داغ‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در دومین جمعه زمستانی


داغ‌ترین اخبار اجتماعی ایسنا در دومین جمعه زمستانی 11 دی – 95
بسته خبری اجتماعی
«دو روی سکه اپلیکیشن‌های مسافربری»، «شرط مدرک برای تاسیس مدرسه "لیسانس" شد»، «هزینه هفتگی معتادان متجاهر "بیمار" برای شهرداری»، «قیمت ریالی خدمات هلال احمر را به دولت و مجلس ارائه می‌کنیم» و «جایگاه حقوقی و قانونی جوانان بسیار کوچک و حقیرانه است»، پنج خبر پربازدید امروز سرویس اجتماعی ایسنا هستند.
به گزارش ایسنا، پربازدیدترین مطلب سرویس اجتماعی امروز ایسنا گزارشی با عنوان «دو روی سکه اپلیکیشن‌های مسافربری» بود که در آن به استقبال مردم از این اپلیکیشن‌ها و به نداشتن مجوز فعالیت این شرکت‌ها اشاره شده و در این زمینه با میثم مظفر - رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران، مازیار حسینی - معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران و محسن سرخو -رئیس کمیته حمل ونقل شورای شهر تهران گفت و گو شده است.
سرویس شهری ایسنا در گزارشی با عنوان هزینه هفتگی معتادان متجاهر "بیمار" برای شهرداری/ کمپ دانش‌آموزی ایجاد می‌شود به بازدید خبرنگاران از گرمخانه‌های شهرداری تهران پرداخته است. به گفته رضا قدیمی- مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران- شهرداری تهران هفته‌ای حدود 300 میلیون تومان برای درمان معتادان متجاهر بیمار هزینه می کند.
از دیگر خبرهای سرویس شهری می‌توان مطلبی با عنوان پیوستن "مسجدجامعی" به دولت بررسی می‌شود اشاره  کرد که به مصاحبه با محمد حقانی - عضو فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران- اختصاص دارد. او با اشاره به برخی اخبار مبنی بر انتصاب قریب الوقوع احمدمسجدجامعی به عنوان رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از سوی رئیس‌جمهور گفت: من نیز این خبر را شنیدم و موضوع پیوستن مسجدجامعی به دولت در اولین جلسه فراکسیون اصلاح‌طلبان شورای شهر تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.
سرویس خانواده ایسنا در خبری با عنوان شرط مدرک برای تاسیس مدرسه «لیسانس» شد/ ورود موسسان به نظارت بر امور آموزشی و پرورشی مدارس به مصاحبه با مرضیه گرد - رییس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش- پرداخته است. گرد با اشاره به تصویب قانون تاسیس مدارس غیردولتی گفت: اکنون منتظر ابلاغ این قانون از مجلس به دولت هستیم. یکی از بندهای این قانون به تغییر سطح تحصیلات موسس مدارس غیردولتی اشاره دارد و بر مبنای آن از این پس علاوه بر مدیر، موسسان نیز باید پاسخگوی امور آموزشی و پرورشی مدارس باشند.
جایگاه حقوقی و قانونی جوانان بسیار کوچک و حقیرانه است/ لزوم تشکیل سازمان ملی جوانان عنوان مصاحبه ای با  محمدرضا رستمی - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان-است. به گفته او جایگاه حقوقی و قانونی کنونی جوانان به هیچ‌وجه پاسخگوی نیازهای آنان نیست.
 در خبری با عنوان  ارائه رایگان خدمات کاهش آسیب اعتیاد در سه الگو ،محسن روشن پژوه-معاون پیشگیری و  درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور- با بیان اینکه ساماندهی و ارتقابخشی برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد، از اولویت‌های سال جاری است، گفت: با توجه به اهمیت گروه‌های خاص جمعیتی، ۱۰ درصد از خدمات این معاونت مربوط به حوزه زنان اس..
سرویس سلامت ایسنا در مصاحبه‌ای با عنوان قیمت ریالی خدمات هلال احمر را به دولت و مجلس ارایه می‌کنیم به انعکاس صحبت‌های دکتر سیدامیرمحسن ضیایی-رییس جمعیت هلال احمر- پرداخته است. او ضمن اشاره به مشکلات مالی این جمعیت، درباره پیشنهادشان برای ایجاد منابع پایدار در هلال احمر توضیح داد و گفت: در نظر داریم ارزش ریالی خدمات‌مان را محاسبه و به دولت و مجلس ارایه دهیم.
در خبر  کمبود 14هزار نیرو در اورژانس 115/سرنوشت 120 اورژانس بیمارستانی دکتر پیرحسین کولیوند- رییس  اورژانس کشور- گفت: برنامه داریم تا طی پنج الی شش ماه آینده تمام کانکس‌های مربوط به اورژانس پیش بیمارستانی را تعویض کرده و ساختمان‌های فرسوده را بازسازی می‌کنیم.
در سرویس انتظامی ایسنا،اجرای طرح ترافیک در محدوده زوج و فرد در روز شنبه عنوان مصاحبه‌ای با سردار  محمدرضا مهماندار - رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ- است. وی با اشاره به اجرای طرح ترافیک در محدوده زوج فرد تا ساعت 19 فردا،‌ از تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا و همچنین مخدوش کردن پلاک خودروها خبر داد.
دکتر مسعود قادی پاشا - مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران- در خبری با عنوان ثبت اطلاعات 4800 زندانی در بانک اطلاعات ژنتیک به اخذ DNA از 4800 زندانی در تهران برای ثبت در بانک اطلاعات ژنتیک مجرمان اشاره کرد.
سرویس محیط زیست ایسنا نیز در گفت و گو با حسین ولی‏خانی - کارشناس گونه‌های غیربومی آبزی – به نگرانی درخصوص ورود تیلاپیا به حوضه دریای خزر پرداخت.
پربازدیدترین اخبار ایسنا