساعد دادند.حکم هيئت اجرائي جديد پلي اکريل اواخر شهريور امسال با امضاي وزير صنعت معدن و تجارت و توسط استاندار اصفهان به چهار تن اعطاء شد.    پيش از اين نيز کارکنان شرکت پلي اکريل اصفهان با حضور مقابل استانداري اصفهان، فرمانداري مبارکه و دفتر مرکزي اين شرکت واقع در خيابان آبشار اصفهان، رسيدگي به مشکلات اين شرکت را خواستار شده بودند.پلي اکريل ايران داراي سابقه 40 ساله در صنعت کشور است. مهمترين توليدات شرکت پلي اکريل ايران، الياف اکريليک، نخ و الياف پلي استر است و توليدات آن بعنوان مواد اوليه در شرکت هاي نساجي و توليد فرش مورد استفاده قرار مي گيرد.    اين شرکت در کيلومتر 45 جاده اصفهان به مبارکه واقع است.