گزیده خبرهای 17 اردیبهشت 91  قسمت -2
دولت احمدی نژاد 50 هزار طرح نیمه تمام دارد.
خوب در پایان ریاست جمهوری رفسنجانی تعداد طرح های زخمی شده وافتتاح شده وبه حال خود رها شده یا نیمه کاره 10 هزار بود .خوب طرح های 8 ساله ی دوران خاتمی و6 سال گذشته ی دولت ساده زیست عدالت محور اصول گراا ضافه شده که به آمار  50 هزار طرح نیمه تمام رسیده است که نسبت به سفرهای ماراتونی استانی و زنجیره ای طرح تصویب وافتتاح کردن رقم زیاد بالا نیست . مشروط بر اینکه این رژیم از زمان شکل گیری اش با دروغ وعوامفریب  ووعده های سر خرمنی دادن شروع شد که مقصر فقط رئیس جمهور خالی بند نمی باشد.
شفاف: فرشاد مومنی اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی از پرداخت 60 میلیارد دلار پول اضافی به طرح های اجرا شده توسط دولت در سال های گذشته خبر داد. به گفته وی این رقم هزینه تاخیر در اتمام طرح های عمرانی است. مومنی به همشهری اقتصاد گفت: طی سال های اخیر مجموع طرح های عمرانی معوق ملی از مرز 50 هزار طرح عبور کرده است. 
سایت حامی احمدی نژاد : جریان کثیفی سایت‌های حامی احمدی‌نژاد را فیلتر می‌کند
عجیب است کار به جایی رسیده است که سایت های وابسته به رئیس جمهور کشوری  فیلتر می شود که مدعی است ایران آزاد و امن ترین کشور ایران است .
دیگربان : سایت «عمار‌پرس» وابسته به تیم احمدی‌نژاد در واکنش به فیلتر شدن سایت «ندایی از درون» از دیگر سایت‌های این تیم نوشته که «جریان کثیفی پشت این فیلتر کردن های بی دلیل وجود داردسایت «ندایی از درون» هفته گذشته با انتشار یادداشتی شرکت در دور دوم انتخابات مجلس را انتخاب بین «افسد» و «فاسد» دانسته و نوشته بود شرکت در چنین انتخاباتی وظیفه نیست.این سایت که ماه‌ها بود انتقاد‌های تندی متوجه حامیان علی خامنه‌ای و محافظه‌کاران منتقد دولت احمدی‌نژاد می‌کرد عاقبت به سرنوشت ده‌ها سایت فیلتر شده تیم احمدی‌نژاد دچار شد.سایت «عمارپرس» جریان برادران لاریجانی و محمدباقر قالیباف را پشت سر فیلتر شدن سایت‌های تیم احمدی‌نژاد معرفی کرده و به صراحت آنها را «منافق» خوانده است.این سایت نوشته است: «قطعا جریان لاریجانی‌ها و قالیباف‌ها، از جریانات عمیق نفاق هستند که با چفیه و لباس روحانیت مخافانشان را له می کننداز زمان آشکار شدن اختلاف‌ها میان علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد٬ ده‌ها سایت و وبلاگ حامی احمدی‌نژاد فیلتر شده و گردانندگان آنها احضار و بازجویی شده‌اند.حسین نوبختی یکی از مسئولان رسانه‌ای تیم احمدی‌نژاد است که گفته می‌شود دو هفته پیش از سوی حفاظت اطلاعات قوه قضائیه بازداشت و همچنان در زندان به‌سر می‌برد.محمود احمدی‌نژاد با وجود گذشت بیش از یک‌سال از برخورد‌ها با فعالان رسانه‌ای حامی دولتش تاکنون حاضر نشده است از آنها حمایت کند.
رئیس جمهور لبنان: تحریم ها مانع رسیدن کمک های ایران هستند
این خبر خیلی  جالب است . چون روشنگری پیرامون موضوع وادعا های متفاوت  کرده است که شامل اعتراف به سیاست چوب حراج زدن بر منابع وذخایر کشور می باشد . همچنین لو دادن ربودن نان توی سفره مردم محروم ایران و باج دادن نه به حزب الله لبنان و رئیس جمهور سوریه بلکه به رئیس جمهور لبنان هم باج داده می شود تا در اتحادیه کشور های  عربی  همسو با عراق همچون از سوریه دفاع شود .مهم تر این هوار زده شده است که تحریم ها بیش از آنچه رهبر در خطبه نماز جمعه  ی تهران  خود  به درد آور وفلج کننده بودن تحریم ها اثر دارد که آشکارا زیرآب ادعای آمریکا نمی تواند بکند زده شده است .
رئیس جمهور لبنان گفت تحریم ها علیه ایران، مانعی در برابر کمک های این کشور به لبنان است.به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، میشل سلیمان اضافه کرد: تحریم های بین المللی علیه ایران مانع از بررسی پیشنهادات تهران در زمینه اعطای سلاح و برق به لبنان می شود.سلیمان در گفتگو با خبرنگاران در محل کاخ ریاست جمهوری لبنان در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا تحریم ها علیه ایران ، لبنان را از پذیرش پیشنهادات ایران در زمینه صادرات برق یا سلاح منع می کند یا خیر گفت: ما در زمینه توافقنامه های همکاری میان دو کشور مذاکره کردیم اما قطعنامه ها و احکام (تحریم) و  چگونگی مبادلات پولی و بانکی مانعی در برابر این کمک های ایران هستند. بخشی از قدرت لبنان، بانک های این کشور هستند و در همین ارتباط محدودیت ها و ممنوعیت هایی علیه بانک های لبنان وجود دارد که نمی توان از آنها عبور کرد.رئیس جمهور لبنان افزود: توافقنامه هایی میان تهران و بیروت امضا شده اند. منتظر شرایطی هستیم تا امضای توافقنامه های همکاری دیگری میان دو کشور تسهیل شود. ما همیشه برای بررسی چگونگی تامین مالی این همکاری ها با جامعه جهانی و بانک ها در حال مذاکره هستیم.
