دروغ نامه ی کیهان 2 شنبه 8 خرداد ماه سال 1391
"حاکمان ایران همچون گذشته نگران هستند که چرا در مصر همچون عراق وبحرین و سوریه و لبنان آنچنان حضور و نفوذ ندارند تا بتوانند سیاست دشمنی با اسراییل وروند مذاکرات صلح با فلسطین را دنبال کنند . به ویژه در شرایط کنونی که مواجه با بحران هسته ای وتحریم وهسته ای و  در انزوا بودن در منطقه و جهان قرار دارند و اوضاع هم پیمان اصلی شان در منطقه بشار اسد  خطریست . بنابراین نیاز شدید به باز شدن روزنه ای برای عبور از بحران ها به خصوص بحران هسته ای دارند. برای همین انتخاب ریاست جمهوری مصر برای حاکمان ایران مهم می باشد"
 فرافکنی و صورت مسأله پاک کردن  یعنی همینگونه  تحلیل و نظر وارونه گویی از موضع طلبکارانه کردن  که یادداشت روز نویس غیر ایرانی ووامدار پیرامون  برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر ارائه کرده است . برای اینکه با فراموش کردن این واقعیت  که 22 خرداد88 در ایران چه گذشت  وپس از آن چه اتفاق افتاد .آنگونه واکنش اعتراضی مردم ایران که برای چندین ماه ادامه یافت .موجب جرقه ی قیام اعتراضی در تونس و سپس مصر ولیبی شد  ومعروف به بهار عرب شد . البته  ادامه ی آن  به سوریه کشیده شده است و بشار اسد خونریز وجنایتکار  راه گریزی از  برکناری و سقوط  ندارد.  ناگفته نماند  دلیل ماندن بر قدرت بشار اسد  بدلیل حمایت حاکمان  ایران و دیکته کردن شیوه ی جنایت آمیز با معترضان سوری بر خورد کردن به رئیس جمهور سوریه می باشد.  بهر حال  این قلم بر دست وامدار غیر ایرانی  مدعی شده  است آنچه به عنوان «نتيجه آراء مردم» در انتخابات مصر اعلام شد، تقريبا هيچ كس از مخالفان رژيم فاسد، ديكتاتور و وابسته حسني مبارك را قانع نكرد و تعجب توام با ترديد جدي در مورد صحت آنچه اعلام شد را برانگيخته است.  یعنی از موضع طلبکارانه آنگونه قلم زنی کرده است که گویا مردم ایران می پذیرند نتایج اعلام شده پس از برگزاری نمایش خیمه شب بازی های فرمایشی  در ایران که  از سوی  مقامات مسئول رژیم بربرمنش ضد بشری ایران  اعلام می شود . در صورتی که  از یاد رفته است که چگونه با کروبی و موسوی بر خورد شده است و اکنون اینان کجا هستند وچگونه با اینان بر خورد می شود؟مهمتر اینکه این قلم بر دست وامدار غیر ایرانی مجاز نیست تا برای  بیطرفی و مقایسه بگوید  تازگی علی مطهری در مورد  نقش سپاه پاسداران کودتاگر محور بر گزاری نمایش خیمه شب بازی بازار مکاره ی دوره ی نهم  چه گفت یا افشاگری کرده است  ؟  همینطور سپس  از سوی پاسداران کودتاگر وحامیان شان با وی برخورد شده یا  چگونه  به وی اتهام زده ومورد تهدید وتوهین واقع شده است ؟ بنابراین عجیب نیست  که یادداشت روز نویس وامدار غیر ایرانی برای چه با پر رویی خاص  ونادیده انگاشتن روش برگزاری نمایشات خیمه شب بازی ها در ایران ادعا کرده است  که نتايج اعلام شده  برگزاری انتخابات اخیر مصر با هيچ معيار و ميزاني سازگار نبود ه است . در ادامه  از  موضع  نماینده و سخنگوی همه جریانات  مصر  افزوده  در هيچ گمانه زني و نظرسنجي قابل قبول نیست که  آخرين نخست وزير رژيمي كه با يك انقلاب مردمي ساقط شده است هيچكس احتمال آن را نمي داد تا که نامي از احمد شفيق  در لیست نامزدان ریاست جمهوری مصر  حضور داشته است  تا چه رسد به اینکه نفر دوم برای دور بعد شود  . البته دلیل مخالفت  با احمد شفیق  برای این است که وی نامزدی است که مورد تأیید حاکمان ایران نمی تواند باشد. چونکه وی ارتشی و سکولار است  و در صورتی که وی رئیس جمهور مصر شود امکان موج سواری و فرصت طلبی کردن  با دستآویز ادعای رهبری جنبش بیداری اسلامی منطقه داشتن  برای حاکمان  ایران  وجود ندارد  تا مدعی شوند که رئیس جمهور مصر جزو پیرو خمینی شیاد وجانشین وی خامنه ای شیاد تر از وی می باشد .  بهرصورت قلم بر دست یادداشت روز نویس محور انتخابات ریاست جمهوری  مصر اینگونه از موضع هم لهجه  بودن با پاسدار شریعتمداری قلم زنی  همراه با پیش گویی کرده  است :
