3خبرکوتاه تصوری


    سه خبر کوتاه تصوری.12 آذر-92

گران‌ترين توپ دنيا
شركت شيمانسكي سازنده جواهرات و تزئين با الماس يك توپ به مناسب جام جهاني ساخته است.به گزارش باشگاه خبرنگاران يك شركت سازنده جواهرات و تزئين باالماس اعلام كرد توپ تزئين شده از الماس به مناسبت جام جهاني ساخته‌اند كه در آن بيش از شش هزار و 620قطعه الماس سفيد و دو هزار و 640 الماس سياه به كار رفته 
صندلي چرخدار هدايت پذير با زبان به كمك معلولان مي‌آيد
هر چند تا كنون فناوري‌هاي زيادي در مراحل آزمايشگاهي موفق بوده‌اند ولي كم‌تر پيش آمده كه به عموميت برسند؛ اما اين سامانه هدايت با زبان به نظر مي‌رسد پتانسيل استفاده گسترده از آن را داشته باشد.هميشه يكي از مهم‌ترين نيازهاي معلولان جسمي جا به جايي بوده و اين كه براي حركت، حتي با صندلي چرخ‌دار محتاج كمك ديگران هستند. حالا محققان، دستگاهي بي‌سيم ساخته‌اند كه با حركت دادن زبان، صندلي چرخ‌دار را در جهات مختلف حركت مي‌دهد.رهبر اين گروه تحقيقاتي مي‌گويد: "در حال حاضر، گزينه‌هاي محدودي جلوي پاي معلولان قرار دارد." اما اين سامانه هدايت پذير با زبان يك روش جديد و بهينه براي افراد ناتوان است تا امور شخصي شان را بيشتر بر عهده بگيرند.سامانه مورد بحث شامل يك آهنرباي كوچك است و به يك هدست حسگردار متصل مي‌شود؛ فشارهايي كه فرد با زبان به قسمت داخل دهانش وارد مي‌كند توسط حسگرها سنجيده شده و در نهايت مقصود معلول تشخيص داده مي‌شود.البته خودِ تيم محقق هم معتقدند دستگاه شان در مراحل ابتدايي است و حتماً مي‌توان بهبودهاي زيادي در آن ايجاد كرد. مثلاً اگر بنا باشد تمام مدت اين دستگاه درون دهان معلول گيرد موقع خوردن كه زبان مدام حركت مي‌كند موجب بروز اشكال مي‌شود كه براي رفع اين عيب كافي است زبان حدود 3 ثانيه به گوشه دهان فشرده شود تا سامانه به حالت آماده به كار برود و از حركت دادن صندلي چرخ‌دار خودداري كند.هر چند تا كنون فناوري‌هاي زيادي در مراحل آزمايشگاهي موفق بوده‌اند ولي كم‌تر پيش آمده كه به عموميت برسند؛ اما اين سامانه هدايت با زبان به نظر مي‌رسد پتانسيل استفاده گسترده از آن را داشته باشد.
جارويي براي سلامت موها
كارشناسان پوست و مو اعتقاد دارند ريزش روزانه 100 تار مو طبيعي است و خطري كسي را تهديد نمي‌كند. اين ميزان باعث مي‌شود تا سلامت ديگر موها تضمين شده باشد و غذاي كافي به آن‌ها برسد.به گزارش گروه خواندني‌هاي باشگاه خبرنگاران، ريزش مو امري طبيعي است و هر انساني روزانه آن را تجربه مي‌كند. اين حالت ممكن است دليل مختلفي داشته باشد اما در اكثر مواقع به صورت طبيعي رخ مي‌دهد."جو شينگ يون" طراحي است كه به تازگي وسيله‌اي جديد و كاربردي براي حل مشكلات مو درست كرده است. اين وسيله كمك مي‌كند تا موها را خشك كرده و همچنين موهاي خراب يا ضعيف را از ميان آن جدا كنيد و ديگر نگراني خاصي در مورد آنها نداشته باشيد.اين جارو برقي مو به گونه‌اي كار مي‌كند كه شما قادر هستيد ابتدا موها را خشك كرده و سپس با استفاده از جارويي كه در دسته آن تعبيه شده بار ديگر مو را سنجيده تا مواردي مانند: موهاي ضعيف، موخوره‌ها و... از ميان موهاي سالم شناسايي و جدا شوند.اين دستگاه ساده شايد به نظر يك سشوار ساده باشد اما كاري پزشكي و البته سالم انجام مي‌دهد. اين وسيله راهي است براي افزايش سلامت مو و بادوام كردن آن‌ها است. اين جارو براي سال 2015 احتمالا به توليد انبوه خواهد رسيد.