ناجا از آمر به معروف حمايت مي كند

فرمانده نيروي انتظامي: ناجا از آمر به معروف حمايت مي كند 13 مهر -94
مگر ارگان سرکوبگر نیروی انتظامی می تواند ازآمران به معروف ونهی از منکر حمایت نکند چون مأموریت موازی سرکوبگرانه اجرا می کند؟

فرمانده ناجا گفت: آمران به معروف در صورت تعرض با مستندات به مراکز انتظامي مراجعه کرده تا از طريق مرجع قضايي شکايت شان بررسي شود.
    
به گزارش فارس، سردار حسين اشتري در حاشيه بازديد از سامانه نظارتي197 و ملاقات مردمي در تماس ويدئو کنفرانسي با مرکز اصفهان در پاسخ به يکي از سوالات در مورد حمايت ناجا از آمران به معروف و ناهيان از منکر گفت: دفاع از آمر به معروف حتماً يکي از کارهاي ما است.
    
فرمانده نيروي انتظامي تاکيد کرد: آمران به معروف بايد يک همکاري با ستاد امر به معروف و نهي از منکر داشته و شرايط لازم را دارا باشند.اشتري تصريح کرد: اين افراد به امر به معروف لساني بسنده کنند و اگر مورد تعرض قرار گرفتند با مستندات به اولين مرکز انتظامي مراجعه کرده و توسط مرجع قضايي شکايت آنها بررسي خواهد شد.
    
برخورد مقتدرانه نيروي انتظامي با اخلالگران نظم و امنيت 
    
همچنين فرمانده نيروي انتظامي در مراسم صبحگاه مشترک نيروهاي انتظامي به مناسبت هفته ناجا، با اشاره به شعار هفته نيروي انتظامي مبني بر اقتدار پليس، همدلي و همزباني و امنيت و آرامش، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند، پليس جمهوري اسلامي ايران بايد مقتدر باشد چرا که نيروهاي انتظامي مظهر حاکميت و اقتدار جمهوري اسلامي ايران هستند اما اقتدار توام با رافت، عدالت و مهرباني.وي با تقسيم بندي اقتدار به دو قسمت اقتدار نرم و اقتدار سخت، گفت: اقتدار نرم نيروي انتظامي همان مشارکت مردم و همکاري آحاد ملت با اين نيروي عظيم است و ما معتقديم که پيشگيري اجتماعي مقدم بر اقدامات انتظامي است. آحاد مردم بايد در اجراي ماموريت هاي نيروي انتظامي که نتيجه آن امنيت و آرامش است همکاري داشته باشند.اشتري اضافه کرد: امروز مشارکت خانواده ها و دستگاه هاي دولت به ويژه آموزش و پرورش که حدود 13 ميليون دانش آموز دارد مي تواند نيروي انتظامي را در رسيدن به اهداف، هرچه بيشتر ياري دهد.
    
فرمانده نيروي انتظامي تاکيد کرد: البته کنار اقتدار نرم، نيروي انتظامي با کساني که مخل نظم و امنيت هستند مقتدرانه برخورد مي کند و از مرزهاي جمهوري اسلامي ايران محافظت و با کساني که تعدي و تجاوز و کارشکني کنند با اقتدار سخت برخورد مي شود.