گزیده خبرهای 2 خرداد 91. قسمت -2
هيچ يك از طرف‌هاي كرد تمايلي به حضور منافقين در عراق ندارند
عجیب است هرروز  مسعود بازرانی رهبر اقلیم کردستان عراق علیه ی آلت دست حاکمان ایران نوری مالکی  مزدور افشا گری می کند وانتقاد شدید به مداخله گری حاکمان ایران در امور داخلی عراق می کند .ولی بطور وارونه اینگونه  به نقل کردهای عراق  علیه ی حضور  مجاهدین در عراق شده است .
رئيس حزب مستقبل كردستان عراق (كادحين سابق) گفت: گروهك منافقين گروهي تروريست هستند و هيچ يك از طرف‌هاي كرد عراق تمايلي به حضور آن‌ها در خاك اين كشور ندارند. قادر عزيز در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني هابيليان افزود: مجاهدين خلق يك گروه تروريستي است كه فقط دشمن ملت ايران نيست، بلكه دشمن مردم عراق و كردها است و علاوه بر آن، دوشادوش صدام در سركوب كردها حضورمستقيم داشته است. اين سياستمدار كرد عراقي با اعلان اينكه گروهك منافقين از سوي بيگانگان حمايت مي‌شود و حضور آن‌ها براي عراق بحران‌ساز است، اخراج عناصر اين فرقه از كشور عراق را خواستار شد و گفت:همان‌طور كه مي‌دانيد روابط ميان ايران و عراق روابطي حسنه، استراتژيك و برادرانه است و ما نمي‌خواهيم اين مناسبات به دليل حضور منافقين آسيب ببيند. رئيس حزب مستقبل درباره حمايت برخي از سياستمداران عراقي از منافقين افزود: همه مي‌دانند كه اين گروهك از سوي برخي طرف‌هاي داخلي و خارجي معاند ايران حمايت مي‌شود و به طور يقين مواضع اين سياستمداران امتداد حمايت‌هاي آن گروه‌هاي مخالف ايران است و دليل حمايت آنان نيز همانطور كه گفته شد دشمني و مخالفت با جمهوري اسلامي ايران است. عزيز درباره شايعات منتشر شده مبني بر احتمال حضور منافقين در كردستان عراق، ضمن رد اين ادعاها گفت: اين گروهك مخالف كردها است و براي سركوب ما در كنار صدام ايستاد از اين جهت تمامي طرف‌هاي كرد مخالف حضور آنها در كردستان عراق هستند.
كوچ دسته جمعي تروريستهاي عرب از عراق به سوريه
فرا فکنی ونعله وارونه زدن و آدرس غلط دادن   یعنی همین  چون اعزام سپاه قدس وعوامل عراقی وحزب الله لبنان به سوریه اکنون برای صورت مسأله پاکک ردن این چنین وارونه گویی شده است که گویا عوامل تروریستی رژیم فاشیستی مذهبی در سوریه حضور ندارندو مرتکب جنایت نمی شوند.
يك سايت غربي از انتقال گروههاي تروريستي موجود در عراق به سوريه براي شركت در اقدامات خشونت آميز و مسلحانه پرده برداشت. به گزارش پايگاه اينترنتي آمريكايي "استراتژي پيج" نوشت سرگرم شدن تروريستها به سوريه،عراق را امن‌تر كرده است. به نوشته اين سايت در طول سال گذشته عملياتهاي تروريستي در عراق كاهش چشمگيري داشته است كه دليل آن رفتن تروريستها به سوريه است كه به بهانه ساقط كردن بشار اسد اين كشور را تبديل به ماوايي براي تروريستها كرده‌اند. اين سايت همچنين علت ديگر دليل كاهش عملياتهاي تروريستي در عراق را مبارزه شديد نيروهاي امنيتي عراق با اين تروريستها عنوان كرده است. افشاي كوچ تروريستهاي عرب از عراق به سوريه براي انجام اقدامات مسلحانه و خشونت آميز در اين كشور با سكوت غربي‌هايي كه مدعي مبارزه با القاعده هستند، روبرو شده است و آنها با موضع تامل برانگيز خود در برابر فعاليتهاي القاعده در عراق كه حتي بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد هم بر دست داشتن آنها در اقدامات تروريستي صحه گذاشته است، دوگانگي معيارهاي غربي را بيش از پيش آشكار كرد.
