جرایم سایبری هر 12 ثانیه یک قربانی می‌گیرد

جرایم سایبری هر 12 ثانیه یک قربانی می‌گیرد .6 خرداد-94
آمار شبانه روزی  اینگونه قربانیان سایبری  درر ژیم سانسورچی و سرکوبگر ووارونه ی ولایت فقیه چه میزان است؟

رئیس پلیس سایبری کشور گفت: مجرمان در گذشته با جسته‌های بزرگ و مغزهای کوچک و البته با سلاح‌های خشن مبادرت به بزه می‌کردند اما مجرمان امروزی با جسته‌های کوچک و مغزهای بزرگ و سلاح‌هایی مانند اپلیکیشن‌ها و دیوایزها اقدامات مجرمانه خود را انجام می‌دهند.سردار «هادیان‌فر» در همایش جرایم سایبری در دنیای به هم پیوسته با بیان اینکه فناوری اطلاعات و ارتباطات جامعه جهانی را به طور بنیادین دستخوش تغییر و تحول کرده و در پرتوی آن شیوه و سبک زندگی آنها و روابط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، و سیاسی امنیتی جوامع را تحت تاثیر خود قرار داده است.وی افزود: اینترنت طی سال‌های اخیر رشد چشمگیری داشته است به طوری که براساس گزارشات در حال حاضر بیش از 7/2 میلیارد نفر جمعیت جهان آنلاین هستند و بررسی‌ها نشان می‌دهد تا سال 2018 میلادی حدود 6/3 میلیارد نفر در جهان کاربر اینترنت وجود خواهد داشت. این بدین معنی است که 48 درصد از جمعیت جهان می‌توانند آنلاین و یکی از قربانیان جرایم اینترنتی باشندهادیان‌فر» تاکید کرد: پیش‌بینی‌های یک دهه قبل حاکی از آن بود که سونامی اطلاعات و افزایش دیتا در راه است به طوری که آدرس‌های آی‌پی کل دنیای فناوری را در برمی‌گیرند و امروز شاهد آن هستیم که این پیش‌بینی کاملا درست بوده است.
وی در تشریح فضای سایبری و اتفاقات رخ داده در آن تصریح کرد: امروز سازمان‌های معتبر جهان پیش‌بینی می‌کنند در سال 2019 میلادی جرایم و حملات سایبری و سرقت اطلاعات، ضرر مالی برابر دو تریلیون دلار به اقتصاد جهان وارد خواهد کرد. هر تکنولوژی و فناوری همزمان با فرصت‌های فراوانی که ایجاد می‌کند می‌تواند در بلندمدت تهدیدات فراوان و خسارت‌های جبران‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. بی‌شک فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی‌های مدرن سرچشمه همه جرایم نیز خواهد بود، چراکه دانشمندان معتقدند هر تکنولوژی و فناوری که به دست انسان می‌رسد برای تکامل خود نیاز به یک دوره 10 تا 15 ساله دارد و در این رهگذر استفاده شتابان انسان از این تکنولوژی‌های تکامل نیافته باعث سوءاستفاده مجرمان در جهان می‌شود.
رئیس پلیس فتای ناجا ادامه داد: طبق آخرین آمارهای منتشر شده از سازمان اینترپل در هر 12 ثانیه یک نفر قربانی جرایم سایبری می‌شود که این آمار رو به افزایش است. سازمان‌ها و شرکت‌ها به طور میانگین 122 حمله سایبری موفق را در همین سال‌ها تجربه کرده‌اند. در گزارشات اکثر سازمان‌های پلیسی جهان بیشترین انگیزه مجرمان سایبری در سراسر جهان مالی و کسب درآمد نامشروع بوده است. برهمین اساس در سال 2013 مجرمان توانستند بیش از 388 میلیارد دلار درآمد برای خود کسب کنند.
به گفته وی، مرتکبان به جرایم سایبری دیگر نیازی به مهارت‌ یا تکنیک‌های پیچیده ندارند به ویژه در عرصه کشورهای در حال توسعه، زیرا نسلی از جوانانی که در کلاهبرداری‌های مالی کامپیوتر درگیر هستند، ظهور یافته است که بسیاری از آنها در سال‌های آخرنوجوانی درگیر جرایم سایبری شده‌اند.
به گزارش ایسنا، رئیس پلیس فتای کشور ادامه داد: تاکنون پلیس فتای کشور توانسته با مشارکت همه‌جانبه در راستای پیشگیری و مقابله با جرایم سایبری و همکاری تنگاتنگ با سازمان اینترپل در زمینه‌ تامین امنیت فضای سایبری دستاوردهایی مانند ارتقای امنیت، توام با احساس امنیت کاربران، خانواده‌ها، توسعه کسب و کار آنلاین، افزایش قدرت کشف نسبت به وقوع، افزایش خطرپذیری ارتکاب برای مجرمان و توسعه ارتباطات و همکاری‌های بین‌المللی را در کشورمان فراهم سازد.
هادیان‌فر ادامه داد: پلیس سایبری ایران دارای مراکز استاندارد و توانمندی مناسب علمی فنی و پلیسی با قدرت کشف بیش از 80 درصد جرایم سایبری را دارا می‌باشد و آماده کمک به سایر کشورها در ایجاد و راه‌اندازی پلیس سایبری و کشف پرونده‌ها می‌باشد. در حقیقت آماده‌ایم تا تجربیات خود را در اختیار سایر کشورها قرار بدهیم.