کارخانه قند مادنوش در آستانه تعطیلی/ 1150 كارگر بيكار شدند
وقتی آقازاده  های آخوندهایی همچون حائری شیرازی و مصباح یزدی  مجور ورود شرکت دارند .چرا نباید که صنعت نیشکر هفت تپه خوزستان ورشکست نشود و خبرهایی همچون تعطیلی کارخانه قند مادنوش در آستانه ی تعطیلی نباشد؟
ایلنا: یک فعال کارگری در سقز اعلام کرد: بیش از ۳۵۰ کارگر کارخانه قند ماد نوش سقز در اسفند ماه سال گذشته اخراج شده‌اند.محمد صالح حسینی در گفت گو با ایلنا ضمن اشاره به وضعیت بحراني واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی سقز اظهار داشت: کارخانه «قند ماد نوش» واقع در اين شهرک به دلیل کمبود مواد اولیه و نوسانات نرخ ارز دچار مشکل شده و در آستانه تعطیلی قرار دارد. دبير اجرايي خانه كارگر سقز ادامه داد: از مجموع ۱۶۰۰ کارگر کارخانه قند ماد نوش بیش از ۳۵۰ کارگر اخراج شده و ۸۰۰ کارگر در سال جدید تمدید قرارداد نشده‌اند. او با بیان اینکه واحد‌های تولیدی در سقز به جهت کمبود نقدینگی و به دليل تشديد تحریم‌ها ازتهیه مواد اولیه خود عاجز شده‌اند، اظهار کرد: به دليل كوتاهي در پرداخت مستمر حق بيمه کارگران موقت اين کارخانه، امکان استفاده از بیمه بیکاری برای بسياري از آنان مقدور نيست. اين فعال كارگري با انتقاد از عدم وجود برنامه‌هاي جامع حمايتي از جانب دولت در جهت توسعه اقتصادی و صنعتي در مناطق حساسي همچون سقز، عنوان کرد: افزایش مشکلات پولی و بانکی باعث شده است کارفرمایان شهر ما نتوانند به تعهدات خود در قبال كارگران‌شان عمل کنند. 
حسین زاغقر : خط فقر مطلق یک و نیم میلیون تومان است
خوب وقتی این رقم بیش از 3 برابر دستمزد تعیین شده از سوی دولت وکارفرما می باشد .کارگران  محروم  و زحمت کش چگونه باید کمبود نیاز ها را تأمین کنند؟ تازه اگر چنانچه تهدید اخراج کار گران را ناد یده بگیرند  و رشد تورم وگرانی و فقر و بیکاری  را هم در نظر نگیرند . در صورتیکه درون دولت اختلاس 3 میلیارد تومانی  رخ می دهد.
اعتماد : خط فقر همين‌جاست؛ جايي كه تو را از طبقات مختلف درآمدي جدا مي‌كند و وقتي در زير آن قرار ‌بگيري، توان گذران زندگي سخت مي‌شود. ركود تورمي به عنوان بدترين بيماري اقتصادي سال‌هاي اخير بسياري از گروه‌هاي درآمدي را در نزديكي اين خط قرار داده و شايد به حذف طبقه متوسط درآمدي جامعه منتهي شده است. اما خط فقر در كدام رقم ايستاده است؟ برخي از صاحب‌نظران اقتصادي خط فقر مطلق را 400 و 500 هزار تومان مي‌دانند، اما عده‌يي هم معتقدند خط فقر براي يك خانواده پنج نفره داراي سه فرزند محصل رقم يك ميليون و 500 هزار تومان است؛ نكته‌يي كه در گفت‌وگوي «اعتماد» با حسين راغفر، استاد دانشگاه و كارشناس اقتصادي مطرح شد و به تاثير گراني‌ها روي رفتارهاي اجتماعي جامعه پرداخته شد.(بخشی از مصاحبه وی) : شما در حال حاضر خط فقر را چه رقمي برآورد مي‌كنيد؟واقعيت اين است كه وقتي از نظر دولت اعلام خط فقر سركارگذاري است، چه فرقي مي‌كند خط فقر چه رقمي باشد! در كشور با توجه به تفاوت‌هاي فاحشي كه در سطوح توسعه‌يافتگي مناطق مختلف وجود دارد، خط فقر هم متفاوت و تفاوت‌هاي آن چشمگير است. در شهرهاي بزرگ و كلانشهرها خط فقر بالاتر است، اما به نظر مي‌رسد خط فقر مطلق در شهر تهران براي يك خانواده پنج نفره كه سه جوان در سطوح مختلف تحصيلي داشته باشند، حداقل يك‌ونيم ميليون تومان است.اين  رقم 400 و 500 هزار توماني كه برخي كارشناسان براي خط فقر مطلق اعلام مي‌كنند، بر چه اساسي است؟من اين ارقام را قبول ندارم. آيا مي‌توان با 400 هزار تومان به‌تنهايي در تهران زندگي كرد؟ يكسري از افرادي كه دانشگاهي‌اند، بخشي از مساله فعلي اقتصاد هستند و مشكلات كشور را اين گونه و اشتباه تعريف مي‌كنند. شما اگر بخواهيد خانه‌يي در اسلامشهر تهران اجاره كنيد، بايد ماهانه 400 هزار تومان با 12 تا 15 ميليون تومان رهن پرداخت كنيد. حالا بگوييد اين 400 هزار تومان بر چه اساسي اعلام مي‌شود؟