ترامپ از واکنش پوتین به اخراج دیپلمات های روس قدردانی کرد

ترامپ از واکنش پوتین به اخراج دیپلمات های روس قدردانی کرد 11 دی - 95

نیویورک-ایرنا-دونالد ترامپ در یک پیام توئیتری تصمیم ولادیمیر پوتین به اخراج نکردن دیپلمات های آمریکایی به تلافی اقدامات روز گذشته واشنگتن را ستود و گفت که او همیشه می دانسته است پوتین مرد زیرکی است.
به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در واکنش به اقدام دیروز واشنگتن مبنی بر اخراج 35 دیپلمات روسی ضمن ابراز تاسف از اینکه اوباما 8 سال دوران ریاست جمهوری خود را با چنین اقدامی به پایان می برد، گفت دیپلمات های آمریکایی را از کشورش اخراج نخواهد کرد.
با انتشار این خبر، دونالد ترامپ درصفحه توئیتر خود این اقدام پوتین را حرکتی فوق العاده خواند واضافه کرد: من همیشه می دانستم که او بسیار زیرک است.
این موضع ترامپ درحالی صورت می گیرد که تقریبا همه سیاستمداران و قانونگذاران آمریکایی از این اقدام کاخ سفید حمایت کرده و برخی از آنان حتی این واکنش را تصمیمی دیر هنگام خوانده اند.
درحالی که تصمیم پوتین به نشان ندادن واکنشی تلافی جویانه به این اقدام در محافل سیاسی آمریکا تغییر شیوه ای غیر منتظره از سوی رهبر کرملین به نظر می رسد ستایش ترامپ از این رویکرد نیز که درعرف سیاسی آمریکا به دهان کجی کردن او به منافع ملی این کشور تعبیر شده، می تواند سر آغاز چالش های تازه ای برای ترامپ و جمهوریخواهانی که او را به قدرت رسانده اند، باشد.
شبد*اروپام-4-541* 9122* انتشار دهنده: مهدی نعمتی