جان بولتون تحریم های اوباما علیه روسیه را بی اثر خواند

 جان بولتون تحریم های اوباما علیه روسیه را بی اثر خواند11 دی - 95
نیویورک-ایرنا- جان بولتون سفیر دولت جرج بوش در سازمان ملل، تحریم های جدید اوباما علیه روسیه را بی اثر خواند و گفت: این تحریم ها علیه کشوری که به گفته او قانون اساسی آمریکا را مورد حمله قرار داده است، کافی نیست.
به گزارش ایرنا، جان بولتون سیاستمدار تند رو آمریکایی و سفیر سابق دولت بوش در سازمان ملل متحد روز جمعه درگفتگویی با شبکه خبری فاکس نیوز در واکنش به تحریم های جدید دولت اوباما علیه روسیه گفت: این میزان تحریم ها علیه کشوری که قانون اساسی آمریکا را مورد حمله قرار داده، واکنشی کافی نیست و او گمان نمی کند تاثیر زیادی بر این کشور بگذارد.
بولتون که یکی از گزینه های دونالد ترامپ برای مقام معاونت وزارت خارجه آمریکا به شمار می رفت، این سخنان را درحالی به زبان می آورد که ترامپ در صفحه توئیتر خود، بار دیگر رییس جمهوری روسیه را ستوده و او را مردی زیرکی خوانده است.
بولتون دراین گفتگو عملکردهای اوباما در طول 8 سال گذشته را رقت آور خواند و مدعی شد که روسیه در طول این 8 سال، دولت اوباما را لگد مال کرده است.
وی دراظهاراتی متناقض با سخنان قبلی خود در همین گفت وگو گفت: از نظر او ترامپ بسادگی می تواند این اقدام اوباما را ملغا کند و با وجود این اضافه کرد که در صورت صحت گزارش های منتشر شده، این اقدام دولت روسیه اقدامی غیر قابل پذیرش است.
این سیاستمدار تند رو آمریکایی درنهایت در خصوص حملات سایبری روسیه و اثرات آن در انتخابات این کشور گفت: گرچه این اقدامات در انتخابات کشورش اثری نداشته اما این اقدام روسیه قابل توجیه نیست.
شبد*اروپام-4-541*9122* انتشار دهنده: مهدی نعمتی