همت معلمان میاندورود برای خانه دار شدن یک دانش آموز

همت معلمان میاندورود برای خانه دار شدن یک دانش آموز   11 دی -95

سرمایه کشور صرف سیاست جنگ افروری وتروریستی برون مرزی پاسداران  می شود. در مقابل معلمان محروم وزحمتکش باوجوداینکه حقوق شان زیر خط فقر اقتصادی است باید همت کنند تا دانش آموز میانرود خانه دار شود.
ساری – ایرنا – 27 معلم دبیرستان کوثر شهرستان 'میاندورود' استان مازندران آستین همت و تلاش بالا زدند و خانه ای برای خانواده یک دانش آموز این دبیرستان می سازند.

معلمان دبیرستان کوثر میاندورود با دیدن شرایط بد زندگی و معیشت خانواده 3 نفره کوثر عرب صاحبی ، دانش آموز پایه سوم متوسطه این دبیرستان 24 میلیون تومان کمک مالی پرداخت کردند تا سرپناهی برای این خانواده ایجاد کنند .
مهری قاسمی ، مدیر دبیرستان کوثر اسلام آباد شهرستان میاندورود به خبرنگار ایرنا گفت : این دانش آموز و خانواده اش در وضعیت و شرایط بسیار بدی زندگی می کنند .
وی ادامه داد : 7 سال قبل پدر خانواده آنها را ترک کرد و از آن زمان هزینه زندگی کوثر و خواهرش با درآمد کارگری مادرخانواده تامین می شود .
قاسمی به بیماری مادرزادی کوثر و انجام عمل جراحی مغز و گذاشتن دستگاه برای خروج مایعات و خون در سرش اشاره کرد و افزود : بیماری وی نیز هزینه های زیادی را بر این خانواده تحمیل کرد .
وی اضافه کرد : پیشتر معلمان با دادن بسته های حمایتی اقلام غذایی گوشت ، مرغ ، برنج و روغن این دانش آموز و خانواده اش را حمایت می کردند .
به گفته مدیر دبیرستان کوثر پس از مشاهده وضعیت و شرایط بسیار بد و نامناسب زندگی این خانواده ، ایده و فکر جمع آوری کمک معلمان برای ساخت خانه و سرپناهی برای آنان زده شد .
وی ادامه داد : سالها قبل مادر کوثر با هدف ساخت خانه ، زمینی را در روستای شهریار کنده خریده بود که با جمع آوری کمک معلمان ساخت آن از 3 ماه قبل آغاز شد .
قاسمی گفت : علاوه بر پرداخت کمک نقدی 24 میلیون تومانی توسط معلمان دبیرستان کمک های غیر نقدی همچون اهدای درب و پنجره نیز انجام شد .
وی با اشاره به اینکه اکثر مراحل ساخت خانه این خانواده انجام شد ، افزود : نوروز سال 96 این خانواده در خانه خود می توانند جشن عید را برگزار بکنند .
***
ساخت خانه برای دانش آموز فقیر اقدام بی نظیر معلمان دبیرستان کوثر
مدیر آموزش و پرورش میاندورود پرداخت هزینه ساخت خانه برای دانش آموز فقیر از سوی معلمان دبیرستان کوثر را اقدامی بی نظیر و ارزشمند نام برد .
بهروز عرب خزائلی به خبرنگار ایرنا گفت که هرچند آموزش و پرورش ردیف اعتباری برای پرداخت کمک هزینه به دانش آموزان محروم ندارد اما حضور و مشارکت انجمن اولیا و مربیان و خیران توانسته تا حدی این مساله را جبران بکند .
وی ادامه داد : دبیرستان کوثر اسلام آباد یکی از مدارس واقع در منطقه محروم و حاشیه شهرستان میاندورد است که 152 دانش آموز را زیر پوشش دارد .
7
هزار و 890 دانش آموز در 83 مدرسه شهرستان میاندورود مشغول تحصیل هستند .
گزارشگر: فاطمه قنبری قادیکلایی **انتشار دهنده :سید محسن حسن نیا
2096