«تروریسم افراطی» مهمترین چالش پیش روی آلمان است


آنگلا مرکل:

   11دی-95

چشم انداز سال جدید میلادی اگر چنانچه وخیم وبحرانی تر از سال 2016 نباشد بعید است که بهتر باشد .چون پارامترهای بحران و تهدید صلح وامنیت  موجود تغییر نکرده است

ایلنا: صدراعظم آلمان در پیامی به مناسبت سال جدید میلاد، تروریسم افراطی را مهم‌ترین آزمون پیش روی این کشور دانست.
به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری آلمان، «آنگلا مرکل» از سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان «سالی سخت» نام برد ولی در عین حال ابراز اطمینان کرد که آلمان بر این دشواری‌ها غلبه خواهد کرد.
وی همچنین با اشاره به حمله اخیر یک شهروند تونسی به یک بازار کریسمس در برلین که در جریان آن ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند، گفت که این‌که افرادی که در کشور شما درخواست پناهندگی کرده‌اند، دست به حمله می‌زنند، «نفرت‌انگیز» است.
مرکل وعده داد که در پی این حمله، تدابیر امنیتی شدیدتری در آلمان اتخاذ خواهد شد.
وی افزود: «با ادامه دادن به روند عادی زندگی خود به تروریست‌ها می‌گوییم که شما قاتلانی پر از نفرتید، اما این شما نیستند که چگونکی و روال زندگی ما را تعیین می‌کنید. ما آزاد و ملاحظه‌گریم و نگاهی باز به زندگی داریم
مرکل در عین حال گفت که تصاویر ویرانی در شهر حلب سوریه، «اهمیت و درستی» اقدام آلمان در پذیرش فراری‌ها از آن مناقشه را نشان داد.
وی گفت که همه این‌ها در دموکراسی ما، حاکمیت قانون و ارزش‌های ما منعکس شده است. این‌ها نقطه مقابل جهان پر از نفرت تروریسم است و نشان داده خواهد شد که این ارزش‌ها قوی‌تر از تروریسم است. ما در کنار هم قوی‌تر هستیم. کشور ما قوی‌تر است.