نقد و بررسی : (يادداشت روز)دروغ نامه ی کیهان " پيچ مجلس نهم به سوي اولويت ها "
"چگونه است که  با نقل قول کردن  اعتراف شده امیر کبیر در 3 سال که در رأس دولت بود خیلی کارها کرد .ولی  بیان واقعیت سانسور شده و گفته نشده است مدعیانی که می خواهند فضا را تسخیر کنند وجهان را تغییر دهند واصلاحش نمایند و قدرت بر تر منطقه هستند که از خمینی شیاد گرفته که بنیانگذار رژیم فاشیستی مذهبی نا متعارف بود تا  خامنه ای که جانشین وی شده و رفسنجانی که سوگلی اش بود و  ملقب به امیر کبیر ثانی یا دوم  شد و سایر دولت مردان در مدت 33 یعنی 11 برابر بیش از زمان قدرت امیر کبیر فرصت داشته اما فقط  تا توانسته اند  گلاب زده و جنایت و خیانت و غارتگری   نموده و با سیاست چوب تاراج  زدن بر منابع وذخایر کشور  وجنگ افروزی کشور را نابود و اقتصاد را ورشکست کرده وروز گار مردم ایران به ویژه محرومان که 80% جمعیت کشور را تشکیل می دهند تباه و به روز سیاه کشانیده اند؟"
چگونه است که  با نقل قول کردن  اعتراف شده امیر کبیر در 3 سال که در رأس دولت بود خیلی کارها کرد .ولی  بیان واقعیت سانسور شده و گفته نشده است مدعیانی که می خواهند فضا را تسخیر کنند وجهان را تغییر دهند واصلاحش نمایند و قدرت بر تر منطقه هستند که از خمینی شیاد گرفته که بنیانگذار رژیم فاشیستی مذهبی نا متعارف بود تا  خامنه ای که جانشین وی شده و رفسنجانی که سوگلی اش بود و  ملقب به امیر کبیر ثانی یا دوم  شد و سایر دولت مردان در مدت 33 یعنی 11 برابر بیش از زمان قدرت امیر کبیر فرصت داشته اما فقط  تا توانسته اند  گلاب زده و جنایت و خیانت و غارتگری   نموده و با سیاست چوب تاراج  زدن بر منابع وذخایر کشور  وجنگ افروزی کشور را نابود و اقتصاد را ورشکست کرده وروز گار مردم ایران به ویژه محرومان که 80% جمعیت کشور را تشکیل می دهند تباه و به روز سیاه کشانیده اند؟ تازه با آویزان شدن به ولی فقیه و نقل از وی کردن و  نام بردن از امیر کبیر در راستای   افتتاح بازار مکاره ی دوره ی نهم و اهداف مشخص که مرتبط به اختلافات وباند بازی های ناشی از جنگ قدرت وثروت است. این چنین با نقل قول از خامنه ای کردن تلاش کرده تابلو و جایگاه بازار مکاره و4 سال فرصت را برجسته کرده باشد:
"يكي از نام هاي داراي افتخار در تاريخ ما- به همان اندازه اي كه واقعيت دارد- اميركبير است. اميركبير در كشور ما سه سال در راس دولت بوده است. معلوم مي شود سه سال وقت خيلي زيادي است. همه كارهايي كه اميركبير انجام داده و همه خاطرات خوبي كه تاريخ و ملت ما از اين شخصيت دارد، محصول سه سال استآنچه در بالا آمد فرازهايي از بيانات حكيمانه رهبر معظم انقلاب اسلامي در 8 سال پيش و در ديدار با نمايندگان مجلس هفتم است كه در آغاز به كار آن مجلس با «آقا» ديدار كرده بودند. ايشان در همان ديدار پيش از معطوف كردن نگاه نمايندگان مجلس به اهميت زمان و مثال زدن نمونه عيني- اميركبير- كه در زمان محدود سه ساله كارهاي بزرگي انجام داده است خطاب به نمايندگان كه به خانه ملت راه يافته اند مي فرمايند: «چهار سال وقت زيادي است، به شرط آن كه از همه ساعات و روزهاي آن استفاده شود، نه اين كه توقع زيادي داشته باشيم. از همه وقتي كه براي مجلس مقرر است بايد به نحو صحيح استفاده شود، آنگاه چهار سال، وقت واقعا قابل عرضه اي است"