نقش پررنگ علاء الدین بروجردی در اختلاس میلیاردی؛ در پی اعترافات معاون وزارت صنایع
مشخص نیست که این چگونه پیگیری اختلاس گران 3 هزار میلیارد تومان بانکی از سوی دستگاه فاسد قضاییه تبعیض آمیز می باشد که نه این عضو مکاره وآقازاده هایش را با زداشت نکرده بلکه رد صلاحیت همنشد ووارد بازار مکاره ین هم شده است؟ در صورتیکه هرروز گزارش خبری از بازداشت متهمان بیشتر جریان  انحرافی درون دولت داده می شود؟ یا اگر علی مطهری فاش سازد که نقش پاسداران کودتا گر در نمایش خیمه شب بازی وتقلبات چه بوده است تهدید به ابطال عضویت وی در بازار مکاره ی نهم می شود
سحام نیوز: یک مقام مسوول در وزارت صنایع با بیان اینکه برای دادن مجوز شهرک صنعتی به گروه آریا تحت فشار سیاسی بودم گفت: در کیفرخواست آمده است من به دریافت ۹۰۰ میلیون تومان رشوه اقرار کرده ام که این موضوع را به طور کل تکذیب می کنم.
به گزارش مهر، در ادامه یازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده فساد مالی، قاضی دادگاه پس از حضور آقای خ. الف، در جایگاه خطاب به وی گفت: برای من سخت است به معاون وزیر که امین دولت است تفهیم اتهام کنم اما این وظیفه ماست.سپس متهم در دفاع از خود گفت: اتهاماتم را قبول ندارم. لحظه ای در خدمت رسانی تعلل نکردم. سوابق من در دوره های خدمت را مورد ارزیابی قرار دهید. در شهرک های صنعتی ۱۸۰۰ هکتار زمین را از دلالان پس گرفتم. صدها شرکت صوری که از پتروشیمی مواد اولیه را می گرفتند به اطلاعات معرفی کرده و با کمک سربازان گمنام امام زمان با آنها برخورد کردیم. درباره همکاری بنده با مه آفرید و شرکت ایمیدرو باید بگویم که من از تاریخ اول شهریور سال ۹۰ به عنوان مدیر ایمیدرو انتخاب شدم که این ۲۰ روز پس از دستگیری مه آفرید بود. در طول فعالیتم با فساد و تبانی مقابله کردم. برای نمونه قصد داشتند یک معدن را به ارزش ۴٫۵ میلیارد دلار به بزرگترین بدهکار بانکی بدهند که من با آن مخالفت کردم. این مخالفت باعث شد تهدید به عزل شوم. ۵ سال دستگاه های مسئول به دنبال قیمت گذاری معادن بودند که من ۵ ماه پس از آغاز فعالیتم قضیه را حل کردم.وی افزود: با تلاش های من برای نخستین بار سنگ آهن خام به بورس رفت. مواد اولیه خام را به خارج از کشور صادر می کردند و صنایع پایین دست مجبور به واردات آن بودند من جلوی صادرات را گرفتم و تا الان کوچکترین خیانتی به اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران نکردم. در کیفرخواست آمده است من به دریافت ۹۰۰ میلیون تومان رشوه اقرار کرده ام که این موضوع را به طور کل تکذیب می کنم. برای دریافت این وجه یک سری اتفاقاتی افتاد که باید ابتدا به توضیح آن بپردازم.مقام مسسول در وزارت صنایع و معادن ادامه داد: شرکت ایمیدرو و ستاد فولاد کشور دو شخصیت مستقل هستند. وزیر وقت صنایع برای حل برخی مشکلات موجود در فولاد اعضای ستاد فولاد کشور را تعیین کرد تا با میزان عرضه و تقاضا مشکلات در این حوزه را برطرف کند.معاون معدنی وقت وزیر صنایع، مدیر عامل شرکت فولاد، دو کارشناس و رئیس ایمیدرو از اعضای این فساد هستند که در آنجا میزان سهمیه شمش فولاد تعیین می شود.وی ادامه داد: تا قبل از یکم شهریور سال ۹۰ من در این ستاد هیچ نقشی نداشتم. موضوع افزایش سهم شمش گروه ملی توسط من درست نیست. اگر کسی ثابت کند تا یکم شهریور سال ۹۰ من در این فساد شرکت داشتم تمام اتهامات را قبول می کنم.مدیرعامل شرکت ایمیدرو درباره تحویل زمین به گروه آریا برای راه اندازی شرکتهای صنعتی نیز گفت: از سال ۱۳۷۹ گروه آریا در شهرک های صنعتی شروع به گرفتن زمین کرده بودند و تا زمان دستگیری مه آفرید من نمی دانستم او با شرکت های مختلف اقدام به گرفتن زمین در شهرک های صنعتی می کند آنها حتی یک بارهم برای گرفتن زمین به من مراجعه نکردند. البته ۶ یا ۷ مورد زمین گرفتند که همه آنها در استانها بود.خ . الف در ادامه دفاعیات خود درباره شهرک صنعتی سلیکون متان نیز گفت: گروه آریا در جلساتی که داشتیم اعلام کردند برای راه‌اندازی این شهرک در بروجرد نیاز به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار دارند در آن جلسه مسئولان وزارتخانه و بانکی حضور داشتند. به من نیز دستور داده شد ظرف ۱۰ روز مجوز شهرک صنعتی را صادر کنم.
