نامه‌ها و صدای شما

نامه‌ها   و صدای شما  11- دی-95
آسیب‌های روحی - روانی بر شهروندان در ترافیک!؟
این روزها ایجاد ترافیک و راه‌بندان‌های مصنوعی و دستکاری در زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در میادین و تقاطع‌های مختلف تهران بزرگ، در آستانه انتخابات دولت بعدی در میان مردم شائبه شده که به‌نوعی مدیریت شهری چوب لای چرخ مدیران دولتی می‌گذارد! و این در شرایطی است که علاوه بر آسیب دیدن شهروندان از لحاظ روحی – روانی و جسمانی گرفتار در ترافیک و راه‌بندان‌ها، هزینه‌های زیادی نیز از لحاظ مصرف سوخت و استهلاک خودروها در بر دارد. بنابراین از مسئولان شهری می‌خواهیم درباره مدیریت شهری و تصمیمات ترافیکی تجدیدنظر کنند.محمد کاظمی - تهران
حساسیت دولت نسبت به گرانی‌ها!نرخ پارک در پارکینگ فرودگاه مهرآباد اخیراً 3 برابر شده است. اجاره صندوق امانات بانک ملی از 28 هزارتومان به 100 هزارتومان و مبلغ سپرده‌اش از 240 هزارتومان به 800 هزارتومان تغییر یافته است! درست است که این موضوعات مطرح شده مایحتاج اصلی آحاد مردم نیست، ولی هرگرانی منجر به گرانی‌های دیگر می‌شود. چرا دولتمردان به این مسائل توجهی ندارند و گران‌‌ ‌کردن بی‌ضابطه خدمات زیرمجموعه‌های خود را ممنوع اعلام نمی‌کنند؟

*صادقی از تهران‌: وقتی مسئولان می‌خواهند حقوق بیمه شدگان تامین اجتماعی را افزایش بدهند، این نکته را همیشه در نظر می‌گیرند و مدام هم تکرار می‌کنند که ممکن است این افزایش حقوق‌ها بار مالی داشته باشد، اما نکته جالب‌تر خیلی راحت سقف حقوق دریافتی مدیران را 20 میلیون تومان در ماه تعیین می‌کنند و آب از آب هم تکان نمی‌خورد و این در حالی است که حقوق‌های 800 هزار تومانی را به همان دلیل بار مالی و مسائل دیگری از این دست افزایش نمی‌دهند! آیا چنین رفتارهایی معنایی جز تبعیض و بی‌عدالتی می‌تواند داشته باشد؟
*
اسماعیل حسینی از تهران: برای اینکه معضل آلودگی هوا به طور ریشه‌ای حل شود بایدابتدا چند اقدام به طور همزمان در دستور کار قرار بگیرد. 1- خطوط مترو به سرعت و تا حد امکان توسعه و گسترش یابد 2- موتورسیکلت‌هایی که از سوخت فسیلی استفاده می‌کنند، جمع‌آوری و تبدیل به موتورسیکلت‌های برقی شوند 3- ساخت و ساز برج و مجتمع‌های مسکونی بلندمرتبه برای همیشه متوقف و ممنوع شود، چون جلوی وزش باد را می‌گیرد وآلودگی را در تهران و کلان شهرها تشدید می‌کند4- کلیه وسایط نقلیه فاقد معاینه فنی جریمه و متوقف شوند. اگر این پیشنهادها اجرایی شود تردیدی نیست که شاهد هوای پاک در بیشتر روزهای سال خواهیم بود. متاسفانه مسئولان همت به خرج نمی‌دهند و نمی‌خواهند این برنامه‌ها رااعمال کنند.
*
صانعی از تهران: از ساعت 9 شب به بعد در خیابان مولوی با تجمع کارتن‌خواب‌ها و موادفروشان، رعب و وحشت در بین رهگذران، مخصوصا بانوان به وجود می‌آید. چرا هیچ سازمان و ارگانی برای جمع آوری آنان اقدام نمی‌کنند؟
*
یوسف پور ازتهران: به مسئولان راهنمایی و رانندگی بگویید در خیابان سروری، ابتدای پاسگاه نعمت آباد به علت کثرت دستفروش‌ها و حضور وانت‌بارهای میوه فروش، مخصوصا در شبها ترافیک سنگینی به وجود می‌آید.