در پی نگرانی های فراینده ای نسبت به نفوذ ایران و القاعده ، شورای همکاری خلیج فارس در پی اتحاد سیاسی نزدیک‌تر هستند. 25 اردیبهشت 91
وقتی پس از بازگشت از سفر دولت فخیمه ی ا نگلیس محمد جواد لاریجانی که از سوی رقیب این سفر فاش شد . زیرا که  برای جلب حمایت از نامزدی ریاست جمهوری آخوند علی اکبر ناطق نوری مقابل سید محمد خاتمی خندان به لندن سفر کرده بودو با کسی دیدار داشت که سپس وی سفیر دولت فخیمه ی انگلیس در ایران شد . اما پس از اینکه ناطق نوری از خاتمی شکست خورد . محمد جواد لاریجانی در گفتگوی مطبوعاتی  ورق پاره ی ر سالت  گفت یعنی اعتراف کرد که می توان در قعر دوزخ با دشمن هم مذاکره نمود . گویا خیلی ها درست متوجه نشدند  که پیام استراتژیکی این تز محمدجواد لاریجانی چه بود ؟ چونکه  اکنون پس از فاش شدن همکاری نزدیک حاکمان ایران یا پاسداران با اعضای القاعده موجب وحشت شده است  تا که  اعضای کشورهای شورای همکاری خلیج فارس  در پی اتحاد سیاسی  نزدیک تر  بهمدیگر   باشند . بنابراین موجب تعجب نیست که چگونه اکنون   این موضوع  همکاری ونزدیکی رو شده است . زیرا جنایتکاران حاکم بر ایران که 33 سال است دین را ابزار قدرت وثروت و سرکوب وسانسور وجنایت وخیانت وجنگ افروزی وبحران آفرینی وچپاول گری  کرده اند . نشان داده اند برای تضمین بقای ننگین خود همانگونه که خمینی شیاد گفت هرزمان احساس خطر کنم فرمان تعطیل شدن نماز وروزهوحج را می دهم .جانشین وپیروانش که در قدرت می باشند حاضر به ارتکاب هر گونه جنایت و زد وبندو همکاری با هر دشمن کوچک وبزرگی هستند.
بی بی سی : نخست وزیر بحرین می‌گوید که رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس آماده هستند برای رویارویی با آشوب‌هایی نظیر آن چه که در جریان قیام‌های کشورهای عربی اتفاق افتاد و همچنین "تنش با ایران" همکاری‌های نزدیکتری در زمینه های سیاست خارجی و مسائل امنیتی داشته باشند.نشست رهبران شورای همکاری خلیج فارس قرار است فردا دوشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه (۱۴ مه) در ریاض، پایتخت عربستان سعودی برگزار شود و گفته می شود از جمله پیشنهاداتی که قرار است در آن مورد بررسی قرار گیرد، کم کردن محدودیت های مرزی و ایجاد یک نیروی دفاعی منطقه ای خواهد بودانتظار می رود در این نشست درباره راههای ایجاد اتحادی بزرگتر بین کشورهای عضو این شورا بحث و مذاکره شود.سمیره رجب، وزیراطلاع رسانی بحرین گفته است که رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، در جریان این نشست احتمالا بر ایجاد اتحاد سیاسی نزدیکتری که در ابتدا شامل دو یا سه کشور از جمله عربستان سعودی و بحرین خواهد بود، تاکید کنند.این نشست در حالی برگزار می شود که نگرانی های فراینده ای نسبت به نفوذ ایران و القاعده پس از قیام های اخیر در جهان عرب در بین بعضی از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس دیده می شود.به گزارش روزنامه های محلی کشورهای حوزه خلیج فارس، عربستان سعودی احتمالا خواستار پیوندی نزدیکتر با بحرین است. کشوری که اخیرا شاهد اعتراضاتی از سوی اکثریت جمعیت شیعه آن علیه حکومت پادشاهی است.به گفته سمیره رجب، انتظار می رود که در نشست روز دوشنبه، تشکیل این اتحاد سیاسی با حضور دو یا سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس اعلام شود.وزیراطلاع رسانی بحرین می افزاید: "در این پیوند سیاسی هر کشور حق حاکمیت خود را خواهد داشت. اما در تصمیم گیری ها درباره روابط خارجی، امنیتی، نظامی و اقتصادی با هم متحد خواهند بود."