هزاران بازنشسته در کره جنوبی تظاهرات کردند


در اعتراض به فساد صورت گرفته در صندوق ملی بازنشستگی؛

11 دی - 95

 

در پی افشای فساد مالی رئیس صندوق ملی بازنشستگی کره جنوبی، هزاران نفر از بازنشستگان این کشور روز گذشته در پایتخت این کشور تظاهراتی برگزار کردند. رئیس صندوق ملی بازنشستگی کره جنوبی متهم به «حیف و میل» اموال این صندوق از طریق اعمال نفوذ رئیس جمهوری است.
به گزارش ایلنا؛ هزاران نفر از بازنشستگان کشور کره جنوبی روز گذشته، پس از انتشار خبر بازداشت «مون هیونگ-پیو»، رئیس صندوق ملی بازنشستگی این کشور به خیابان‌ها آمدند و تظاهرات کردند.
علت بازداشت رئیس صندوق ملی بازنشستگی کره جنوبی، دست داشتن وی در پرونده فساد رئیس جمهوری این کشور اعلام شده است.
دادستانی کره جنوبی در جریان تحقیق بر روی پرونده فساد « پارک گیون-هه»، رئیس جمهوری این کشور متوجه شده است که رئیس صندوق بازنشستگی تحت اعمال نفوذ، رئیس جمهوری به یک بنیاد غیر انتفاعی تحت حمایت وی کمک مالی کرده است.
بخش انگلیسی خبرگزاری یونهاپ گزارش داده است که در تظاهرات روز گذشته، بازنشستگان بنرهایی را حمل می‌کردند که در آنها خواهان برخورد جدی قضایی با رئیس جمهوری و رئیس صندوق ملی بازنشستگی کره جنوبی بودند.
رئیس صندوق ملی بازنشستگی کره جنوبی یکی از سهامداران شرکت سامسونگ است و ظن آن می‌رود که در جریان کسب مجوز دولتی برای ادغام یک شرکت عمده کره‌ای در شرکت سامسونگ، صندوق ملی بازنشستگی نقش مهمی ایفا کرده باشد.
اتهام هیونگ «حیف و میل» اموال صندوق بازنشستگی این کشور است. دادستانی کره جنوبی تاکنون رسما حکمی برای پیگرد رئیس صندوق ملی بازنشستگی صادر نکرده است اما باید هرچه سریعتر با تکمیل پرونده دستور آزادی یا زندانی کردن هیونگ را صادر کند..