دو گزارش خبری وتصویری مذاکره هسته ای در بغداد. 4 خرداد 91
چرا مدافعان سیاست مماشات گرانه حامی مذاکرات هسته ای نمی گویند که این چگونه ادعای کمدی وارونه ی پیشرفت مذاکره کردنی است که برای سالیان متمادی سیکل وار تکرار شده است؟  چند سال است که  از فاش شدن اهداف پنهانی هسته ای از سوی مجاهدین  می گذرد ؟ برای چه این مذاکرات مارتوانی هسته ای تا کنون ادامه داشته است گیر اصلی کار پیچیده و یا موانع چه بوده است؟  برای چه اینقدر مذاکرات  ادامه  دار شده  است؟ مهمتر اینکه گذشته از این ادامه دار شدن سیاست وقت کشی بازی موش وگربه که خیلی طولانی شده است ومشخص نیست تا چه زمان قرار است ادامه یابد. ولی آنچه عریان شده وانکار شدنی نمی باشد بمرور بر ضریب افزایش غنی سازی اورا نیوم افزوده شده است و حاکمان ایران به اهداف هسته اشان نزدیک تر شده اند.طوریکه برای پیشبرد این سیاست تحریم ها و عوارض جانبی رشد واردات وتورم وگرانی وفقر وبیکاری همراه با فاصله ی طبقاتی را پذیرفته و آن را  به مردم ایران تحمیل نموده اند که شرایط بسیار سخت وطاقت فرسایی می باشد . زیرا که ربط به اهداف هسته ای دارد . همانگونه که ادامه این سیاست به زیان مردم وکشور ایران تمام شده است وترکش تهدید آمیز به کشور های منطقه و به خصوص کشور های همسایه اصابت کرده است . بدون شک  طولی نخواهد کشید که غرب هم طعم ضرر وزیان اقتصادی وتهدید صلح و امنیت نه منطقه این سیاست مماشات گرانه را در غرب خواهد چشید. برای همین است که گزارش گر خبررسانی دروغ پرداز پاسداران فارس با گزارش این دو خبر ضمیمه شده نوعی ابراز شادمانی کرده است .
کاخ سفید: ادامه مذاکرات در بغداد "نشانه پیشرفت" است.خبرگزاری فارس: سخنگوی کاخ سفید امروز در خصوص مذاکرات بغداد تصریح کرد که ادامه مذاکرات ایران در بغداد در ادامه گفت‌وگوها در استانبول، "نشانه پیشرفت" است.
گزارش فارس از نشست بغداد.دور بعدی مذاکرات بغداد فردا برگزار می‌شود.خبرگزاری فارس: دور دوم مذاکرات ایران و 1+5 فردا(پنجشنبه) برگزار می‌شود.
به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به بغداد، دور نخست گفت وگوهای ایران و 1+5 ساعت 12:30 (چهارشنبه) با حضور هیئت های مذاکره کننده ایران، 1+5 (آمریکا،آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بغداد آغاز شد.قرار بود دور دوم این گفت‌وگوها عصر امروز برگزار شود که این گفت‌وگوها به فردا موکول شد.



به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "کونا" کویت، "جی کارنی" امروز چهارشنبه تصریح کرد که این واقعیت که مذاکرات ایران در بغداد درباره برنامه هسته ای این کشور هم اکنون در ادامه دور اول این مذاکرات در حال انجام است، یک "نشانه پیشرفت" به حساب می آید.وی ادامه داد: دور اول مذاکرات ایران و 1+5 در استانبول حائز اهمیت بود زیرا ایران بر برنامه هسته ای خود تمرکز کرد و امیدواریم که این مسئله ادامه داشته باشد.کارنی در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: من هیچ بازخوانی از مذاکرات امروز بغداد نداشتم اما می توانم بگویم که ما می خواهیم که شاهد موفقیت این تلاش ها باشیم. هرگونه فرایندی نیاز به اقدامات دوطرفه دارد و ایران باید نشان دهد که با جدیت نگرانی های جامعه بین الملل درباره برنامه هسته ای اش را مورد خطاب قرار می دهد.سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: این واقعیت که گام های رو به جلویی برداشته شده است، قطعاً ارزشمند است اما ما ایران را از اقداماتی که انجام می دهد و نه براساس وعده هایش مورد ارزیابی قرار می‌دهیم و به همین دلیل با دیگر همپیمانان و شرکای خود به اعمال فشارعلیه ایران از طریق تحریم ها ادامه می‌دهیم و در  مسیری جداگانه نیز با گروه 1+5 همکاری داریم تا از طریق دیپلماتیک به رفع مسئله هسته ای ایران بپردازیم.کارنی در خصوص انتخاب بغداد بعنوان مکان این مذاکرات گفت: ما به طور قطع در خصوص اینکه بغداد به عنوان مکان مذاکرات است، احساس راحتی داریم. فکر می کنم این مسئله جایگاه کنونی عراق را نشان می دهد و این به طور قطع حائز اهمیت است اما در ورای آن، تمرکز ما بر مکان یا نماد مذاکرات نیست بلکه محتوای مذاکرات است.