خبر ويژه
خاطرات رفسنجاني از دوستي با ملك عبدالله 27 مهر - 94
خاطرات رفسنجاني از دوستي با ملك عبدالله 27 مهر - 94
در ستون
خبر ویژه ی اوین نامه ی کیهان سربازجو
شریعت نداری باید هرروز دو سه خبرویژه
سهمیه رفسنجانی وجودداشته باشد
سخنان هاشمي رفسنجاني در ديدار با وزير خارجه آلمان نشان مي دهد
وهابيت بعد از مرگ «عبدالله» پادشاه پيشين عربستان قدرت را در دست گرفته است! وي
که به پرسش هاي اشتاين ماير درخصوص روابط ايران و عربستان پاسخ مي داد در سخناني
عجيب با يادآوري جلسات و توافق هايي که طي چندين سال با ملک عبدالله داشت، به
توافق براي ايجاد کميسيون علمايي اشاره کرد و افزود: اگر آن کميسيون تشکيل مي شد و
شروع به کار مي کرد، نمي گذاشتند تروريست هاي وهابي با تحريک احساسات دو ملت،
برطبل اختلافات بکوبند! ظاهرا او معتقد است قبل از مرگ ملک عبدالله جرياني غيروهابي با
رويکردي غير از رويکرد ضديت با جمهوري اسلامي در عربستان وجود داشته و البته آن را
مرهون تلاش هاي خودش براي ايجاد «کميسيون علما» مي داند که البته هرگز هم تشکيل
نشده است! معلوم نيست اگر کميسيوني که هرگز تشکيل نشده تا اين حد آثار مثبت داشته،
اگر تشکيل مي شد چه اتفاقي مي افتاد! اما ظاهرا هاشمي رفسنجاني که کل نامه اعمال
حکام سعودي را در «اتفاق» امسال خلاصه مي کند و تاريخ را قبل و بعد از مرگ ملک
عبدالله مي داند. معتقد است مي توان از توان عربستان براي مبارزه با تروريسم
استفاده کرد و به ياد نمي آورد که ده ها گروه وحشي و تروريستي همچون القاعده،
طالبان، داعش، سپاه صحابه پاکستان و... با حمايت مستقيم و غيرمستقيم و تجهيز مالي
و نظامي حکام آل سعود از سال ها قبل و از همان زمان که دوست ديرين آقاي هاشمي
رفسنجاني يعني ملک عبدالله در راس کار بود جهان اسلام را ناامن کرده و خون ده ها
هزار مسلمان بي گناه را به زمين ريخته اند. در چنين شرايطي، تمايز بين ملک عبدالله
و ديگر حکام سعودي و ادعاي قدرت گرفتن وهابي ها پس از مرگ او عده اي عجيب و
غيرقابل قبول است و مرور کارنامه حکام عربستان نيز حکايتي جز اين دارد.