3 گزیده خبر

 3 گزیده خبر 12 مهر -94
اعتراض رژیم به حضور سلمان رشدی درنمایشگاه کتاب فرانکفورت
* ایران به حضور سلمان رشدی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت اعتراض می‌کند. رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، برنامه ایران برای اعتراض به حضور سلمان رشدی به عنوان سخنران نشست خبری نمایشگاه کتاب فرانکفورت را اعلام کرد. مهمترین این برنامه‌ها مکاتبه روسای نمایشگاه‌های خارجی برای اعتراض واحد به رئیس نمایشگاه فرانکفورت است. به گزارش تسنیم، امیر مسعود شهرام نیا رئیس موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و رئیس غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت با اشاره به حضور سلمان رشدی در نشست خبری این نمایشگاه گفت: ایران میدان‌های فرهنگی را هیچ‌گاه خالی نکرده است. امروز نیز از نظر اینکه نویسنده‌ای هتاک در این نمایشگاه حضور دارد، در قالب چهار برنامه به حضور وی اعتراض خواهیم کرد که یکی از آنها نامه اعتراض به رئیس نمایشگاه فرانکفورت است.
شکایت وزیر امورخارجه بحرین به دخالت گری رژیم در این کشور
* وزیر خارجه بحرین با تسلیم کردن شکایتی به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد، ایران را به دخالت در امور داخلی کشور خود متهم کرد. به گزارش فرانس 24، خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه شکایت از ایران را در نیویورک و در جریان دیدار با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در اختیار وی قرار داد. وزیر خارجه بحرین مدعی شد: دلیل این شکایت ادامه دخالت‌های ایران در امور داخلی بحرین است. روز گذشته نیز بحرین از کاردار ایران به عنوان عنصر نامطلوب یاد کرد و به وی 72 ساعت فرصت داد تا خاک این شیخ‌نشین را ترک کند و سفیر خود در تهران را نیز فرا خواند. شیخ نشین بحرین،‌ از سال 1390 عرصه اعتراضات مردمی به آل خلیفه به خاطر استبداد این خاندان و سرکوب آزادی‌های مردم و پایمال کردن حقوق آنان است. شیوخ حاکم بر بحرین، برای سرپوش گذاشتن بر ناتوانی خود در مقابله با اعتراضات مردمی، ایران را متهم به حمایت از مخالفان خود می‌کنند.
سخنرانی وزیرامور خارجه ا مارات علیه رژیم در سازمان ملل

* وزیر خارجه امارات نیز از بلندگوی سازمان ملل برای عقده‌گشائی علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد و گفت: ایران اجازه ندارد درباره سلامت حجاج و حقوق بشر سخن بگوید. عبدالله بن زاید وزیر خارجه امارات، در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: پس از شنیدن سخنان رئیس‌جمهور ایران بر این باورم که پرونده و سابقه ایران به این کشور اجازه نمی‌دهد درباره سلامت حجاج و حقوق بشر سخن بگوید و امارات و عربستان سعودی قاطعانه با هرگونه تلاش ایران برای دخالت در امور داخلی کشورهای عربی مقابله می‌کنند. عبدالله بن زاید، بار دیگر سخن از اشغال جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ توسط ایران به میان آورد تا از یکطرف ایران را متهم به اشغالگری کند و از طرف دیگر، اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را تحت الشعاع قرار دهد. شیوخ حاکم بر امارات، در سال‌های اخیر بسیاری از معترضان داخلی را سرکوب و اعدام کرده و بسیاری از آنها را به زندان انداخته‌اند.