در دنباله وکیل تسخیری نقال  یادداشت روز نویس بدون توجه  به پیامد  نقل قول کردن از ولی فقیه  که هنگام بازگشایی بازار مکاره ی هفتم وهشتم با ادعای اصول گرایی چه گفته یا رهنمود داد. نادانسته مرتکب   نوعی خود زنیشده است .چونکه  وبا چیز بد بو  بازی کرده وبوی گندش  را بیشتر در آورده است . زیرا که نقش دکوری و روضه خوانی یا مخ زنی های گذشته  رهبر را بر جسته  کرده  که چگونه بازده ی وارونه داشته است . از سوی دیگر بی بو وبی خاصیت و آلت دست بودن بازار مکاره را فاش کرده است و آشکارا اعتراف به اصلاح نا پذیری رژیم فاشیستی مذهبی کودتایی نا متعارف  نموده است . همچنانکه اینگونه بازگویی گزینه ای رهبر ولی فقیه و مانور  تبلیغاتی محورش دادن تداعی کننده ی داستان تف و تاق و ریش است .  مهمتر اینکه  آویزان به ترفند تبلیغاتی جنبش بیداری اسلامی منطقه شده است  که مترادف و  دستآویز ادعای مبارزه با آمریکا پس از اشغال سفارت آمریکا در 13 آبان 58 در تهران است . برای اینکه ترفند تبلیغاتی جدید  بهانه  ای برای سر پوش گذاشتن بحران های درونی و بیرونی ومنزوی در منطقه و جهان می باشد تا که  بشود اینگونه  با تشریح نقش بازار مکاره ی جدید  از موضع ضعف قدرت طلبی ومشروعیت تراشی شود"
"چهار سال پيش -خرداد 87- و در آغاز به كار مجلس هشتم نيز نمايندگان راه يافته به خانه ملت با رهبر انقلاب ديدار كردند و اين بار «آقا» در تبيين جايگاه حساس و كليدي مجلس كه به تعبير امام راحل عظيم الشان «در راس امور بودن» ويژگي ممتاز آن است بر اين نكته راهگشا و راهبردي انگشت گذاشتند: «اين قانوني كه شما داريد تنظيم مي كنيد، در واقع نرم افزار حركت عظيم اين كشور است همگان شاهد بودند كه مردم در انتخابات 12 اسفند و در ادامه انتخابات 15 ارديبهشت سنگ تمام گذاشتند و حتي فراتر از انتظار مسئولان يك حماسه بزرگ و ماندگار را رقم زدند. از سوي ديگر، شرايط حساس و مهم منطقه اي كه در بستر تحولات بيداري اسلامي رو به حركت و تكامل است و در افقي گسترده تر و بالاتر از آنچه كه در دنيا در حال وقوع است به تعبير رهبر بصير انقلاب اسلامي يك «پيچ تاريخي» را نشان مي دهد. اين پيچ كه دنيا در حال عبور از آن است يك نظم جديد را نويد مي دهد. نظمي كه بدون شك جهان اسلام به پيشقراولي جمهوري اسلامي بايد در آن به قدرتي و قطبي تعيين كننده در مناسبات جهاني تبديل شود.بنابراين هرچه ايران اسلامي براساس ظرفيت ها و پتانسيل بزرگ خود در صحنه و پهنه سياست بين الملل پيشرفت و شتاب بيشتري داشته باشد الهام بخش جريان ها و نهضت ها و تحركات اسلام گرايانه و عدالت طلبانه (معترضين به نظم موجود كنوني دنيا) خواهد بود. "