"مردم مصر در انتخابات مجلس شعب (قانونگذاري) كه در فاصله 7 آذرتا 21 دي سال گذشته برگزار شد حضور حدود 55 درصدي خود را به ثبت رساندند ولي آنچه در روزهاي جمعه و شنبه گذشته بطور غيررسمي اعلام شد از مشاركت زير 50 درصد مردم حكايت مي كند و اين در حالي است كه از يك سو در همه كشورها مشاركت در انتخابات رياست جمهوري بنا به دلايلي از انتخابات مجلس بيشتر است  در انتخابات 4 ماه پيش مجلس شعب مصر سه حزب اسلام گرا- آزادي و عدالت، النور و الوسط- مجموعا 368 كرسي از 498 كرسي يعني نزديك به 80 درصد از آراء و كرسي ها را بخود اختصاص دادند در اين ميان اگر 10 درصد آراء مسيحي ها- قبطي ها- را هم جداگانه حساب كنيم مجموع آراء غيراسلام گراها -شامل هواداران رژيم سابق، غرب گراها، چپ گراها و ملي گراها- به حداكثر 10 درصد مي رسد. در حالي كه آنچه بعنوان انتخابات رياست جمهوري به فاصله حدود 4ماه پس از انتخابات مجلس اعلام شده است كاملا معكوس مي باشد! مجموع آراء غير اسلام گراها حدود 5/9ميليون و مجموع آراء اسلام گراها حدود 3/12ميليون بوده است اگر با تسامح مجموع آراء اين پنج نفر را مساوي با مجموع آراء مصريان به حساب آوريم به اين معناست كه آراء اسلامگراها ظرف 4 ماه از 80 درصد به حدود 43 درصد نزول كرده و آراء جريانات غيراسلامگرا - با احتساب آراء قبطي ها- از 20 درصد به حدود 57 درصد صعود كرده است كه در اين ظرف زماني- نه تنها در مصر بلكه در هر كشور ديگري هم- كاملا غيرمنطقي و غيرموجه است.بايد بگوئيم اسلام گراها يا اصلاً نبايد به قدرت برسند و يا اينكه پيش از بدست گرفتن قدرت در مورد پايدار بودن روابط مصر و رژيم تل آويو- و از جمله حفظ معاهده كمپ ديويد- تعهد بدهند و اين همه در حالي بود كه برخلاف رسم مألوف اخواني ها كه دست خود را به آساني رو نمي كنند آقاي محمدالمرسي با نگاه به شدت نارضايتي توده هاي رأي دهنده به مناسبات مصر و رژيم صهيونيستي با صراحت اعلام كرد كه: «ما اسرائيل را دشمن دانسته و ارزشي براي معاهده ذلت بار كمپ ديويد قائل نيستيم». بعد از اعلام نتايج انتخاباتي آمريكايي ها، سعودي ها و رژيم صهيونيستي از نتايج ابراز رضايت كرده و آن را يك نشانه خوب براي حفظ مصر دانستند"
در خاتمه اینکه حاکمان ایران همچون گذشته نگران هستند که چرا در مصر همچون عراق وبحرین و سوریه و لبنان آنچنان حضور و نفوذ ندارند تا بتوانند سیاست دشمنی با اسراییل وروند مذاکرات صلح با فلسطین را دنبال کنند . به ویژه در شرایط کنونی که مواجه با بحران هسته ای وتحریم وهسته ای و  در انزوا بودن در منطقه و جهان قرار دارند و اوضاع هم پیمان اصلی شان در منطقه بشار اسد  خطریست . بنابراین نیاز شدید به باز شدن روزنه ای برای عبور از بحران ها به خصوص بحران هسته ای دارند. برای همین انتخاب ریاست جمهوری مصر برای حاکمان ایران مهم می باشد.
هوشنگ بهداد
دروغ نامه ی کیهان 2 شنبه 8 خرداد ماه سال 1391
توطئه چند وجهي عليه انقلاب مصر (يادداشت روز)