كيهان و خوانندگان

!دروغ نامه ی کیهان 11 مهر -95
كيهان و خوانندگان
    * اميدوارم مجلس شوراي اسلامي در روند بررسي موضوع بحث برانگيز «FATF» دقت لازم را داشته باشد. موضوع برجام تجربه اي خوب براي رياست مجلس محترم است که بتواند به موضوع FATF با حساسيت بيشتري نگاه کند تا مثل موضوع برجام که دستاورد هيچ به همراه داشت، مردم نسبت به FATF بار ديگر متضرر نشوند، تصميمات مجلس بر روي زندگي مردم تاثير مستقيمي دارد و بنابراين دقت و زيرکي ضروري است.
    9565031
    * براي دريافت کارت وام خريد کالابايد از هفت خان رستم گذر کرد. بانک ها شايسته نيست با يک شهروند ايراني به گونه اي برخورد کنند که در آن ذره اي از احترام و اعتماد يافت نشود، آنگاه در قراردادهاي مهم و سرنوشت ساز کشور مانند برجام، قراردادهاي نفتي و... اعتماد بي دليلي براي طرف مقابل در نظر گرفته شود!

    20310939
    * تصويب رسيدگي به حادثه 11 سپتامبر از سوي کنگره بازي کثيفي است که بين آمريکا و عربستان شکل گرفته است، صدها دليل مي توان آورد که يکي از آن: عربستان بازار گرم براي فروش صلاح و درآمد اقتصادي براي آمريکا است و ديگري نزديکي عربستان به صهيونيست ها است که اين روزها رنگ و روي تازه اي پيدا کرده است و موارد بسيار ديگري که سندي بر دروغگو بودن آمريکا در اين ماجرا مي توان، ارائه کرد.

    ايرج کتابي

    * در سفر آقاي روحاني به قزوين، طرح هاي دولت براي اين شهر شفاف عنوان نشد و به بيان کليت طرح ها بسنده شد! بهتر بود رئيس جمهور محترم با مردم ميهمان نواز و مهربان استان قزوين، ساده و روان از طرح هاي دولت مي گفتند.

    61650912
    * در استان قزوين 800 طرح افتتاح شد که 3700 نفر اشتغالزايي داشته است که هر طرح حدود 5 نفر اشتغالزايي شده است، اگر اين طوري باشد بايد دولت چند صد هزار طرح افتتاح کند تا به نيم ميليون اشتغالزايي برسد! سوالم از آقاي روحاني اين است که چگونه مي شود با اين رويه تا پايان سال رشد اقتصادي 5 درصدي را تجربه کرد؟ در حالي که به گفته وزير محترم (در هر 5 دقيقه يک نفر بيکار مي شود). پس دولت بايد کاري کند که در هر 5 دقيقه 2 نفر اشتغالزايي داشته باشد تا بتوان به تعادل رسيد.

    0901021
    * کاش آقاي روحاني براي مدتي بدون توجه به آمارهايي که مشاوران و معاونان به ايشان اطلاع مي دهند يک تحقيق کوچک ميداني نسبت به همان موضوع انجام مي دادند تا متوجه شوند که آن چه به صورت آمار به او اعلام کردند با آن چه که در حضور ميداني ديده شده است به چه ميزان انطباق دارد.

    علي- تهران

    * آقاي رئيس جمهور، برجام قرار بود گره گشايي کند، نه اين که کورتر شده و گره هاي اقتصادي را به همراه داشته باشد. بدهکاري هاي دولت مثل: بدهکاري به کشاورزان (به چايکاران، گندمکاران، چغندرکاران و...) هنوز به قوت خود باقي است.

    85010911
    * ما گندمکاران استان مازندران تا به اين لحظه هنوز مطالبات خود را از دولت دريافت نکرده ايم و به اظهاراتي که برخي مسئولان در خصوص پرداخت معوقات کشاورزان به خصوص گندمکاران مي دهند، ناصحيح و جفاي در حق کشاورزان زحمت کش ايران اسلامي است.

    قاسمي

    * اين نويدي که آقاي روحاني در مورد تورم تک رقمي و رشد اقتصادي در 5 ماه آينده مي دهند، آيا براي جامعه ايراني مي گويند؟ تا به حال هر چه که دولت براي مردم آن را ترسيم کرد از روي کاغذ فراتر نرفت. البته برجام تنها دستاورد دولت است که براي مسئولان ما روي کاغذ و براي غربي ها در صحنه عمل خوشايند بود.

    76490913
    * بدحجابي براي کشور متمدن و اسلامي ايران يک پروژه از پيش تعيين شده توسط دشمنان نظام و مردم است. در فرهنگ ايران موضوع حياء و حجاب همواره متجلي بوده است. اکنون دشمنان با رواج بي بندوباري سعي مي کنند جلوي پيشرفت کشور را بگيرند، گاهي شکل هايي از پوشش را در خيابان هاي شهر و دانشگاه ها مشاهده مي کنيم که غربي ها در کشور خود و مراکز علمي و آموزشي براي آن محدوديت ايجاد مي کنند اما به کشورهاي ديگر صادر مي کنند!