عجیب است که وکیل تسخیری  قلم بردست یادداشت روز نویس  نگفته است  که مگر با وجود جایگاه ولی فقیه وقدرت واختیارات نا محدود و غیر پاسخگو بودنی که دارد و  آشکارا هر زمان اراده کند  قانون شکنی می نماید. هنوز قانون دارای اعتبار می باشد ؟یا اینکه آیا نهاد قانونگذاری موسوم به مجلس  مستقل وغیر وابسته و در رأس همه امور است؟ که این وکیل تسخیری   اینگونه تأکید بر موتور متحرکه  بازار مکاره  نهم یا به حساب مجلس کرده و دستور العمل برایش تبیین وترسیم کرده است :
"از آنجايي كه موتور متحركه كشور نيز قوانين موضوعه هستند و نرم افزار حركت كلان و رو به جلوي جامعه در مجلس تهيه و تصويب مي شود نقش بي بديل و موثر مجلس شوراي اسلامي كه در كلام عميق و دقيق رهبري؛ «مركز و قله و به تعبيري ويترين مجموعه نظام اسلامي است كه جلوي چشم قرار دارد» غيرقابل خدشه است. بنابراين مجلس نهم بايد مقارن با اين فضاي مورد اشاره و شناخت صحيح و اصولي از مسايل داخلي و خارجي بدون فوت وقت و رعايت تقدم و تأخر در اولويت ها وظيفه تاريخي خود را به سامان برساند. اما پيرامون اولويت ها و تقدم «اهم»ها بر «مهم»ها نكاتي قابل تأمل است كه به اقتضاي اين ستون برخي از آنها در پي خواهد آمد.وظيفه خطير و پيش روي مجلس نهم ايجاب مي كند كه اين مجلس از چالش هاي بي فايده سياسي و مجادلات حاشيه اي پرهيز كند. آفت بزرگ مجلس به گواهي تجربه تلخي كه در يكي از دوره هاي مجلس بوجود آمد قرار گرفتن نمايندگان ذيل چتر سياست زدگي است. نكته ديگر كه با نكته قبلي كاملا مرتبط است پرهيز نمايندگان محترم مجلس از يك بدعت ويرانگر است كه متأسفانه در سال هاي گذشته شيوع داشته است و آن رسانه اي كردن اختلافات قواست به جاي آنكه در جلسات كاري راه حل براي آن ارائه دهند. جايگاه سياسي مجلس كه در واقع عصاره و خلاصه ملت است اقتضاء مي كند مجلس در محيطي فارغ از هياهو و غوغاگري و جنجال سازي، سازوكاري را بيابد كه در جهت صحيح و به سمت اهداف عاليه پيش برود.نمايندگان كنوني مجلس نهم بايد برنامه اي راه گشا پيرامون مشكلات اقتصادي مردم را بصورت مستمر دنبال نمايند.  در امتداد نكته اخير آنچه كه حائز اهميت است استفاده از اهرم ها و ابزارهاي نظارتي در كنار ظرفيت قانون گذاري بخصوص در مسايل و مشكلات اقتصادي است. بطور خاص و ويژه نقش ديوان محاسبات در تقويت نظارت مجلس بسيار كليدي است. از سوي ديگر اين حق مجلس است كه از ديگر اهرم هاي نظارتي خودش مثل سوال و تذكر و... در جاي خود و بيرون از محاسبات و مناسبات جناحي بهره ببرد.متاسفانه آنچه كه به نظر مي رسد در كارويژه هاي حساس و حياتي مجلس در دوره هاي اخير اتفاق افتاده است نماي كاريكاتورگونه اي را در برابر افكار عمومي ترسيم مي نمايد؛ يعني بعد «نظارتي» تا حدودي مغفول مانده است، گويا كه مجلس فقط وظيفه قانون گذاري داشته است!