دوگزیده خبر برای تدارک معرکه گیری یا توطئهرروزاربعین در کربلا

دوگزیده خبر برای تدارک معرکه گیری یا توطئه تجمع زیر پوشش زوار درروزاربعین در کربلا  4 آبان -94
وزير كشور عراق خبر داد: صدور ويزاي يك تا 2 ماهه براي تردد زائران عتبات عاليات در اربعين
وزير کشور عراق از صدور ويزاي تردد يک تا دو ماهه براي زائران عتبات عاليات در اربعين حسيني خبر داد.    به گزارش خبرگزاري مهر و به نقل از روابط عمومي فرمانداري مهران، محمدسالم الغباني در نشست با معاون سياسي استاندار ايلام گفت: با هدف جلوگيري از ازدحام زائران ايراني عتبات عاليات در هنگام بازگشت اربعين حسيني در مرز مهران و مرزهاي شلمچه و چزابه نمايندگي هاي کنسولگري عراق در ايلام و ديگر استان هاي ايران، ويزاهايي با مدت زمان يک تا دو ماهه صادر خواهند کرد.    وي تاکيد کرد: زائران براي ورود به کشور عراق از هر مرزي که وارد اين کشور مي شوند بايد ويزا داشته باشند در غير اين صورت از ورود آنها در اربعين حسيني جلوگيري خواهد شد.    وي گفت: همه تمهيدات امنيتي براي تردد زائران عتبات عاليات در اربعين حسيني در کشور عراق انديشيده شده است.
    
معاون سياسي، امنيتي استاندار ايلام نيز در اين نشست گفت: تمهيدهايي که جمهوري اسلامي ايران به فرمان رهبر معظم انقلاب در خصوص اربعين داشتند، امسال با امکانات بيشتري در مرز مهران براي زائران فراهم شده است.
    
حسين کلانتري در ادامه از وزير کشور عراق خواست به خاطر رفاه حال زائران و شرکت در کنگره عظيم اربعين قيمت مناسبي براي ويزاي کشور عراق تعيين شود تا همه اقشار بتوانند به راحتي ويزا دريافت کنند
    
وي گفت: مقام هاي عراق خواهان مشارکت جمهوري اسلامي ايران در تکميل زيرساخت هاي مرز مهران در اين کشور به منظور پذيرايي از زائران اربعين شد.
    
وي افزود: شرايط عراق با توجه به مشکلات داخلي به گونه اي است که امکان سرمايه گذاري در مرزها وجود ندارد لذا مسئولان اين کشور در ديدارهاي متعدد خواستار حضور ايران در ايجاد امکانات و تجهيزات مورد نياز براي رفاه حال زائران هستند.
    
معاون استاندار ايلام يادآور شد: اراده مسئولان نظام فراهم کردن بيشترين امکانات براي اجراي هرچه بهتر آيين اربعين حسيني به عنوان همايش اقتدار مسلمانان است و خوشبختانه در طول يک سال گذشته اعتبارات بسيار خوبي براي تکميل زيرساخت هاي مرز بين المللي مهران اختصاص يافته است.
    
وي ادامه داد: تنها در فاصله 11کيلومتري پل زائر تا پايانه مرزي يک هزار ميليارد ريال براي ايجاد امکانات در حوزه هاي آبراه، روشنايي و تاسيسات در طول هفت ماه گذشته هزينه شده که چهار بانده کردن مسير، تامين روشنايي، احداث ميدان بزرگ پايانه و ايجاد پارکينگ اربعين از جمله امکانات درنظر گرفته شده براي اين نقطه است.
    
کلانتري يکي از مشکلات تردد زائران در مرز بين المللي مهران را کمبود امکانات در آن سوي مرز (زرباطيه عراق) برشمرد و اضافه کرد: طرف عراقي در مذاکرات با توجه به مشکلات اين کشور خواستار افزايش گيت ها، ايجاد امکانات رفاهي و بهداشتي و جانمايي موکب ها در مسير بدره و کوت شده که با هماهنگي مسئولان ارشد کشوري 50 گيت در اين مرز با کمک نيروي انتظامي دائر مي شود، ضمن اينکه تامين آب پايانه مرزي زرباطيه نيز در دستور کار قرار دارد.
    
مرز بين المللي مهران در 85 کيلومتري جنوب ايلام مهم ترين کانون تردد زائران عتبات عاليات به کشور عراق است به طوري که سال گذشته تنها در ايام اربعين حسيني بيش از يک ميليون و 500 هزار نفر از اين نقطه مرزي به شهرهاي مذهبي عراق تردد کردند.
   براي صدور ويزا صورت گرفت: تجمع زائران كربلادر مقابل استانداري كرمانشاه
جمعي از زوار کربلاي معلي که پس از چند روز تلاش موفق به اخذ ويزا براي سفر به عتبات عاليات نشده اند در مقابل استانداري کرمانشاه تجمع کردند.
    به گزارش خبرگزاري فارس از کرمانشاه، عده زيادي از زوار کربلاي معلاصبح ديروز در مقابل استانداري کرمانشاه تجمع کردند.

    اين افراد چندين روز قبل و پيش از تاسوعا و عاشوراي حسيني براي صدور ويزا و تشرف به عتبات عاليات اقدام کردند که تاکنون موفق به اخذ ويزا براي سفر به کشور عراق نشده اند.

    بر اساس اين گزارش صدور ويزا براي زوار عتبات عاليات تنها در کرمانشاه انجام مي شود که به دليل توان محدود کنسولگري عراق، عده زيادي هنوز موفق به اخذ ويزا نشده اند.

    بر اساس گفته اين افراد که حدود 200 نفر هستند، کنسولگري عراق طي روزهاي گذشته براي آنها ويزا صادر نکرده و قرار بود ديروز اقدامات لازم در اين زمينه صورت بگيرد که به دليل سر باز زدن از صدور ويزا، اين افراد در مقابل استانداري کرمانشاه تجمع کردند.

    زائران کربلاي معلاکه از شهرهاي مختلف به کرمانشاه آمده اند، منتظر دريافت پاسخ از سوي مسئولان مربوطه هستند.