    5060021
    * در تاريخ 6 مهر ماه از نجف اشرف با پرواز ايران اير قصد بازگشت به کشور را داشتيم پرواز با 10 ساعت تاخير انجام شد و بدتر اين که در زمان 10 ساعت تاخير هواپيما خدمات ضعيفي به مسافران ارائه شد. آيا رسانه ها حاضرند خبر اين تاخير طولاني را منتشر کنند؟

    6528021
    * سخنگوي دولت اعلام کرد تا پايان شهريور پاداش فرهنگيان را پرداخت مي کنند، ولي با گذشت يک هفته از پايان شهريور هيچ خبري از پرداخت نشد. ما به استناد سخن وي معامله اي را انجام داديم ولي نتوانستيم به علت بدعهدي دولت، مطالبه مردم را پرداخت کنيم و حالاما در نزد طرف معامله شديم دروغگو! همان طور که دولت در نزد ما شد.

    شهلاايماني مدير بازنشسته از بابلسر

    * ما سهامداران پديده 22 ماه است که هيچ آسايش و آرامشي نداريم و اعصاب همه اعضاي خانواده هاي سهامداران نيز به هم ريخته است. هر روز منتظر گشايش و فرج اين شرکت هستيم ولي هيچ خبري نيست. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.

    61040939
    * دولت قول پرداخت پاداش بازنشستگان 93 را در هفته دولت داد ولي هفته دولت نيز سپري شد و خبري از پرداخت مطالبات بازنشستگان نشد. اگر بودجه اي براي پرداخت پيش بيني نشده چرا قول پرداخت به طلبکاران داده مي شود؟!

    يک هم وطن فرهنگي از لرستان

    * در شهرستان ها يک راننده درون شهري و برون شهري (راننده سواري) بين 25 تا 35 هزار تومان درآمد دارد که 60 درصد آن صرف سوخت مي شود و بقيه هم براي تعويض روغن، تعمير و...! پس چگونه به امرار معاش و اجاره بها و پرداخت اقساط خود اقدام کنيم؟! متاسفانه نمايندگان شهرهايمان هم پس از کسب راي، از شهرهاي کوچک خداحافظي و در پايتخت براي هميشه ماندگار مي شوند و ما را فراموش مي کنند چه رسد به اينکه بخواهند به حل مشکلاتمان بپردازند!

    املشي

    * چند شبي است که جنب بيمارستان امام خميني(ره) اهواز فردي با مجوز شهرداري- از ساعت 9 شب تا 3 بامداد- با سر و صدا و لرزش هاي دستگاه هاي مته و بلدوزر و... موجب سلب آسايش اهالي در ساعات استراحت شده است و کسي هم پاسخگو نيست. آيا چنين کارهايي نبايد مورد بازخواست دستگاه هاي ذي ربط قرار گيرد و با آنها برخورد شود؟

    خانم انصاري

    * ساکنين شهر آبسرد در جاده دماوند به دليل نبود زيرگذر و يا دور برگردان هر روز مجبورند نزديک به ده کيلومتر مسافت اضافه طي بکنند. اعضاي شوراي شهر و مسئولان محلي براي حل اين مشکل فکري بکنند.

    89490912
    * تردد موتورسيکلت در پياده روها باعث سلب حقوق عابرين پياده مي شود چرا راهنمايي و رانندگي در اين مورد قانون مشخصي ندارد و يا اين که اکثر خيابان هاي يک طرفه جايي است براي تردد غيرمجاز و خلاف جهت موتورسيکلت هاي متخلف که گاه در مقابل نگاه بي تفاوت پليس مرتکب مي شوند!

    5831021
    * در مترو خط 3 وقتي قطار به ايستگاه جهاد مي رسد گوينده قطار نام ايستگاه را اعلام نمي کند در حالي که در تمام ايستگاه هاي ديگر نام ايستگاه گفته مي شود! از مسئولين مترو تقاضاي رفع اشکال را دارم.

    4854021
    پاسخ شرکت سهامي عمران شهر جديد پرند

    در پاسخ به مطلب مندرج در صفحه2 روزنامه با موضوع «احقاق حق يک جانباز» مورخ 95/6/16 به آگاهي مي رساند با توجه به جمع بندي نظر اعضاي کميسيون معاملات، پس از بررسي پيشنهادات، چند مورد از اراضي ليست فراخوان 2-95 به دليل وجود شبهه در قيمت کارشناسي باطل اعلام گرديد و به برندگان مرتبط ابلاغ شد. لازم به ذکر است اراضي مورد نظر در فراخوان هاي بعدي به اطلاع عموم جهت ارائه پيشنهاد خواهد رسيد