بالاخره از ديگر اولويت هاي اساسي و اصلي مجلس نهم كه بايد نمايندگان محترم اهتمام ويژه اي نسبت به آن داشته باشند مقوله مبارزه با فساد اقتصادي و مالي است.هرچند قوه قضاييه با مديريت كنوني و اين روزها و ماه ها عزم خود را جزم كرده است تا بدون تبعيض و خطوط قرمز كذايي با فساد مالي قاطعانه برخورد نمايد اما اين همه آنچه كه بايد انجام گيرد نيست و آنچه نياز استراتژيك بوده و هست برخورد با «علت»ها و ريشه كن كردن «بستر»ها و «فرصت»ها مي باشد. از همين روي؛ باز اين مجلس است كه مي تواند نقش تعيين كننده و ممتازي داشته باشد؛ هم با «تصويب قانون» و هم با «استفاده از ابزارهاي نظارتي» و مهمتر آن كه سينه سپر كند و به ميدان مبارزه با مفسدان بيايد و راه را بر سوءاستفاده كنندگان از مناصب و قدرت ها و شبكه ها و باندهاي اختاپوسي فساد و رانت خواران سد نمايد. و اينچنين است كه مجلس در راس امور است اگر خواسته ها و مطالبات بحق مردم را بر صدر نشاند"
در خاتمه اینکه وکیل تسخیری یادداشت روز نویس آنگونه توصیه  رهنمود داده   وتأکید  پیرامون  بازار مکاره ی نهم  کرده است که گویا نه تجربه ی 8 دوره قبل از آن در دسترس نیست و این اولین دوره و  اعضایش تا فت جدا بافته  هستند و بقول خمینی شیاد  عصاره ملت و در رأس همه امور می باشد . مهمتر اینکه گویا در نظام فاشیستی مذهبی کودتایی استبدادی نهاد های حکومتی مستقل می باشند و زیر نفوذ یا آلت دست رهبر ولی فقیه نیستند . به خصوص دستگاه فاسد وتبعیض آمیز قضاییه که مدافع وحامی کلان دزدان و غارتگران می باشد. رئیس آن انتصابی از سوی  رهبر ولی فقیه  می باشد و قادر است مبارزه با فساد کند که از این نهاد خواسته شده باید در این زمینه اقدام جدی ومسئولانه کند . از سوی دیگر  بر خلاف دوره های قبل  بدلیل اینکه دامنه ی اختلافات و رقابت و باند بازی های ناشی از جنگ قدرت وثروت بالا گرفته ومهار ناشدنی شده است . پس  در این یکی بازار مکاره نزاع وسگ دعوا ورقابت و لشکر کشی محورر یاست آن قبل از گشایش شروع شده است . در صورتی که هر دو مدعیان ریاست یعنی پاسدار علی لاریجانی و غلامعلی حداد عادل هم منقلی و فامیل رهبر ولی فقیه  جزو حامیان رهر و عضو مدعیان اصول گرا هستند که 8 سال پیش ادعای عاشقان خدمت ونه شیفتگان قدرت داشتند  ولی اکنون   پس از 8 سال ا جای این شعار تبلیغتی عوامفریبانه عوض شده است . بنابراین بدون شک چشم انداز عملکرد این دوره بازار مکاره نه بهتر از دوره های قبلی نیست که بدتر خواهد بود .چون جنگ قدرت و ثروت میان باندهای خودی مدعی اصول گرایی می باشد . از طرف دیگر بدلیل  تحریم نفتی ناشی از پیگیری اهداف نظامی هسته ای و رشد بیشتر تورم و گرانی وفقر و بیکاری وفاصله طبقاتی موجب افزایش نارضایتی عمومی خواهد شد که سبب چالش و تنش بیشتر دولت و رئیس جمهور با بازار مکاره خواهد شد.
هوشنگ بهداد
دروغ نامه ی  کیهان یکشنبه 7 خرداد ماه سال 1391
پيچ مجلس نهم به سوي اولويت ها (يادداشت روز)