گزیده خبرهای 27 مهر -94 قسمت -4
صاعقه جان زن کشاورز را گرفت
کهگيلويه - ايسنا: مسئول فوريت هاي پزشکي شهرستان کهگيلويه گفت: زن 55 ساله اي به نام «نازکي نگهبانيان» بر اثر صاعقه شديد جان خود را از دست داد. علمدار درکيا افزود: اورژانس بلافاصله وارد صحنه شد و جسد نيمه جان متوفي را به بيمارستان امام خميني(ره) انتقال داد اما به علت جراحات شديد تلاش ها براي نجات اين زن بي نتيجه ماند. مرحومه از عشاير «دره شور» شهر دهدشت بود که عصر شنبه گله هاي خود را براي چرا برده بود که بر اثر صاعقه جان باخت.
دستگيري زوج قاچاقچي در بوشهر
بوشهر - خبرنگار کيهان: فرمانده انتظامي استان بوشهر گفت: طي دو روز گذشته و در دو عمليات جداگانه در يکي از مبادي ورودي استان بيش از 130 کيلوگرم مواد مخدر کشف و سه دستگاه خودرو توقيف شد. سرتيپ حيدر عبا س زاده افزود: در يک عمليات انتظامي پليس مبارزه با مواد مخدر زن و شوهري را شناسايي کرد که در يکي از محلات جنوبي شهر بوشهر سکونت داشته و در امر خريد و فروش مواد مخدر فعاليت مي کردند. وي ادامه داد: عصر روز شنبه هنگامي که اين دو نفر قصد داشتند با يک دستگاه خودرو وارد استان شوند در ورودي استان در يک عمليات دستگير و از خودرو آنان 79 کيلو و 450 گرم حشيش کشف شد. عباس زاده تصريح کرد: در بازرسي از منزل اين دو قاچاقچي نيز 1 کيلو و 800 گرم حشيش و مقداري ترياک کشف شد.
کشف 450 کيلو مواد افيوني در کرمان
کرمان- خبرگزاري صدا و سيما: فرمانده انتظامي ارزوئيه گفت: ماموران پليس اين شهر توانستند اعضاي يک باند قاچاق را که در حال انتقال مواد مخدر از ارزوئيه به سمت بافت بودند شناسايي و با همکاري پليس بافت آنها را دستگير کنند. سرهنگ نجفي افزود: در اين عمليات 200 کيلوگرم مواد مخدر از نوع ترياک در حوزه انتظامي شهرستان ارزوئيه و 250 کيلوگرم ترياک نيز در حوزه انتظامي شهرستان بافت کشف شد. نجفي ادامه داد: در اين عمليات 5 قاچاقچي دستگير و 2 دستگاه خودروسواري و يک وانت تويوتا هايلوکس متعلق به آنها توقيف شد.
جاسازي حشيش در کاميون حمل گوشت
سرويس شهرستانها: فرمانده انتظامي شهرستان خمين گفت: ماموران انتظامي خمين از تردد يک دستگاه کاميون حامل مواد مخدر در محور خمين مطلع شدند.سرهنگ محمدعلي گودرزي افزود: با اعلام اين خبر بلافاصله کنترل محور مورد نظر توسط چند اکيپ انتظامي آغاز و پس از چند ساعت گشت زني کاميون مورد نظر شناسايي و متوقف شد. وي ادامه داد: در بازرسي اوليه از خودرو مشخص شد که حامل 20 تن گوشت منجمد است که در بررسي دقيق و با هوشياري پليس 113 کيلوگرم حشيش که به طرز ماهرانه اي در بين بار کاميون جاسازي شده بود، کشف شد. گودرزي خاطرنشان کرد: دو نفر راننده و سرنشين که اهل و ساکن خمين هستند و محموله را از شهرهاي جنوبي کشور بارگيري کرده بودند، دستگير و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شدند.
توقيف کالاي قاچاق 2/1 ميلياردي
سرويس شهرستانها: جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان تربت حيدريه گفت: روز شنبه ماموران ايستگاه بازرسي «شهيد شيردل کامه» در اجراي طرح کنترل محورهاي مواصلاتي و مبارزه با قاچاق کالا، هنگام کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه کاميون که از استان هاي جنوبي به سمت مشهد در حرکت بوده مشکوک و اين خودرو را به منظور بازرسي بيشتر به داخل ايستگاه هدايت کردند. سرهنگ «اکبر آقابيگي» افزود: ماموران ايستگاه در بازرسي از اين کاميون 3700 ثوب البسه خارجي، 12 دستگاه چرخ خياطي، 58 عدد تير و کمان قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکي به ارزش يک ميليارد و 200 ميليون ريال کشف کردند.وي خاطرنشان کرد: کاميون توقيف و راننده متخلف پس از تشکيل پرونده به منظور سير مراحل قانوني به مراجع قضايي معرفي شد.
سرقت از بانک مسکن اردبيل
اردبيل- خبرگزاري ميزان: دادستان عمومي و انقلاب مرکز استان اردبيل گفت: اواسط مهر ماه سال جاري سرقت شبانه اي از بانک مسکن شعبه مرکزي اردبيل به دادستاني مرکز استان گزارش و از همان ساعت هاي اوليه، تلاش ها براي دستگيري سارقان آغاز شد. عقباتي افزود: اين سارقان با از کار انداختن سيستم هاي امنيتي، حفاظتي و استفاده از تجهيزات مدرن اقدام به اعمال نفوذ در سيستم اين بانک کرده بودند و پس از سرقت 700 ميليون توماني از اين بانک متواري شدند. وي تصريح کرد: با کمک نيروهاي امنيتي و انتظامي اين دو سارق روز شنبه دستگير و روانه زندان شدند و پرونده در دست بررسي قرار دارد.