افتتاح سه باره یک پروژه پتروشیمی با حضور احمدی‌نژاد
کشف جدیدی نیست جز اینکه کپی برداری ترفند های تبلیغاتی رفسنجانی را پاسدار احمدی نژاد تکرار کرده است .
نماینده بندر ماهشهر در مجلس گفت پروژه طرح تولید پی وی سی پتروشیمی اروند که امروز با حضور احمدی نژاد افتتاح شده، پیش از این هم دو بار افتتاح شده بوده و اکنون با چهار سال تاخیر و به طور ناقص بهره برداری می رسد.به گزارش کلمه ، خلیل حیات‌مقدم که با خبرگزاری خانه ملت گفت و گو می کرد، با بیان اینکه این پروژه از طرح‌هایی بوده که انحراف از مسیر فراوانی داشته است، همچنین گفت: در شرایط کنونی حدود ۴۰ درصد از ظرفیت این طرح فعال است و طرح تولید پی وی سی پتروشیمی اروندهنوز به ظرفیت کامل نرسیده است.وی با تاکید بر اینکه افتتاح امروز سومین مراسم افتتاحیه است که انجام شد، افزود: حتی رسانه‌ها و جراید هم در انعکاس مراسم‌های افتتاحیه قبلی حضور داشتند.هفته پیش هم احمدی نژاد وعده احداث فرودگاهی را داده بود که سالها قبل در دولت خاتمی افتتاح شده و به بهره برداری رسیده بود.
14 متهم به قاچاقچ موادمخدر اعدام شدند
مگر هنوز ابهامی وجود  دارد که افزایش اعدام ها و دو بار به مسلخ بردن محرومان وقربانیان نگون بختان دست پروردگان رژیم ضد بشری و قرون وسطایی ناشی از چیست؟ البته اینان جزو قربانیان مذاکره ی هسته ای بغدادو زهر چشمگیری از شروع خرداد ماه پر حادثه می باشد.
حکم اعدام 14 قاچاقچی عمده موادمخدر سحرگاه روز دوشنبه اجرا شد.در این گزارش ادعا شده رسیدگی به اتهامات این افراد با حضور وکلای آنان انجام شد و بنا به آرای صادره ، تمامی اموال محکومان یاد شده که از محل قاچاق مواد مخدر تهیه شده بود ، به حکم دادگاه مصادره گردید.به گزارش مهر، در پی صدور احکام یاد شده، محکومان مذکور تقاضای عفو داشتند که پس از رسیدگی تقاضای عفو آنان نیز رد شده بود.با اعدامهای امروز تعداد اعدام شدگان در 10 روز اخیر به 49 نفر رسید.
میتسوبیشی ژاپن، نزدیک سه میلیارد دلار ایران را بلوکه کرد
بنا بر ادعای مضحک پاسداری شریعتمداری د ر شبکه  یک سازمان پشم وشیشه  مدعیست که تحریم بی اثر است. یاا ینکه تأثیرات بسیار کمی داشته است .
تابناک : بانک  میتسوبیشی ژاپن، دو میلیارد دلار از اموال ایرانی نزد این کشور را بلوکه کرده است و قصد پس دادن آن به ایران را ندارد.به گزارش «تابناک»، مقامات این بانک اعلام کرده‌اند: دو میلیارد و ششصد میلیون دلار از اموال ایران را به دستور دادگاهی در آمریکا بلوکه کرده‌اند. این دادگاه این حکم را به ادعای دست داشتن ایران در انفجار مقر آمریکایی‌ها در بیروت در سال ۱۹۸۳ و برای پرداخت غرامت به حادثه دیدگان و بازماندگان صادر کرده است.بنا بر این گزارش، هرچند این حکم دادگاه نیویورک، دردسرهایی را درست کرده و تعارضاتی با سیستم حقوقی ژاپن داشته است، به ظاهر بانک ژاپنی، این دستور را اجرا کرده، چرا که بر پایه حکم صادره، توقیف اموال ایران، تنها مشمول دارایی‌های این کشور در آمریکا نیست.گفتنی است، مدیران این بانک تا کنون خبری از جزییات این تصمیم خود منتشر نکرده‌اند، ولی آنچه مسلم است، این که این بانک، حجم بالایی از نقل و انتقالات پولی با ایران را انجام می‌دهد؛ اما هنوز مشخص نیست این مبلغ را از چه منبعی برداشت خواهند کرد!اینها همه در حالی است که تا کنون مقامات ایرانی به این تصمیم بانکی، واکنش نشان نداده‌اند و مشخص نیست چه سیاستی در این باره در پیش گیرند