اين عادات بد غذايي را زودتر ترك كنيد

این عادات بد غذايي را زودتر ترك كنيد.11 آذر -92  
غذا همانطور كه سلامت انسان را تضمين مي‌كند مي‌تواند يكي از بزرگترين دشمنان انسان هم باشد. عادت‌هاي بد غذايي هر كدام به نوعي جان انسان را به خطر مي‌اندازند.به گزارش گروه خواندني‌هاي باشگاه خبرنگاران، هر انساني ممكن است عادت‌هاي بد غذايي داشته باشد. اين عادات بدون آنكه شما متوجه شويد عمرتان را كاهش مي‌دهد و به نوعي يك قاتل پنهان به حساب مي‌آيد. اگر شما هم اين عادت‌ها را داريد بهتر است هر چه زودتر آن را ترك كنيد.
* نمك پاشي قبل از چشيدن غذا
يكي از عادت‌هاي بدي كه ميان اخلاق ايراني‌ها نيز مي‌توان آن را به شدت ديد. بسياري بدون آنكه غذا را بچشند ابتدا آن را نمك پاشي مي‌كنند. هر قاشق چاي خوري نمك دو گرم سديم دارد در حالي انسان بالغ بايد روزي 1 گرم سديم مصرف كند. عده‌اي روي فست فود هم نمك مي‌پاشند كه اين عمل عواقب جبران ناپذيري خواهد داشت.
* آب كافي مي‌نوشيد؟
مايع حيات انسان به طور شانسي اين نام را نگرفته است و رازهايي پشت آن نهفته شده كه شايد بهتر است آن‌ها را هميشه در ذهن داشته باشيم. اگر از جمله افرادي هستيد كه كمتر آب مي‌نوشند بايد بدانيد شما بيش از ديگران در معرض بيماري‌هاي گوارشي هستيد همچنين خشك شدن بدن مسير را براي بيماري‌هاي ديگر باز خواهد كرد. نوشيدن روزانه 8 ليوان آب هميشه توسط پزشكان توصيه شده است.
* براي خوردن برنامه بريزيد
افرادي كه براي خورد و خوراكشان برنامه‌اي ندارند معمولا دچار مشكلات خاصي مي‌شوند. بدن انسان سعي دارد كار خود را با برنامه غذايي همگام سازي كند اما اگر شما حواستان به اين برنامه نباشد بدن هم دچار اختلال مي‌شود و اندام‌ها به درستي كار نمي‌كنند.
* غذا خوردن حين انجام كار
پزشكان و متخصصين تغذيه هيچ عادتي را به اندازه اين مورد خاص براي بدن مضر نمي‌دانند. غذا خوردن آن هم زماني كه در حال انجام كاري مانند تلفن صحبت كردن يا كار با كامپيوتر هستيد باعث مي‌شود تا مغز توانايي جذب مواد مفيد را نداشته باشد و بيشتر فعاليتش سمت كار ديگر است.